Kindvriendelijke (borrel)hapjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
  2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Worteltjes eventueel even beetgaar koken wn voilá!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier laatst enorm populair bij alle kinderen...
    Dadels open snijden, pit eruit, plakje chorizo erin vouwen.
    Plakje spek erom en even in de oven tot het spek gebakken is.
    (Werkt evt ook in de koekenpan maar in de oven hoef je ze niet draaien :) )

Ze waren al bijna op voordat ze in de kamer waren..
    (Ik had nichtje van 9 dat zich altijd beetje verveeld bij ons op verjaardagen imdat ze de enige ouder dan 6 is... Even aan het werk gezet met de ontpitte dadels en plakjes spek/chorizo . :) )

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Behalve de nootjes zou ik alles geven, mijn oudste stikte met 4 jaar bijna in een bolletje met kaas, met andere woorden, dat kan met elk voedsel gebeuren. De tomaatjes kun je eventueel wel even door de helft doen.

Wat hier het verder altijd goed doet zijn fruispiesjes met aan het einde een spekje eraan, pannenkoekentaart met aardbeien en room en fruitsalade. Hartig borrelworstjes in een broodje gebakken en bladerdeeg gevuld met pittig gekruid gehakt (maar ze zijn hier wel gewend om kruidig te eten).

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Mijn kids verslikten zich ook eerder in chipjes dan in tomaatjes of iets dergelijks. Maar niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk. Heb je al gemoeg ideetjes?

6. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Wat ze hier echt heel leuk vinden om een warme dag; een zak met verschillende groente zoals worteltjes,komkommer ed en een zak met gesneden fruit de dievries in en voila erg grappige ijsjes die ze zoveel mogen eten als ze willen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die van mij krijgt al sinds zijn 1e ongeveer hele druiven...

Maar goed, druiven en olijven dus. Komkommer, worteltjes, soepstengel en mijn schoonmoeder had laatst van die mini-theebiscuitjes.

PS: cherrytomaatjes doorsnijden is sowieso slim, want ik heb al een paar keer gezien dat een kleine zo'n tomaatje in haar mond doet doorbijt en het binnenste spoot heel de kamer door. :D

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt voor alle tips! Het zijn komkommerfrietjes, uitgestoken stukjes meloen in de vorm van een bloem, gesneden tomaatjes en aardbeitjes geworden. Verder mocht ze wel een paar blokjes kaas en een beetje chips. Maar eigenlijk heeft ze alleen tomaatjes gegeten omdat ze daar zo gek op is. :D Ik had ook niet zoveel tijd uiteindelijk om er meer van te maken, maar binnenkort is ze jarig dus heb ik mooi wat inspiratie!

De groentechips ga ik zeker eens maken. Druiven en tomaten kunnen soms van die taaie velletjes hebben, ze kan dit dus niet goed eten in zijn geheel. In stukjes gaat het wel goed.

Zelf ook nog een tip. :D Vorig jaar heb ik voor de kleintjes poffertje besmeerd met Philadelphia schijfje aardbei ertussen en weer een poffertje etc. aan een tapasprikkertje gedaan dit was ook een groot succes.

Deel Deze Pagina