Ugh dat ik er überhaupt over na moeten denken Zijn er kind vriendelijke testen bij de GGD? Zo ja, wat dan precies? Er is iemand bij mijn oudste in de klas positief getest.. nu mag ze of 10 dagen niet naar school of over een paar dagen testen. Ik ben er echt niet blij mee. Maar vrijdag gaan we een nachtje naar een hotel en die kan ik niet omboeken. Dus overweeg om haar te laten testen. Maar ze is er zo hysterisch voor.. een gewoon bezoekje aan de huisarts is al een heel groot drama. Mijn moeder is erg bang voor corona ondanks haar vaccinatie en ik weet zeker dat ze anders ook niet oppast. Dus.... wat is dit klote zeg
volgens mij zijn de kinder teststaafjes tegenwoordig korter. Verder even informeren bij de ggd als je (telefonisch) een afspraak maakt, of ze een aparte 'hokjes' hebben voor -angstige- kinderen. Hier in de buurt waren er kinder test ruimtes. Stelde ook niet heel veel voor qua decoratie - maar wel testers die sociaal vaardiger waren had ik het idee. En sowieso meer tijd er voor namen. Verder: Een ijsje halen naderhand (mc drive ?) of zoiets in het vooruitzicht stellen kan weleens helpen en vind ik in zo'n situatie ook wel kunnen .
Als het goed is doen ze overal de kindertesten nu.... gaan maar een klein stukje de neus in dus niet net als bij volwassenen. Mijn zoontje is 1x wezen testen begin dit jaar en toen hadden ze die test ook al. Hij vond het niet pijnlijk ofzo. Je zou het nog kunnen navragen voordat je gaat.
Ja als je belt kun je vragen om kindertest. Wij zijn gister geweest en mogen dinsdag nog keer. Hier word je apart genomen en goed verteld en krijg je diploma. Zoon vond erg mee vallen uiteindelijk.
Hier helaas ook al een aantal keren de kids moeten testen. Zelfs jongste dochter met ASS vindt het alleen een beetje kriebelen. Volgens mij doen ze bij kinderen nu standaard een ondiepe test.
Mijn collega heeft bij haar zoon een speekseltest laten doen. Met 20 min de uitslag en kost ongeveer 40 euro
Wij waren eerder absoluut geen voorstander voor testen bij kinderen. Nu toch laten doen in de hoop dat ze dan weer eerder naar school/kdv konden. Het ging bij ons echt heel kindvriendelijk. Ze zaten achterin de auto alleen maar te lachen omdat het zo kriebelde. En daarna super trots op hun "dapperheids diploma". De kinderen zijn 7 en 3. Wel zelf achter de uitslag aangebeld na 49 uur wachten. Terwijl we als ouders tegelijk getest zijn en dezelfde dag als de test de uitslag kregen. Hele gezin was positief Wel was het fijn dat de kinderen klachtenvrij waren en daarmee voorkomen werd dat de hele klas in quarantaine moest.
Iets beloven heeft nog steeds niet veel effect helaas. Een speeksel test is misschien wel een idee! Ik heb haar nu al wel zo ver dat ik morgen een zelftest bij haar mag doen
Wat fijn dat ze nu wel een zelf test durft te proberen. Een zelftest heeft volgens mij wel een wat dikker test stokje als een kindertest bij de ggd. Bij mijn dochter van 4 mag ik nog niet in de buurt komen met een zelftest, maar bij de ggd vindt ze geen probleem. mijn dochter van 9 vindt een zelftest overigens wel prima. succes hoor, hopelijk lukt het voor jullie
Ja, er is een kindvriendelijke test en die stelt echt weinig voor. Neusstaafje is niet langer dan waar de gemiddelde peuter met de vinger in zijn neus komt en duurt 1-2sec. Voordat ze door heeft dat ie erin zit, is ie alweer uit Zelftest is veel heftiger dan ggd-test. Om deze goed te doen moet je (niet buigbaar) staafje zo diep mogelijk in de neus stoppen, en in beide neusgaten 5x ronddraaien. Bij de ggd is het erin en eruit met 1x knipperen. En maar in 1 neusgat.
Hier niet hoor. GGD is drama en in de houdgreep. Zelftest gaat gelukkig wel goed. De zelftesten die wij hebben hoeven maar 1-2 cm bij kinderen, dus dat gaat prima.
Nou doe die heel rustig en wat lekkers daar achteraan. Hier trapte ze er in dat we op snottebellenjacht gingen. Zij ging nog met de oude testen maar die deden ze toen ook nog niet heel vervelend. Onze neus paranoia kind (best wel wat neusspoelingen gehad ivm benauwdheid) ging in elk geval huppelend met dr cadeautje de kinderteststraat van ahoy uit en iedereen die ze tegen kwam vertelde ze dat ze op snottebellenjacht was geweest. Al moet ik er een milkshake voor in t vooruitschiet zetten, alles is toegestaan als t nodig is wat mij betreft. Maar klein cadeautje er vlak achteraan werkt ook wel dan ligt er in elk geval geen negatieve koppeling en je weet nooit of je nog een keer moet testen (liever niet al wilde mn dochter graag nog een keertje op snottebellenjacht)
ik had gezegd dat ze gingen kijken of hij ook zo’n traanknopje in zijn neus had. Ik moest zelf ook en wist al dat automatisch de tranen in mijn ogen springen van dat gepiel. Dus gelijk een goede verklaring (ik heb ‘m!). En hij helemaal trots dat hij er ook eentje had.
Hier mocht ze voordoen hoever haar vinger in haar neus kon. Dikke pret daarom en toen viel dat dunne stokje voor die 2 tellen enorm mee.