Overdekte schaatsbaan

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door heidiane, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Is er iemand die weleens in een overdekte schaatsbaan gaat schaatsen? Ik vraag me af of het daar erg koud is en je jezelf extra warm aan moet kleden of dat het volstaat met gewone winterkleren (inc handschoenen natuurlijk)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij gaan af en toe schaatsen en hier heb je een volledig overdekte binnenhal, waarin het wel vrij warm wordt (dik vest/trui volstaat wel) en er was een halfoverdekte buitenbaan waarbij een jas en handschoenen echt wel wenselijk waren.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Ik kleed mij niet extra warm aan, gewoon de winterkleding. Handschoenen zijn wel wenselijk.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Het is wel een tijd geleden dat ik ging, maar ik geloof dat het er altijd best fris was. Handschoenen zijn naar mijn weten in elk geval ook wel vaak verplicht/aangeraden i.v.m vallen en de ijzers.
    Mijn ervaring is als ik het me goed herinner: eerst dik ingepakt met jas aan, na wat rondjes schaatsen kan die wel uit en is dikke trui goed. Verder ging ik vaak gewoon in joggingbroek; comfortabel maar niet per se dik.
    (Mijn ervaringen zijn bij de 11Stedenhal in Leeuwarden)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er ook wel aan hoe fanatiek je schaatst natuurlijk ;)

Ik draag een lange themobroek met daarover zo'n strakke schaatsbroek. En aan mijn lijf een thermo-shirt met daarover een soft-shell jasje (zo'n sportief zomerjasje, die wel goed winddicht is.) En dunne handschoenen, eventueel een sjaal. Voor mij is dat warm zat. Maar ik schaats redelijk 'sportief'.

In de herfst is het binnen vaak wel iets kouder dan buiten. Maar hartje winter ontloopt het elkaar niet veel. Dus als je dan gaat en jezelf niet in het zweet wilt werken, is je normale winterkleding prima. Als je wel fanatiek wilt bewegen, kleed je dan juist niet te warm. Zweet maakt klam en dan krijg je het juist koud.

"Laagjes" is eigenlijk gewoon de truc.

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kom 5 dagen per week op de ijsbaan.
    Voor gewoon recreatief schaatsen zou ik gaan voor winterkleding en een jas.
    Handschoenen zijn overigens verplicht!
    Houd daar wel rekening mee :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit.

Deel Deze Pagina