Hoi Mirjam, Brigitte, Imke en/of Ineke, Het is mijn 1e ronde. Helaas heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Ik weet dus ook niet hoe lang mijn cyclus duurt, mijn banner klopt daarom mogelijk niet... Ik heb mijn eisprong berekend o.b.v. een gemiddelde cyclus. Deze zou zijn op 5 dec. Hebben wij druk geklust voor, op en vlak na 5 dec, en toen eventjes 'rust'. Op 10 december 's avonds kreeg ik allerlei steekjes in mijn liezen, rechts en links. Die hielden 's nachts aan en 's ochtends ook nog. Het laatste steekje dat ik voelde was 'sochtends en ook anders, een soort van kriebel die ineens vanuit mijn rechterlies naar boven schoot. Die ochtend hebben wij met elkaar gevreeen, maar de vier dagen daarvoor niet. Ik dacht eerst, het is een innesteling, maar pas later realiseerde ik mij dat dat misschien de eisprong was, 5 dagen later, dus op 10 dec ipv 5 dec! Ik heb begrepen dat de eisprong meestal plaatsvindt op het moment dat de steekjes ophouden (omdat de steekjes het hulsje van het eitje zijn dat bezig is 'open te springen', klopt dit?). Dat zou dan betekenen dat mijn eisprong die ochtend was. Waren wij dan nog op tijd door die ochtend te vrijen om kans te maken op een babytje? Ik weet namelijk niet hoe lang zaadjes er over doen om bij het eitje te komen. Ik heb na deze datum last gekregen van maagzuur, dat inmiddels bijna over is. Ook had ik 2 dagen geel slijm, dat is inmiddels ook minder geworden, nu is mijn vagina overwegend droog. Wel heb ik een heel drukkend gevoel tussen mijn navel en vagina en heb ik een cirkel van witte bobbeltjes rond mijn tepels (rechts meer dan links) die in stijve toestand groter worden en in een donkerrode cirkel rond mijn tepel gaan zitten. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben, maar wil nu weten -of ik kans maak om zwanger te zijn (o.b.v. bovenstaand verhaal over de verlate eisprong en slechts 1 keer gemeenschap op die datum)? - vanaf wanneer ik dan positief zou kunnen testen? Want ik heb gisteren en eergisteren negatief getest, maar heb toch stiekem het gevoel dat het raak is... Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden en ik hoor het ook graag als ik verkeerde informatie heb (zoals bijv. dat de eisprong vaak is als de steken ophouden). Hartelijke groeten van Aily die heeeeeeeeeeeeeeeel graag zwanger wil worden met haar lieve vriendje!