Va wanneer enkel verhoger in auto?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Nu nog romer voor zoon 4,5 met achterkant en armleuning.
    Vanaf wannee enkel op verhoger?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Bij ons zeiden ze pas met n lengte van 1.35
    Dat is ong met 7 jaar

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf dat ze niet meer slapen in de auto en ze de gordel goed over hun lichaam laten zitten (niet bewegen zodat hij niet meer juist loopt).

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe ze zo lang mogelijk in een stoel. Lisa zit zelfs nog in de groep 1 stoel, maar daar gaat ze zeer binnenkort uit. Slapen doet Eva niet in de auto (heel soms wel als het laat is), maar ik vind een rug en zijleuning zoveel veiliger.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zo lang mogelijk

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier ging de oudste vanaf 3,5 jaar met de taxi naar de peuterbehandelgroep.
    Werkte niet handig om heel de stoel iedere dag erin en eruit te halen
    dus sindsdien zit ze op een verhoger.
    In onze auto ook maar gelijk gedaan.

De jongste is net 3 en vrij klein,die ging ook pas ruim na de eerste verjaardag uit haar maxi cosi.
    Dus die zit voorlopig nog in de Tobi.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier zit de oudste nog niet zo lang op alleen een verhoger. Sinds ze 5 en half is ongeveer.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    J. is 5,5 (en 1.17cm oid) en zit nog prima op de verhoger met rugleuning, laat haar er dus zo lang mogelijk opzitten. De jongste zit voorlopig ook nog prima in de MC Tobi, dus ze hoeft ook nog geen plaats te maken voor dr zusje oid. ;)

10. Storm

Storm Niet meer actief

#10 Storm, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2014
    Niet. Bij ons wil de rugleuning er niet af.
    Zag van de week bij een kennis op facebook een foto van haar dochter van bijna vier die idd in slaap was gevallen, zittende op alleen een verhoger. Helemaal dubbel, hoofd bijna op de zitting achterbank. Lekker veilig!!! Zo zou ik niet durven/willen rijden.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als de riem goed zit, dan is een rugleuning niet veiliger dan zonder.

Zoon al lang zonder.. dochter gaat binnenkort over op de booster (zo heet zo'n ding) omdat het allemaal niet zo best past in de auto met 3 kinderen. Maar mocht het toch lukken.. dan blijft ie er nog even opziten omdat het voor haar wel zo comfortabel is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een rugleuning zit bij ons in ieder geval ook bescherming voor het hoofd. Bij een aanrijding zullen ze dan minder snel tegen de harde zijkant van de auto aanklappen, maar netjes in de stoel blijven. Lijkt mij toch een stuk veiliger. Kijk wat niet gaat dat gaat niet, maar in ons geval blijven ze voorlopig echt nog in een complete stoel.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Precies! plus dat de gordel altijd op de goede hoogte zit.
    In onze vorige auto zat de oudste in de midden zonder stoel oid (dat mag, want wat niet past, dat past niet). Ik vond het doodeng en zette hem regelmatig in een stoel voorin en ging zelf achterin zitten.
    We hebben nu onze auto aangepast aan drie stoeltjes. Een zorg minder.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen de gordel op de goede hoogte zat. Oudste was 5 geloof ik.

15. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 5 zit vanaf haar 4e alleen op een verhoger. Dit omdat zij en erg lang is, maar ook omdat ikzelf wegens een spierziekte geen auto heb en kan rijden. Dus om steeds een stoeltje te moeten verplaatsen bij iedereen in de auto is voor mij geen doen. Daarbij reis ik veel met de taxi naar het ziekenhuis toe. Ook dan kan ik niet het volledige stoeltje steeds meesjouwen. Overigens zit ze bij een vriendin in de auto wel op de verhoger met een rugleuning eraan, maar dit komt omdat dit het stoeltje is van haar eigen dochtertje. Dus ja, bij mij zit mijn dochter dus om die reden alleen nog op een verhoger zonder rugleuning

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toch is het feitelijk niet veiliger om een rugleuning te gebruiken als de gordel goed loopt. Het is comfortabeler.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij zijwaartse aanrijdingen is een autostoel toch echt wel veiliger. Dat lijkt me ook duidelijk omdat er bescherming aan de zijkanten zit. Bij een zijwaartse aanrijding klappen ze met hun hoofd tegen de stoel en niet tegen de auto.

Van de ANWB site:

De rugleuning is erg belangrijk omdat deze vaak zijdelingse protectie biedt voor hoofd en romp en voorzien is van een gordelgeleider die de schoudergordel goed op het lichaam positioneert. Gebruik van een zitverhoger zonder rugleuning raden we om deze reden af.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Voorlopig nog heel lang niet. Met rugleuning en zijdingen bij het hoofd is een heel stuk veiliger en neemt niet meer ruimte in. Onze oudste is 6 en zit in een rodi.

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lol, die van mij is ruim 7 maar die is net 1.19, lol
    Met 1.35 hoeven ze helemaal niet meer op een verhoger.
    Hier zo lang mogelijk met rugleuning.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja onze dochter is wel 10 denk ik wanneer ze 1.35 is;) nu 6 en 1.10

Deel Deze Pagina