Vind ik ook! Alleen merk ik wel dat die mentaliteit lang niet meer overal geldt. Hier werd een cassiere een keer boos omdat zij vrij was (half 6) en ik de laatste klant was (na mij ging de kassa dicht) en ik dus een hele kar vol boodschappen had! Kan me best voorstellen dat je baalt dat je nog even 5 minuten doormoet, maar moet ik dit weten? Zelfde als prive gesprekken voeren terwijl je een klant helpt (had ik in de C&A) over waarom het uit is met je vriendje. Ik vind dat allemaal niet kunnen... Maar misschien ben ik wel ouderwets!?
Nee hoor , daar heb je helemaal gelijk in .. Vaak krijg ik in winkels nog geeneens een hallo of tot ziens te horen en dan denk ik weleens , zonder ons klanten had jij geen baan dus een beetje vriendelijkheid is helemaal niet misplaatst ... En daarbij begrijp ik de werkgevers niet want als ik zo'n stuk chagrijn in mijn winkel had staan had ik allang maatregelen getroffen maar het schijnt inderdaad heel normaal te zijn tegenwoordig
Nou ja normaal... Denk dat ze niet zoveel keuze hebben! Toevallig hebben wij een winkel en staan wij zelf zonder personeel en wij vinden klantvriendelijkheid heel erg belangrijk, juist omdat wijzelf soms zo onbeschoft behandeld worden, en krijgen hier heel veel complimenten over. Maar ja als het je eigen zaak is is het even anders dan wanneer je voor een baas werkt misschien?
Ik ben het zeer zeker eens met het Feit dat verkoopsters vriendelijk horen te zijn. Ze hadden het idd niet onvriendelijk hoeven zeggen dat plassen daar niet kon. Wel heb ik dat als klanten onvriendelijk tegen mij zijn ( soms omdat een bepaalde prijs niet klopt ,dan gaan ze helemaal door het lint) dan kan ik ook wel eens wat kortaf worden. Privegesprekken en geen gedag zeggen vind ik echt heel slecht van winkelmederwerkers en daar zeg ik ook wat van.
@ Troeltje, denk dat het ook met leidinggeven te maken heeft. Bij onze winkel zijn we er heel streng op en wij gaan echt geen privegesprekken voeren over de rug van een klant. Maar ken ook een appie hier, daar zit de bedrijfleider zelf altijd zijn complete priveleven aan de infobalie te vertellen ( in bijzijn van klanten) en groet 9 vd 10 keer niet. Dan vind ik het niet vreemd dat het personeel daar hetzelfde doet.
Dat denk ik niet . Ik heb heel lang in een winkel gestaan en ik ben altijd beleefd en behulpzaam geweest ik vind dat als je dat nog niet kan dat je dan niet op de juiste plaats staat , en natuurlijk als er dan zo'n ontevreden , onvriendelijke of soms onbeschofte klant begint te tieren dan ben je er ook weleens klaar mee maar het gesprek begon bij mij altijd vriendelijk en met een hallo , want dat is zo moeilijk niet hoor
Nee ik bedoel het ook niet in het algemeen hoor, maar je ziet dat er tegenwoordig toch wat jongere mensen in winkels staan en dat zij toch een andere mentaliteit hebben dan mensen van onze leeftijd of ouder, want zij zijn vaak wel heel klantvriendelijk! En inderdaad een hallo is al een hele prettige binnenkomst!
Nou dat vind ik echt slecht! Maar je hebt wel gelijk, als daar goed op gecontroleerd word door managers en leidinggevenden dan zal het best de kop ingedrukt worden.
Ik heb ook 8 jaar in het weekend en op vrije dagen bij een bakker bijgeklust in de winkel en daar was het de regel "goeiedag, waarmee kan ik u helpen" en bij het weggaan "heel erg bedankt en tot ziens" of iets daarrond... Ik heb toen meerdere meisjes zien beginnen en na enkele weken moesten ze al niet meer komen, wegens niet vriendelijk genoeg of "toneelvriendelijk" noemde de bazin het... En ook wij hadden moeilijke klanten hoor! Als een bestelling verkeerd was, of oudjes die 3 keer van mening veranderen waardoor je telkens naar de koude frigo's moest spurten en toch bleven wij altijd vriendelijk, want ons motto was "klant is koning"... Bij grote problemen kwam de bazin op een serene, rustige manier tussenbeide en we hebben nooit ruzie gehad met klanten... maar misschien daarom dat de klanten van erg ver kwamen, zelfs van over de taalgrens! Ik denk ook wel dat het soms wat aan de mentalteit hangt... mijn neefje is 20 jaar en soms denk ik dat hij zijn tong heeft ingeslikt! antwoordt met hmmm of mmmhh en dat is dan ja en nee, maar zijn broertje anderzijds is echt een zonnetje en hij is 19, dus waar hangt het aan? Ik weet 1 ding : als ze ergens vriendelijk zijn, ga ik zeker terug, en elders waar ze onbeleefd zijn, ga ik alleen als het echt niet anders kan
ik werk zelf in een winkel, en bij ons mogen kleine kinderen naar de wc, en ook hoogzwangere mogen ook verder verwijzen wij de klanten naar de hema aan de overkant
Je hebt helemaal gelijk. H en M moet zorgen voor een toilet voor kinderen. Liefst zo een klein wc'tje en anders op zijn minst voor toiletverkleiners, want ja , die heb je thuis natuurlijk ook. En daarnaast een toilet voor hoogzwangeren, mss eentje die een beetje hoger is zodat je met je dikke buik makkelijk van de wc komt. En eigenlijk is een lounge room waar je even kunt rusten van het winkelen ook wel een must. Helemaal gelijk heb je.8) Het enige waar ik het met je mee eens kan zijn is de manier waarop je behandeld bent geworden. Dat moet gewoon met fatsoen. Maar dan ook alleen als je zelf fatsoenlijk bent gebleven. Want anders verwijt de pot de ketel.......
De mama liep razend weg om het feit dat ze haar zoontje van 5 aan het uitlachen waren omdat hij moest plassen, niet omdat het niet ging... En de rest wat je daar allemaal bijverzint, daar gaat het toch helemaal niet om? Lounge room? Verhoogd toilet? Last van PMS misschien? Weet anders echt niet waarom je zo grof reageert...
En ik ben heel fatsoenlijk gebleven, de klantendienst zei zelfs dat ze zelden mensen aan de lijn kreeg die zo rustig hun verhaal vertelden... Ik jaag me altijd achteraf op
Je wilt alleen maar horen dat jij gelijk hebt en verder niks. Ik reageer niet grof, maar probeer duidelijk te maken dat niet alles kan zoals jij het graag wilt. En dat dat een reden heeft. Zoiets , vind ik, heb je te accepteren. Jij neemt woorden als egoistisch en pms in je zinnen ,niet ik.
Hoewel ikzelf hoogzwanger ben en ook 3 kleine kinderen heb die regelmatig moet plassen kan ik best begrijpen wanneer je in een kleding winkel.. groot of klein niet naar het toilet kunt.. daar is het simpel geen gelegenheid voor...Het is een verkooppunt voor kleding. Niet meer of minder... Uiteraard vind ik het wel een stuk extra erg fijne service als de gelegenheid er wel is zoals bijv bij de HEMA of V&D... Absoluut prettig.. zeker met kleine kids.. Hier is er zelfs een klantentoilet bij de BONI supermarkt.. bij de kassa kun je een sleutel ophalen om vervolgens met je kids naar het toilet te kunnen. de sleutel lever je daarna weer in. Echt heel geweldig.. Als ik in de situatie kom met kids dan vraag ik altijd of het mag of niet.. als het niet mag en er wordt fatsoenlijk nee gezegd met een normale reden.. bijv. kluis of sorry, maar t zijn regels die ik moet opvolgen..(vaak staan er wat jonge mensen die zich ook moeten schikken aan het beleid van hun werkgever) dan heb ik ook daar alle begrip voor.. al is het niet handig voor kindlief en mijzelf.. dan zoek ik een andere oplossing of wordt t ook buiten in een hoekje..(de evt boete neem ik dan wel voor lief) Wanneer er net als bij TS zo onbeschoft wordt gehandeld.. uitlachen etc dan zit ook ik zo op de kast en zullen ze het ook weten ook.. Dan maar in zijn broek plassen, maar dan wel midden in de winkel op het mooie tapijt.. Laat ze maar lekker zelf schoonmaken.. boontje komt om zijn loontje.. ja sorry.. ik zei t toch..hihihhi... Ik snap dus de reactie zeker wel TS en haar zus.. maar tegen de regel opzich ben ik niet speciaal.. daar kan ik ook wel begrip voor hebben..gelukkig is er bij ons in de stad genoeg gelegenheid en kom ik niet vaak in die situatie terecht..
ik heb ook jaren als bijbaantje in een winkel gewerkt en Zo heee wat kunnen mensen neerbuigend en onbeschoft naar je toe zijn! Soms was het echt.. jij bent MAAR een verkoopster en ik kan me wel ff op je afreageren want ik heb een rotdag.. Of dat je zegt: Goedemiddag en de klant antwoord: `dat bepaal ik zelf wel` Ik ben blij dat ik niet meer in een winkel hoef te werken, al heb ik wel een gezellige tijd met mijn collega`s gehad.
kinderen van 5 jaar kunnen best even hun plas ophouden hoor!!, in elk geval dat heb ik mijn kinderen wel geleerd, zelf de jongste van 3 kan dat.Zodat je gewoon op zoek kunt naar een plek waar je kunt plassen. Vind het heel normaal dat je niet overal kunt plassen hoor
Dat geldt natuurlijk niet voor alle kids van 5 jr.. over het algemeen denk ik wel dat dit moet kunnen.. de mijne van net 6 en 4 kunnen dat ook wel, maar ken ook genoeg kiddies van die leeftijd met zwakke blaas of kindjes die het gewoon te laat aangeven.. dus dit gaat niet altijd op helaas...