We gaan binnenkort op vakantie en ik vraag me af wat een handige vertrektijd is. Zoontje dan is 13 maanden. We mogen pas vanaf 15 uur in huisje.... Idee is nu middernacht weg en dan ineen keer toch een flink stuk rijden tot een uur of 6 a 7 's morgens. Dan ontbijten en kleine verschonen etc. ben je zo weer een uur verder. En ja, wat dan nog te doen tot de tijd dat je in huisje kan.... je moet dan nog wel een stuk rijden, maar fijn is wel dat het grootste stuk er 's morgens al op zit. Wat deden/ doen jullie en is jullie ervaring. Het is onze eerste keer zo'n lang stuk, dus weet niet hoe het zal zijn met slapen. Lijkt mij alleen dat er 's nachts meer kans op slapen is gezien normale ritme en donker buiten. Scheelt ook met drukte in verkeer.
Heb nog geen ervaring met kleine kindjes, dus op dat vlak kan ik je niet helpen. Wij zijn dit jaar om half 5 's morgens vertrokken voor een trip van 820 km. We waren om 13u30 op onze bestemming, dus ook 9 uur gereden (wel geluk gehad met het verkeer). We hadden 's avonds alles in de auto gestoken op de broodjes, de drank en enkele spullen van de hond na. We moesten ons dus de dag zelf alleen aankleden en vertrekken. Scheelt zich ook wat in tijd. Maar met een kleintje is dat niet altijd te voorzien he.
Kun je niet 'smorgens vroeg vertrekken? uur of 4/ half 5. Ok, het is even afwachten hoe het met de kleine z'n slaapjes gaat, maar je kunt iig in de ochtend al wel een heel stuk pakken omdat je zoontje naar alle waarschijnlijkheid (hoop je) dan wel een paar uur achtereen doorslaapt, dan kun je als alles meezit, verkeer, de kleine, in de namiddag daar zijn en hoef je geen tijd te overbruggen. Voor ons is het een heel ander verhaal. Het zal voor ons 11 uur rijden zijn (incl. caravan). Dus wij gaan sowieso niet zo hard . Wij willen s'morgen om half 5 in de auto zitten en dan doorrijden tot ergens in de middag om te overnachten. De volgende ochtend vertrekken we niet zo vroeg en zullen dan ergens in de middag op bestemming zijn. Het is voor ons ook de eerste keer zo'n lang stuk met de kleine, dus we zien wel hoe het het loopt. Desnoods doen we er 3 dagen over als het feest is achterin..
Wij zijn begin juli in Spanje geweest..En mijn zoontje was toen net 6 maanden oud...zo'n 24 uur gereden in totaal..Ook gewisseld met mijn man met het rijden.. Voornamelijk achterin gezeten..Genoeg speeltjes, boekjes meenemen..Heb hem 1,5 a 2 uur in de maxicosi gehad en dan steeds omgewisseld op de achterbank naar een klaargemaakte bedje.. Bij ons ging het heel goed! Volgens mij valt de drukte nu wel mee toch op de wegen? Het is meer dat mensen nu terugkeren uit Frankrijk.. Ik zou tegen de ochtend vertrekken en niet in de nacht..
Wij zijn vorig jaar rond 21.00 vertrokken en waren rond 7.30 op plaats van bestemming. Dylan heeft zo goed als de hele weg geslapen. Afgelopen juni ben ik alleen met Dylan naar Zuid Frankrijk geweest en heb gewoon overdag gereden. Ben om 8.00 vertrokken en ik was om 21.15 op plaats van bestemming. Het is super gegaan. Ik heb voor Dylan een magisch tekenbord gekocht. Daar heeft hij zich echt uren mee vermaakt. Verder voldoende gestopt om te plassen en te eten en drinken. Vaak was dat al voldoende om weer een uurtje of 2 verder te kunnen. Af en toe heeft hij even gespeeld tijdens de stop. Liedjes zingen en vrachtwagens kijken was ook een groot succes.
Wij gaan over 4,5 week naar zuid frankrijk en moetne ongeveer 1300km rijden wij will wss ook s'nachts gaan rijden maar mogen pas om 16 uur in het huisje die tijd zingen we dan wel uit onderweg of ergens op een terrasje.
Wij gaan ook naar Zuid Frankrijk en hebben besloten na zijn laatste fles van 22:00 te gaan rijden. Normaal slaapt hij de hele nacht door en hopen dat hij dat dan ook doet. En in de avond rijden heeft alleen maar voordelen vindt ik. Niet warm, rustig op de weg en de kleine slaapt beter als het donker is.
wij vertrekken morgen voor een rit van 15 a 20 uur naar Polen. We gaan met een bestelbusje (juist, bussie vol met Polen!) Wij vertrekken om 12 uur 's nachts om zoveel mogelijk het slaapritme van Yelena aan te houden. Dat wil ik dus als tip geven, hoe meer ze slapen, hoe beter. Wij karren 's nachts gewoon door en overdag zullen we om de 2 uur stoppen en zoveel mogelijk Yelena's ritme aanhouden qua volgorde van eetmomenten, spelen, broek verschonen, etc. Boterhammetjes smeer ik van tevoren en ik neem veel Bar le Duc mee omdat het warm wordt. Ook een thermosfles afgekookt water. Neem nog een koelbox mee ook. Alle spullen die ik nodig heb voor Yelena neem ik mee in haar tas en mijn eigen tas en die houd ik bij me op de achterbank. Neem ook reservekleertjes mee in de 'handbagage' zodat we kunnen wisselen als ze iets vies maakt of het warmer wordt overdag. Ook een handdoek kan denk ik geen kwaad. En natuurlijk wat leuke speeltjes mee.
Wij willen binnenkort waarschijnlijk ook op vakantie naar Spanje, dat voor ons ongeveer een uurtje of 14 rijden zal zijn. In principe willen we 's avonds vertrekken, zodat ze lekker de hele nacht kan slapen. Zo zijn we een uurtje of 10 verder.. Wat ik me alleen afvraag, hoe is het voor een baby om de hele nacht in dezelfde houding te liggen? Degenen die hier ervaring mee hebben, hadden jullie het idee dat jullie kindje last had van (spier)pijn in het ruggetje/nekje?
Wij zijn vorige week teruggekomen uit Frankrijk en hebben beide keren 's nachts gereden. Het ging verbazingwekkend goed! De reis duurde ongeveer 11 uur. We zijn op de heenreis rond 21.00 uur gaan rijden en op de terugreis ietsje later. Zoontje is nog een tijdje wakker geweest, maar heeft beide nachten toch zo'n 6 uur geslapen. Op de terugweg wilde hij (net als op de heenweg) niet slapen en probeerde hij zichzelf wakker te houden. Hij begon heel hard te zingen (la la la la la la) en opeens viel ie 'bof' in slaap. Ook op de momenten dat ie wakker was bleef hij rustig. Ik vond het super gaan, ook omdat 2 weken daarvoor naar zeeland wat minder geslaagd was. Hij had het toen na zo'n 1,5 uur wel gehad, en dat was overdag. Hij was toen trouwens 18 maanden.
Wij gaan volgende week naar Oostenrijk en hebben halverwege in Duitsland een hotel geboekt. Zo komen we alledrie uitgerust aan en is het ook niet zo'n lange zit
Ik heb best afgewisseld van maxi-cosi naar bedje op achterbank..en 's nachts was het alleen maar slapen op bedje en niet in de maxi-cosi..ik zat zelf ook achterin en het is prima gegaan..
@Sann Ik heb er de hele reis bijgezeten..Hoezo niet veilig?Voetengedeelte was opgevuld..Geen kans om te vallen.. 10 uur lang in de maxi-cosi is ook niet goed voor je kindje..
Een bedje op de achterbank lijkt me ook niet veilig.. Heb je de kinderwagen bak in de gordels gezet ofzo? Dan vliegt je kindje er toch uit als er iets gebeurd? Ik zou het in ieder geval niet doen. Al weet ik dat er van die bakken bestaan waar de kindjes in een gordeltje slapen. Dus wel plat, maar ook vast. Dat is dan nog een redelijke oplossing.
Even voor de duidelijkheid..Ik heb geen bak of kinderwagen op de bank geplaatst.. Ik heb zelf de achterbank opgevuld tot een bed, zodat hij in ieder geval 's nachts plat kon liggen..het voetengedeelte was gevuld en hij rolde zoiezo rond die tijd nog niet..Het enige wat hij heeft gedaan is slapen En ik heb er bijgezeten..ik zat niet voorin.. Magoed..denk dat iedereen zelf moet kijken wat handig/veilig is voor zo'n lange reis.. Ik vind een baby 10 uur lang in de maxi-cosi persoonlijk ook een onveilig idee..Heb genoeg vreemde verhalen hierover gehoord.. Dus kan best begrijpen dat andere mijn manier vreemd kunnen vinden
Zie nu pas de reactie, heb hier lang niet meegelezen.. Maar vind de reactie ook totaal overbodig! Mijn kind, mijn auto, mijn beslissing.. En niemand wil zijn kind in gevaar brengen, dus wil er verder al helemaal niet meer op ingaan..
Prima hoor, idd jouw kind en jouw keuze. ik zou het in ieder geval niet durven vanwege de reden die ik al aangaf en dat mag ik dan toch best evne zeggen neem ik aan
Kun je niet beter met een overnachting doen, bv na 5 uur rijden? En anders gewoon s'nachts weggaan, en als hij het prettig vind dat jij achterin naast hem gaat zitten.