Iedereen is net weer op vakantie geweest dus de bestemmingen staan vers in het geheugen. Ik ben op zoek naar een kindvriendelijk appartementen complex (bv. kinderbad, minidisco, speeltuin) maar niet all-inclusive.(of wel all-inclusive maar dan in of heel dichtbij een stad) Het lijkt bijna onmogelijk, kom overal all-inclusive uit. Bestemming mag alles zijn behalve canarische eilanden
Wij zijn deze zomer naar Zakynthos (Griekenland) geweest naar (wel AI) hotel Galaxy (is van GoBEst/KidsWorld). Vliegreis is net iets minder dan 3 uur. Superveel te doen voor kinderen! Kidsclub is misschien nog wat lastig, maar 2 leuke speeltuinen, mooi en veilig kinderbad met glijbanen, pal aan het strand en het stadje Laganas ligt op loopafstand via de weg of over het strand (ook te doen met buggy!) Ons dochtertje was 22 maanden en heeft zich super vermaakt! Je hebt grote familiekamers,die hebben 2 aparte slaapkamers. ALs je meer wilt weten, stuur me maar een PB! Succes!
Appartementen Marino's Beach in Rethymnon, Kreta. Ruim, niet all-inn, maar wel een restaurant aanwezig op het park, kinderbad, speeltoestellen en kindvriendelijk personeel. Een heerlijke tuin om in te zonnen/spelen en het complex ligt direct aan het strand.
Is wel een meer een autovakantie (Hoewel vliegtuig ook zou kunnen) Ik kan aanraden Le Corti del Lago, Padenghe aan het Gardameer. Is te boeken bij oa Vrijuit en Neckermann. Appartementen in vorm van bungalows, met eigen terras en tuintje. Zicht op Gardameer,zwembad en kinderbad, speeltuintje en grasvelden. Mooi onderhouden park. Ik denk dat een kindje van 2 nog geen overdreven animatie hoeft, maar dat is natuurlijk wat je zelf wilt.
Autoreis is geen optie, ik heb echt een enorme hekel aan auto rijden. Ik hoef inderdaad niet zoveel animatie voor mijn meisje maar animatie garandeerd meestal wel dat er meerdere kindjes zijn. Mamanama bedankt voor de tip maar ik wil echt absoluut niet all-in. Anakin, ik ga eens googlen!
Kijk eens bij Royal Son Bou op Menorca. Echt heel erg op kinderen gericht, mooi, schoon, korte vliegreis en korte transfer. Alleen in het plaatsje Son Bou zelf is niet heel veel vertier voor de ouders. Maar zeker de moeite waard om eens te google-en!
Aparthotel Isla Paraiso**** Spanje Menorca Arenal d`en Castell beoordeling 8.1 Wij zijn vorig jaar hier geweest, op Menorca. Ik ben best wel een zeikerd hoor, maar deze apartementen waren prima! Ook niet zo'n megagroot complex, dus je leert snel mensen kennen. En heel veel kindertjes. Ik wou ook absoluut geen all-inclusive, dus liep vorig jaar tegen hetzelfde aan. Wij waren er nog in het voorseizoen, er was wel animatie hoor, maar dat stelde niet veel voor. Gewoon een dansje doen ofzo en een paar spelletjes. In die plaats zelf is niet heel veel te beleven 's avonds, maar ja, met een kleintje heb je toch weinig aan een bruisend nachtleven.