Wauw wat gaaf al die reacties!!! Ik wordt helemaal enthousiast als ik alles zo lees. Ik ga mijn man vanavond ook alles laten lezen en ben nu druk bezig op Funda om te kijken of we daar ook leuke huizen zijn. Wat dat betreft ben ik blij met de sugesties die jullie doen, vooral ook wat betreft wijken want dat zoekt toch makkelijker. Als het een beetje mee zit gaan we dit weekend al touren. We hebben een hotelletje in Zandvoort geboekt.
Ik woon in Alphen aan den Rijn mijn man werkte ook in amsterdam erg goed te doen alles bij de hand en toch nog een dorp erg kindvriendelijk en groen ons bevalt hethier prima.
Bussum/Naarden/huizen. Bussum is heel groen, je loopt zo de hei op en met 20 minuten sta je in Amsterdam. Ik ken overigens Amstelveen, uithoorn en Aalsmeer ook goed. Dus vragen: stel ze!
Funda is best prijzig... Kijk ook eens op trovit, of Nieuwbouw Amstelveen | 1.077 huizen in 33 projecten verkoop en verhuur Westwijk is een kinderrijke buurt en ook dichtbij alles maar net weer nieuwer en groener!komt de metro ook... Mocht je iets vinden in Amstelveen, kan je altijd bij me terecht om ge kijken of de wijk leuk is!ik ken de meeste plekken wel!
Nadeel zijn wel de vliegtuigen. Je kan de kerosine soms zelfs ruiken. Verder is Amstelveen wel prima.
Jij wilt haarlem, manlief een dorp? Ik zeg: Velserbroek! Ligt naast Spaarnwoude, groot recreatiepark/bos, die doorloopt naar amsterdam. Groot zorgboerderij/speeltuin, skibaan, zwemmeertjes etc. Velserbroek is heel kindvriendelijk en je zit in 10 min in het centrum van Haarlem.
hier wonen wij! Wel onder de rook van Schiphol, maar als je er een tijdje woont, hoor je die vliegtuigen niet eens meer. veel voorzieningen hier, goede ov. (oa. snelbus zuidtangent naar A'dam) Getsewoud is een hele grote kinderrijke wijk.
Alphen aan den Rijn, paar jaar geleden de groenste stad van europa. Maar het is echt een dorp. Je bent zo in Amsterdam. Het is erg groen en kindvriendelijk. Vooral in de nieuwbouwwijk is de gemeente bezig om zo op ongeveer elke hoek van de straat een speeltuintje oid te maken. Verder zijn er een aantal grote parken en recreatie gebieden, ook ben je overal vanuit Alphen binnen ongeveer 10 minuten fietsen in de polder.
Vergeet nog dat dichtbij Amstelveen ook bovenkerk leuk is en dorpser...Abcoude ook leuk en een echt dorp!(bij de Vinkeveense plassen prachtig!)
Ik woon in Floriande Hoofddorp, dat is te vergelijken met Getsewoud in Nieuw Vennep. Dus als je Hoofdorp niks vind, zou ik Nieuw Vennep ook niet doen. Vijfhuizen is een goede optie of Ouderkerk aan de Amstel.
Getsewoud ken ik ja!is idd mooi en nieuw vennep is op zich niks mis mee alleen heb ik echt moeite met de vliegtuigen.niet alleen voor het geluid maar in de Haarlemmermeer blijft het zo hangen schijnt...verder als je van dorpser houdt is het leuk denk ik!(ik ken het van vroeger al en nu woont veel familie van me daar en vrienden)
Abcoude is zeker mooi, maar vind maar eens iets dat je kan betalen. Aanbod is niet denderend. En het is wel heel dorps hoor!
Noordwijkerhout heeft mijn moeder jaaaaren gewerkt.is dus wel druk vanuit Amstelveen in de ochtend op de weg.andersom denk ik nog drukker...verder is het wel echt dorp maar daarom misschien leuk.er staat een heel goede middelbare school iig haha! Dichtbij zee is ook leuk natuurlijk.maar iets in de buurt van Haarlem is zeker ook heeeel gaaf!
Ja is wel prijzig denk ik...maar wel echt een heel leuk dorp!daar zou ik zo willen wonen als ik t betalen kon haha! ouderkerk net zo, best duur denk ik...
Ben ik ook niet dol op...ik moet zeggen nadat ik tien jaar in het buitenland heb gewoond rijk ik het toch niet...dat heb ik juist bij nieuw vennep, daar schrok ik echt van hoe erg het geworden is...met vliegtuigen bedoel ik!
Ik woon op IJburg. Dat vind ik behoorlijk kindvriendelijk, maar het is natuurlijk totaal niet dorps te noemen. Dan denk ik dat Aalsmeer een betere richting is om in te zoeken. Of 'landelijk Noord': Schellingwoude, Durgerdam. Moet je wel een flink bedrag meenemen, maar het is wel echt leuk wonen daar.
Richting Den haag zegt je man toch. Nootdorp. De omgeving van een dorp nieuwe huizen scholen ect en de directe omgeving van de grote stad Den haag. ongeveer 45 min rijden ook naar Amsterdam. Succes met zoeken van een leuk plekje.
Bij al die reistijden zou ik wel ook rekening houden met files. Want reken maar dat die flink kunnen oplopen, 's morgens Amsterdam in en 's middags Amsterdam uit. Een stukje van normaal 45 min, kan dan ineens ruim 1,5 uur duren. Check dat op de routeplanner van de ANWB, als je daar tijden in de spits invult geeft dat een aardige indicatie van de reële reistijd.
ijburg is groen, veel schoolen, 1 centrale tram(26) die rijd naar het centraal station in amsterdam, strandje parken. leuk winkel centrumpje alle woningen zijn nieuwbouw, er gaat 1 drukke weg door heen. en alle in alle zij straten mag je maar 30 kilometer rijden. veel hobbels. dus geen snel rijdende autos in de straat. kind vriendelijk geef ik het een 8. veel plezier met een huisje zoeken.