Is er iemand met ervaring met de babyslaapgids van Annelot Hofstede? Ik zie van alles op haar website, maar kan er niet helemaal achter komen of wij er iets aan kunnen hebben. Ons zoontje is continu wakker `s nachts. Hij huilt niet, maar ligt of wat te kletsen, of slaakt wat kreetjes en that`s it. Wij worden daar uiteraard wel wakker van. Dit gaat nou al bijna 6 weken en we zijn echt op. We staan niet bij elk kreetje naast zn bedje, maar als het wat langer duurt kijken we altijd even of er wat aan de hand is. Vieze luier of te koud o.i.d. Helaas helpt dit ook niet altijd. Op internet vond ik deze slaapgids en ik vraag me dus af of dit voor ons de oplossing zou kunnen zijn.. Ik ben benieuwd naar de reacties en of er ervaringen zijn met deze slaapproblemen.
Is volgens mij gewoon een laten-huilen-methode. In jullie geval gaat dat natuurlijk niet werken Hij ligt gewoon te brabbelen. Deuren dicht of babyfoon zacht/uit, als jullie daar wakker van worden? Als ie huilt, zul je heus wel wakker worden dan, en dan kunnen jullie gewoon slapen. Klinkt niet alsof je zoontje nou een probleem heeft, eerder dat jullie een probleem hebben, omdat je wakker van hem wordt
Geen ervaring hiermee, maar slaapt je zoontje overdag misschien teveel waardoor hij 's nachts gewoon niet moe genoeg is om lekker door te slapen?
jij leest anders dan ik.. waarom ga je kijken? Leer jezelf aan: als je wat hoort dan is het goed. Geen gehuil...prima. Hij leert zichzelf wel weer in slaap vallen. Babyfoon uit, deuren dicht en tukken. En vooral.... geniet van het feit dat hij niet huilt!!
ken de methode niet, ook niet gelezen, maar als mijn zoontje alleen brabbelt s nachts dan laat ik hem doen hoor. Hij leert vanzelf weer in slaap vallen. Ik leg mn kussen wel even over mn oren maar zodra hij gaat huilen ga ik er heen. Laten huilen doe ik niet, maar brabbelen...lijkt mij helemaal prima.
Geen ervaring, maar ik denk dat het ingaat op het huilen snachts van baby's, niet om het tevreden brabbelen. Dus ik verwacht dat je niets aan zo'n boek hebt. Zolang hij brabbelt en niet huilt gewoon laten gaan en niet kijken. Als er iets is huilt hij wel en kun je alsnog gaan kijken. Verder zal je, denk ik, het vooral moeten accepteren. Kindjes slapen niet 12 uur achtereen, maar worden dikwijls even wakker en slapen dan weer verder. Accepteren is de enige optie. Slapen zal niet snel meer worden zoals het was zonder kinderen.
Bedankt voor alle reacties. Laten huilen methode dus.. Ok. Dan hoef ik t boek niet aan te schaffen. We zijn gewoon compleet uitgeput want de deuren zitten al zover mogelijk dicht en de babyfoon hebben we niet aan snachts.. Hij maakt gewoon veel lawaai en dan zijn we klaarwakker. Sinds 2 nachten draait ie ook op zn buik.. Dan moeten we hem wel even omdraaien anders valt ie niet meer in slaap. Pff.. Lastig hoor. Dat slapen niet meer zo wordt als voorheen, wisten we natuurlijk.. Maar momenteel vind ik t behoorlijk pittig.
Een van jullie met oordoppen en de ander niet, zodat die wel hoort als er echt wat is? Kun je de ene nacht even goed slapen en dat zo dus afwisselen?
Met je advies eens: babbelen is geen huilen, maar gewoon een teken van leven, dus geen reden om wakker te liggen. Ik gaf alleen mijn mening over de gevraagde methode.
Boek is zonde van je geld. Bij het CB krijg je precies dezelfde adviezen (laten huilen en om de x tijd kijken). Ze wil graag geld verdienen aan uitgeputte radeloze ouders. Geen tips verder sorry. Mijn zoontje was ook een hele slechte slaper (ik heb maanden lang max 4 uur slaap op een nacht gehad). Het is vreslijk zwaar maar het gaat echt over. Probeer tot die tijd zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen. Afwissdlen met je partner en dan idd met oordopjes apart slapen. Overdag een tukje doen, hulp van opa's en oma's in schakelen. Gezond eten. Etc.
Idd, dat is hier ook regelmatig de optie die we hanteren, omdat je boven op een ander bed of met oordoppen in nog steeds wakker wordt als de ander met de kleine bezig is.
We hebben nu inderdaad een bed beneden gezet en slapen daar om en om op. Ook hebben we hem gisteren een half uurtje later op bed gedaan en dat hielp afgelopen nacht ook. We zijn er maar 3x uit geweest.. Vandaag lag hij er ook weer later, dus hoop dat het vannacht weer zo goed gaat. Even afwachten nog.....