Wij hebben het pas geleden anderom mee gemaakt. We waren bij de C & A kleding voor onze zoon van 4 kopen en hij zegt ook dat hij moest plassen. Dus wij gezegd dat hij het even op moest houden, dat we bijna klaar waren en we dan naar het restaurant om de hoek konden om te plassen. Maar we hadden het nog niet gezegd of een vriendelijke dame kwam naar ons toe en zei "hij mag hier wel even hoor, als u mee loopt is het geen probleem". Kijk dat is nog eens services. Helaas heb ik het zelf in verschillende winkels anders mee gemaakt, ik heb een pasje omdat ik de ziekte van crohn heb met een stoma. Maar helaas krijg ik dan de opmerking dat iedereen dat wel kan zeggen en ze daar geen rekening mee kunnen houden. Triest dat ik ondanks mijn pasje nog niet gelooft wordt.
Ik heb geen stoma maar wel de ziekte van Crohn, en om precies die reden ga ik het huis maar niet meer uit als ik een erg slechte dag heb. Als ik echt hoge nood heb moet ik gewoon binnen een enkele minuut op de wc kunnen zitten.
Helaas ken ik het, ik heb 4 jaar zo gelopen en was daarom (al klinkt het raar) heel blij met de stoma. Veel sterkte.
Sja, ik ben het niet helemaal met TS eens. Ten eerste denk ik dat je als ouder in de periode van nét zindelijk zijn dit voor kunt zijn door heel regelmatig te vragen of je kind al moet (ik zou geen kleding gaan passen met een net zindelijk kind, liever kopen en eventueel ruilen, kind kan het nog niet aan zo lang van huis/wc te zijn). Ik zou dus ook voor je zo'n pashok ingaat zorgen dat ie eerst is geweest (je weet na een zwangerschap vast alle plekjesmet openbare toiletten te vinden, ik wel iig). Een kind van 5 dat direct moet lijkt me ook wat laat. Dat kind zit dan al ruim een jaar op school. Daar mag het ook niet meteen zodra het het in zn bol krijgt. Tenslotte snap ik dat je om een uitzondering vraagt, zou ik ook doen, maar je er zo over opwinden snap ik niet zo goed. Dat er pubers bij H&M werken, ja. Dat die niet allemaal inlevingsvermogen in een 5 jarige, ja. Dat ze niet allemaal even beleefd zijn, ja. Maar je loopt dan ook niet op de PC Hoofdstraat waar je voor 100 euro per onderbroek iets koopt. Tuurlijk is het fijn en wenselijk als iemand je netjes behandeld, maar volgens mij moet je je verwachtingen bij een dergelijke zaak wel normaal houden. Als ik zweedse balletjes bij Ikea koop verwacht ik ook niet dat ze komen vragen of alles naar wens is. Overigens kan ik me wél voorstellen dat ik het irritant zou vinden als iemand zo tegen me doet en ik weet hoe lastig het is als je kind op een onhandig moment hoge nood heeft.
Ik wilde net gaan schrijven dat er in Maastricht in de H&M inderdaad wél een toilet is! Ik heb er tijdens mijn zwangerschap ook dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik begrijp die winkel wel. Jij bent namelijk niet de enige met een klein kindje dat daar naar het toilet wil; dagelijks komen er vast wel meer zwangere vrouwen/moeders van kleine kindjes met dezelfde vraag. En als die dan allemaal naar het toilet moeten...tja...
ik kan me hier ook echt over opwinden. als er van die domme onbeschofte typetjes staan en die gaan zo lekker arrogant aan mij vertellen dat het niet kan, nou geloof me dat ik zorg dat t echt wel kan dan! dat laat ik echt niet over me heen komen! ik ben heel erg sociaal ( soms iets te zelfs ) maar als ze mijn kind ( die ik nog niet heb) of t kindje van 1 van mijn vriendinnen ofzo, weigeren om naar de wc te laten gaan, hebben ze bij mij echt een huge problem! een kindje snapt gewoon niet dat als hij of zij moet plassen waarom het niet kan of mag. en de h&m is nog wel een winkel waar ze kinderkleding verkopen! ik vind t belachelijk!
lekker sociaal ben je dan zeg, als er niet geplast mag worden,mag het gewoon niet. Of jij nou stennes gaat schoppe of niet, ls de regels zo zijn dan is het zo. dan vind ik je eerder asociaal sorry
ik vind t zeker goed dat er regels zijn en ik ben t er zeker mee eens dat die nagestreefd moeten worden, maar als er zo'n hummeltje voor je staat die t gewoon niet meer ophoudt, kan ik t gewoon niet begrijpen dat je geen uitzondering maakt. ik zeg niet dat je iedereen maar zomaar naar de wc moet laten gaan als ze gewoon maar even moeten plassen, maar als er een klein kindje bijna in zijn of haar broek staat te plassen, vind ik dat dus juist aso om maar te denken tja kan niet.
o en nog iets nee ik ben dus juist niet asociaal..ik ben heel erg sociaal..en wat ik al zei iets TE daar krijg ik ook een soort van begeleiding in ( ja dat kan dus ook ). ik kan wel uitleggen wat daarmee bedoeld wordt, maar daar heb ik geen zin in, want daar gaat t hier niet om. maar nogmaals regels zijn goed en dat hoort ook, maar regels zijn er ook om overtreden te kunnen worden en dat betekend dat er dus wel eens een uitzondering gemaakt kan worden. als ik de hennes in loop en denk goh ik moet plassen...tja dan begrijp ik heus wel dat ik even ergens anders heenmoet. maar als er een kindje voor die mensen staat, die ze aan staat te kijken van ik hou t niet meer en ik moet gewoon plassen, snap ik niet dat die mensen daar niet even hun best voor willen doen. dat vind ik dus weer aso
@ mendie: als jij blijkbaar zo sociaal bent, denk ik dat jij je hier groter voordoet dan hoe je in werkelijkheid zou reageren in zo'n situatie Maar verder, heb je het hele topic wel gelezen? Kinderen worden ook regelmatig gebruikt om bij een personeelstoilet te kunnen komen zodat ze weten wat zich achter de winkel bevindt, of zelfs om dingen te stelen. De regels zijn er niet voor niets en helaas vind ik het begrijpelijk dat zelfs een uitzondering voor kinderen erg lastig is.
merijn, ik snap wel dat je dat denkt over me..heel begrijpelijk zelfs. maar t punt is dus juist, dat ik heel erg slecht tegen dat soort dingen kan, omdat ik niet kan begrijpen dat mensen dat die kleintjes dan 'aandoen'. ik zou dat zelf nooit over me hart kunnen verkrijgen. ik zou zeker wel een oplossing zoeken binnen een minuut om te zorgen dat hij of zij wel kan plassen. dan gaat er maar iemand van t personeel mee en betaal ik er 10 euro voor. vaak kan t dan ineens wel ( dat van die 10 euro is een voorbeeld van mezelf..ik had een blaasontsteking...ineens ook echt..en ik wilde ergens plassen, maar dat mocht niet..totdat ik zei dat ik wel 10 euro wilde betalen ervoor, want ik moest ECHT. toen kon t dus wel. )
nou wij staan vaak maar met zijn 3e in de zaak dan heb k echt geen tijd om metje mee te lopen hoor sorry. En ik weet niet meer wie het schreef maar als je in een winkel werkt word er vaak gedacht oh is toch maar een verkoopster. We hebben ons te houden aan de regels van onze grote bazen.
Ik vind ook wel dat hier een erg groot drama van gemaakt wordt door TS. Regels zijn regels en als een bedrijjf een uitzondering zou moeten maken voor alle kinderen die daar opeens moeten plassen dan blijven ze bezig. En of een winkel nou wel/niet een toilet voor klanten moet hebben daar gaat het nu even niet over. Bovendien lijkt mij dat een gezond kind van 5 (!) jaar echt nog wel even z'n behoefte kan ophouden als het echt moet, hij heeft het toch ook uiteindelijk gered tot aan de Panos zonder in zijn broek te plassen?! Bij kleinere kindjes moet je natuurlijk altijd een luier meenemen en een schoon setje kleding voor als er toch een ongelukje gebeurt. Ik vraag mij werkelijk af of er geen belangrijkere dingen zijn om je zo druk en boos over te maken dan een kind wat niet moch plassen bij een winkel Big deal, het ergste wat kan gebeuren is dat hij een natte broek krijgt. Als de ouders er geen drama van maken en gewoon rustig blijven dan loopt het kind er echt geen trauma van op hoor. Het zal eerder de opgefokte reactie van de "volwassenen" zijn waardoor hij het er 's avonds nog over had en het blijkbaar een buitenproportionele impact op hem heeft gehad.
Mee eens Nikki! @ Mendie, ik geloof dat je zélf een huge probleem hebt als ze je niet laten gaan. Ik denk dat sommige mensen zo makkelijk van hún probleem andermans probleem maken. Jouw kind moet plassen niet die van hen, daar kan je hen niet verantwoordelijk voor maken. En als je kind net zindelijk is moet je dus niet gaan staan te passen en als je dat wel doet is dat jouw keuze, niet die van de verkoopster. Daar kan je je heel boos om maken omdat het zielig is voor je kind, maar dat is dan zielig omdat je als ouder niet eerder hebt gezorgd voor een wc in de buurt. Ik wil niet zeggen dat het je nooit overkomt als je het maar altijd voor bent, maar je moet dat niet andere mensen gaan kwalijk nemen. Tis idd sneu voor een kind als het hoge nood heeft, maar het hoort er ook een beetje bij dat het kind gaat leren het vroeger aan te geven. Tis geen onoverkomelijk trauma. Ieder kind maakt het weleens mee en dat is niet de schuld van verkoopsters of winkels die geen wc hebben. Let wel: jij wil graag winkelen, zij willen graag spullen verkopen. Het is een stukje service als je er naar de wc kan, maar niet noodzakelijk.
Nou onze oudste weet het heel goed, zodra hij in een winkel (zoals bv C&A, AH) naar het toilet is geweest kan ik er donder op zeggen dat de volgende keer als we er komen hij "spontaan" moet plassen.
wat een grote woorden zeg. Je mag het belachelijk vinden zoveel als je wilt, als zij je de wc niet wijzen heb jij uiteindelijk een Huge problem lijkt me. Verder als dit je reaktie zou zijn heb je inderdaad een "sociaal zijn" probleem denk ik.....Wat is dat toch met mensen die vinden dat iedereen naar hun moet schikken? Soms kan het niet , punt uit.
ik vind t heel apart dat er zo wordt gevallen over dat sociaal zijn gebeuren van mij. jullie kunnen zeggen daarover wat jullie willen, maar ik weet zelf hoe ik ben en mijn omgeving ook. en dan kan je wel zo leuk zeggen dat ik echt een sociaal zijn probleem heb, maar dat heb ik hierboven ergens al vermeld dat dat t geval is..en dat is dat ik iets te sociaal ben dus juist en dat ik daar begeleiding in krijg, want vaak is dat niet zo handig namelijk en wordt daar misbruik van gemaakt waardoor je dagelijks leven soms te moeilijk is om vol te houden. als je t dan schijnbaar leuk vind om me nog eens een trap na te geven daarmee, terwijl het als een soort aandoening gezien kan worden door sommige mensen, vind ik dat eerlijk gezegt een beetje een probleem met sociaal zijn. en ik vind helemaal niet dat mensen maar moeten schikken naar wat ik wil of vind, maar ik vind wel dat er met bepaalde dingen wel eens uitzonderingen gemaakt kunnen worden. dat is gewoon mijn mening van dit onderwerp. dus jullie kunnen met zn allen mij gaan aanvallen op mijn sociale probleem, maar is dat nou echt nodig?
iig sorry als mensen t niet eens zijn met mijn mening hierover. ik dacht dat je hier je mening kon geven over de onderwerpen en dat t niet ging om de mensen erachter. dat mensen t niet eens zijn met mijn mening, dat geeft niet, maar dat ik persoonlijk wordt aangevallen vind ik dan toch wel jammer. en brenda dat ik over jou zei dat ik vind dat jij dan een sociaal probleem hebt, daar wil ik ook mijn excuses voor aanbieden, want ik ken je niet en ik zou dat dus niet weten. dus bij deze mijn excuses.