Heemskerk/ uitgeest! Vlak bij a9, strand vlakbij en zowel amsterdam/ haarlem en alkmaar dichtbij. Veel groen, scholen en mogelijkheden voor kinderopvang.
Ik woonde vroeger in badhoevedorp maar vond het toen altijd maar een suf dorp. Maar misschien lag dat ergens anders aan.
dorpen: monnickendam, broek in waterland, landsmeer, ilpendam, den ilp allemaal dorps en allemaal op zo een +/- 15 min (auto)afstand van amsterdam, file's niet meegerekend. maar vanuit de meeste plaatsen zijn de busverbindingen erg goed en heb je dus geen file's ivm busbanen wij zelf zitten in purmerend, ook rustig, maar niet dorps
BUSSUM!!! En ik weet ook nog een heeeeel leuk huis Direct aan de hei! 5 min van de A1, station op loopafstand. Ideaal dus
Super tof al deze reacties. In Broek en Waterland is een heel leuk nieuwbouw project maar het dorp lijkt ons wel erg klein en gesloten net als monnickendam. Moeilijk om daar tussen te komen als noordelingen lijkt ons. Maar misschien vergis ik me daarin wel. Voor nu richten we ons op Badhoevedorp en wat dorpjes op de grens van Noord en Zuid Holland. Dit weekend gaan we touren dus ben benieuwd wat ons aan gaat spreken kwa sfeer enzo.
ik vind dat persoonlijk wel mee vallen, ik vind volendam en marken het ergst kwa besloten zijn monnickendam is juist wel heel open
Amstelveen heeft veel meer dan de genoemde nieuwbouwwijken...zelf heb ik gewoond in de omgeving dichtbij amsterdam en dat was met zeer karakteristieke huizen.maar waar ook, die huizen zijn vaak erg prijzig helaas in de randstad!
Wil wel even zeggen dat Badhoevedorp op een filegevoelig punt ligt. Volgens mij wel iedere dag raak daar op de A9 en A4. Maar misschien wordt het wel minder als die nieuwe verbindingsweg vanaf de A5 open gaat. Verder ligt Badhoevedorp wel direct aan A'dam ongeveer. Ik vind zelf de dorpjes rond Heemstede wel leuk, zoals Aerdenhout. De dorpen en steden rondom Haarlem trekken mij meer dan die rondom Amsterdam. Amstelveen bijvoorbeeld is heel leuk hoor maar het OV vind ik zelf sucks omdat de trein er niet komt.
Als je Broek in Waterland leuk vind is Assendelft misschien een optie, in de Vinex wijk Seandelft (postcode 1567) staan veel mooie huizen te koop, zowel nieuwbouw als huizen van een jaar of 3-10 jaar oud. Je zit eigenlijk overal met 20 min. (A'dam, zaandam, strand, Haarlem). Verder is alles wat in mij op komt al zo'n beetje genoemd. Zou idd wel rekening houden met de files. Die worden alleen maar erger.... Wat voor soort dorp zoek je? Klein dorp, echt dorps, met bv 1 supermarkt of toch een wat groter dorp met meerd winkels, sportverenigingen, etcetera?
Hoi allemaal, Nou we hebben een weekendje dorpen en huizen bekijken achter de rug. Badhoevedorp valt toch wel af, het centrum is ons toch net te klein. We zoeken wel iets groters. En idd de ligging is niet heel ideaal. We hebben heel wat gezien en het gaat nu tussen een huis in Hoofddorp en Heemstede. Nooit verwacht maar we vonden Hoofddorp toch ook wel leuk, oké het is veel nieuwbouw maar de faciliteiten zijn er erg goed. Heemstede vonden we allebei erg charmant, het huis is ook super alleen ligt het in een minder kindvriendleijke wijk dan het huis wat we in Hoofddorp op het oog hebben. We gaan volgend weekend nog eens terug om wat langer rond te kijken, vrijdag willen dan ook de huizen van binnen bekijken die we op het oog hebben. Nogmaals onwijs bedankt voor alle lieve reacties en het mee denken. Het heeft ons zeker erg geholpen.
Klopt, Abcoude is echt dorps en heel duur! Mijdrecht, vlakbij Uithoorn is een redelijk groot dorp, veel winkels, gezellige sfeer. Jaren lang gewoond. Nu ander dorpje. Uithoorn vind ik persoonlijk niet zo om te wonen. Maar Mijdrecht Adam is prima, rijdt mijn man elke dag!