Kindvriendelijke tuin?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daan04, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo,

Ik had het er met mjin vriend eens over. Wij hebben een tuin met geen gras en heel veel bestrating. Ik vroeg mij af, wat vinden jullie een kindvriendelijke tuin en welke dingen moet je in de tuin hebben voor je baby? Wij zitten er eigenlijk niet op te wachten om de tuin aan te pakken, maar ik ben benieuwd hoe jullie denken over een tuin met een kindje.

Liefs!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben in onze tuin een tegelpad en verder gras. Aan de randen van de tuin staan wat planten (bessenstruikje, bramenstruik, lavendel) en we hebben een perenboompje.

Voor het huis hebben we een speeltuintje (wonen in soort hofje) met schommel en een wipkip enzo.

Wat er verder in de tuin hoort voor kleine kinderen.. Ik vind een zandbak sowieso. Daar kunnen ze al van kleins af aan in spelen, ik vond het zelf eerder ook geweldig.

Maar denk niet dat er echt eisen zijn waaraan een tuin moet voldoen voor je een kleine krijgt, je moet doen wat jullie het beste lijkt.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    onze tuin is ook helemaal bestraat, geen gras ofzo.. aan de voorkant hebben wij ook een speeltuintje.. waar ik in de tuin wel op let, is dat er geen giftige planten staan.. want de lekker uitziende besjes die er aan groeien...voorje het weet zit ie in zn mond!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Idd, da's wel iets om rekening mee te houden. Gelukkig zijn het hier eigenlijk alleen vruchtenstruiken en een paar plantjes met bloemen, niks bijzonders.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hadden volledig betegeld, maar hebben nu wel een stukje grasveld aangelegd. Gewoon, omdat het gezelliger staat, en omdat het net iets zachter valt dan grindtegels :) Hihi!
    Nee, we willen later ook een schommeltje maken enz., maar een stukje gras is sowieso leuk, vonden wij. Ziet er gezellig uit, en met een kleedje onder je ligt het ook nog eens heerlijk met mooi weer.

6. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Idd geen giftige of scherpe planten, en een zandbak. Bestrating kan prima, maar als je er (later) een klimtoestel ofzo op zet, zou ik wel een deel van de bestrating vervangen door rubberen tegels.

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties! We weten inderdaad wel dat we toch enkele aanpassingen zullen moeten maken ;) Maar dat is het meer dan waard als het zover is!

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    bij mij ongeveer hetzelfde als bij saz667... bevalt heel goed, lekker terras, ruim voor het fietsen van onze kleine peuter en een zandbak en een flink stuk gras voor het rollebollen, voetballen en in de zomer lekker zacht om het badje op te zetten....

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wij hebben alles betegeld..
    We hebben opnder de glijbaan rubbere tegels gelegd.
    Verder geen planten achter het huis..

Ik wil straks wel wat planten in een bloembak achter het huis hebben, maar geen giftige dingen...

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, wij huren een appartement op het gelijkvloerse en ons tuintje is gewoon helemaal bestraat. wij kunnen hier niet zo maar grasmatten gaan leggen dus wij hebben zo'n kunstgras gekocht! ideaal. in de winter rol je het op en leg je het in de schuur en zomers weer buiten! wij hebben voor jamie zijn doop (gisteren) een zandbak gekregen en hij vind het helemaal geweldig! je moet hem alleen zo wel super goed in de gaten houden want als ik hem laat doen dan poept hij straks modder :D voor de rest staan er aan de rechterkant een paar plantjes (links is zijn plekkie) ps, staat ook een zwembadje voor als het warm is.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zolang er geen giftige planten in je tuin staan en er geen vijver is waar een kind bij in de buurt kan komen denk ik dat het niet heel veel uitmaakt...

Wij hebben een betegeld terras, een stuk gras en twee borders met planten. Van alles wat dus eigenlijk. Mocht er bij ons een kindje komen dan komt er in de toekomst waarschijnlijk een zandbak bij, maar verder hoeft er wat ons betreft niet veel te veranderen!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb nog niet eens een tuin. *bloos*

Deel Deze Pagina