Hallo, Ik probeer sinds kort zwanger te raken. Nu heb ik een vraag. In het weekend eet ik soms weleens iets ongezonds tussendoor,denk aan een koek/gebak bij de koffie of een patatje,een ijsje Doordeweeks eet ik eigenlijk helemaal geen ongezonde tussendoortjes. Nu vroeg ik me af of ik tijdens je zwangerschap dit eetpatroon gewoon kunt blijven volgen. Ik krijg namelijk het idee dat je helemaal geen ongezonde tussendoortjes meer mag eten tijdens de zwangerschap. Groeten
dat mag wel!!!!! Veel vrouwen hebben opeens een tic dat ze opeens iets per se moeten hebben ( ikzelf 's nachts frikandellen of big mac) En als het maar niet extreeem is en je je niet helemaal vol vreet ( om het maar even kort door de bocht te zeggen) is er niets aan de hand. Je bent zwanger en niet ziek oid. Buiten de richtlijnen geen rauw vlees, geen vacuumverpakte vis, rauwemelkse producten en geen alchohol en drugs mag je gewoon alles . Ook koffie en gewone thee , alles met mate dan is het oke
Af en toe iets ongezonds eten kan inderdaad geen kwaad! Ik volg de richtlijnen uit het e-book Fitte Mama, Gezonde Baby. Hierin wordt precies beschreven wat je wel en niet kunt eten tijdens je zwangerschap. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik vaak last van kwaaltjes en had ik heel weinig energie. Nu in mijn tweede zwangerschap heb ik bijna geen last van kwaaltjes als hoofdpijn en misselijkheid en heb ik veel meer energie. Dat terwijl ik veel vaker iets ongezonds eet dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Zelf kreeg ik het e-book cadeau van een vriendin, maar ik weet dat het aan te schaffen is via Fitte Mama, Gezonde Baby
Ik eet ook verder gezond en gevarieerd maar ik heb in het weekend gewoon weleens van die uitschieters. Soms lees je gewoon weleens dat je altijd en alleen maar gezond moet eten en zelfs tussendoortjes gezond moeten zijn,denk aan een muesliereep e.d. maar soms heb je weleens gewoon lekkere trek. Maar goed je mag dus af en toe best weleens uit de band schieten als je zwanger bent
Ik zou me daar ook niet druk om maken. Zolang je zorgt dat je genoeg fruit/groente/zuivel binnenkrijgt (dus gewoon gezond voedingspatroon) kan je echt wel eens een patatje eten. Oke elke dag lijkt me een beetje overdreven. Maar idd rauw vlees, rauwmelkse kaas, gerookte vis enz daar moet je vanaf blijven.
Gewoon lekker eten wat je wilt. Als je zorgt dat je ook gezond eten, o.a. groenten en fruit binnen krijgt is daar helemaal niets mis mee. Dus lekker genieten zou ik zeggen.
Joh je bent zwanger (of je probeert t te worden) en niet ziek hoor! Je mag echt wel "zondigen" tijdens je zwangerschap. Ik heb bij mn eerste zwangerschap juist veel vaker "vette hap" gegeten dan buiten de zwangerschappen om. En mn kindjes zijn echt wel gezond hoor. wanneer je je gewoon houdt aan de richtlijnen van het voedingscentrum en in ieder geval geen alcohol drinkt, niet rookt en geen rauw vlees neemt is er niets aan de hand.
ik zou niet weten wat ik zou moeten zonder mijn wekelijkse double cheeseburger van de mc donalds fix elke week voor de boodschapjes. Het belangrijkste is variete.. Alleen (obsessief)-gezond eten.. Obsessief over je eten doen is altijd slecht, tja tenzij je sommige dingen gewoon echt even niet mag.. Maar ik bedoel qua junkfood, geniet maar eet met mate wissel het af met gezond. Eet je ook niet helemaal vol maar neem een cakeje met een glas jus?
Zolang je basisvoedsel maar goed is.. Ik kon niet goed eten (geen honger gevoel), dus ben langs de dietist geweest. Van haar MOEST ik 's avonds ook een koekje bij de koffie/thee doen.. En overdag mocht ik ook best wat lekkers, maar dan bijv bij de thee 's middags eerst fruit of een boterham en dan het lekkers. Dat je wel je bouwstoffen binnen krijgt.. En verder: Je bent zwanger, niet ziek. Dus het meeste mag je gewoon eten.. Alleen oppassen met rauwmelkse dingen (zachte buitenlandse kazen, sommige ijssoorten), rauw vlees, koffie/thee/cola met mate, light spul met mate.. Dat soort dingen. Maar zelfs daarbij is de kans nog klein dat er iets misgaat..
Jahoor gewoon lekker doen. Hier ook af en toe een lekker frietje speciaal, of een bic mac. Koekje, snoepje etc. Zolang je je maar niet helemaal vol propt elke dag. ( al had ik gister wel een heel ongezonde dag )
Inderdaad net als wat de voorgangers al zeggen gewoon gevarieerd eten. Ik eet ook gewoon waar ik zin in heb, gezond en dus ook soms een frietje. Het enige wat ik aangepast heb is de thee, ik drink alleen theïne vrije thee en maar soms een kopje gewone thee. Maar goed ik drink heel veel thee