Kinetic sand en supersand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    voor 1 kind zou ik 2,5 kilo nemen

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    1 kg is genoeg voor begin later kan je uitbreiden maar hoe meer zand hoe groter bak moet zijn;)
    Ik bewaar zand in lege plastic blikken jodekoeken past precies 1kg in

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb dit vandaag besteld voor iemand als verjaardags cadeautje. Ik ben benieuwd!!!
    (Heb het gekocht bij ilovespeelgoed.nl ,die was naar mijn idee het goedkoopste) ik krijg het morgen binnen dus dan weet ik pas of het betrouwbaar is :D

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ilovespeelgoed is zeer beteouwbaar site ik koop daar altijd

5. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    Wij hebben het kinetic zand nu drie maanden en bevalt super. Voelt ook echt aan als zand. Vh weekend bij vriendin dat andere Witte zand gevoeld, dat is volgens mij van dat schelpenpad dat je ook in vogelkooien ziet. Doordat het nu een was-laagje heeft vind ik het net een soort van deeg. Ik heb niet echt het gevoel dat ik zand in mijn hand heb. Ik vond het witte zand dus minder prettig, maar dat is persoonlijk

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
  7. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat kinetic sand, maar weet iemand waar ik figuurtjes of iets daarvoor kan kopen want alles zakt in elkaar als je er iets van wilt maken,,

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik zag net dat ze het hier bij de Marskramer ook verkopen. (Kinetic sand dus)

10. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Heel stom gedacht maar kun je niet gewoon zandbakvormpjes gebruiken? Hier krijgt ze met Sint zand met dierenvormpjes

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik overweeg het ook te kopen voor onze dochter van net 3.
    ben er echter nog niet over uit f het kinetic sand wordt of supersand? Supersand lijkt vlgs mij meer op klei en kan kan je beter mee bouwen. In dat opzicht lijkt het me ook nog leuk voor onze zoon van 5,5.
    kinetic is geloof ik goedkoper, maar dat het echt als zand voelt klinkt aantrekkelijker voor mijn zandbakgrage dochter... Kan je daar ook gewoon zandbakvormpjes bij gebruiken, want zo nee dan ga ik denk ik toch voor supersand??

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb Kinetic Sand besteld, sprak mij meer aan dan het Super Sand.
    Doe er gewoon zandbak vormpjes, schepjes e.d. bij, volgens mij kan dat prima!

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja hoor zandbakvormen kan ook maar realiseer zich dat je dan wel 5kg moet hebben want 1 kg past zo in 2 vormpjes;)
    Kinetic zand is zand met polymeer waardoor het dus lijkt op nat zand qua vorm het neemt gelijk vorm aan en je kan ook kleine balletjes maken. Enkrl houd dat vorm niet lang aan en gaat gelijk terug in oorspronkelijke vorm als je dat aanraakt/kapot maakt

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Precies, zo zag het er inderdaad uit op youtube. Je kan er wel een bal mee maken of iets, maar dat zakt dan als een pudding in elkaar? Mn dochter zou het juist heerlijk vinden om "taartjes" en torentjes te maken. Maar dat blijft dan niet staan??? Iemand hier die dit precies weet/ervaring mee heeft?
    Kinetic sand spreekt me ook meer aan, maar als alles in elkaar zakt dan zal dat veel frustratie veroorzaken hier ben ik bang :D Dan liever supersand.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En gebruik je gewone zandbakvormpjes? Hoeveel kg heb je besteld?
    Ben zeer benieuwd of het werkt met die vormpjes! Laat je het hier even weten? Tis hier voor sinterklaas hoor, dus we hebben nog even :p

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Druif78
    Waroom kom je gewoon dan geen bak zand voor haar of zo?
    Kineticzand is meer voor tast en werd ontwikkeld voor kinderen met achteratand. Niet dat je daar anders moet omgaan maar het gaan om sensorische ontwikkeling dan om vormpjes maken en laten hun staan.
    Als je op youtube kijkt dan zakt het niet in elkaar als zand. Is ook geen klei is iets tussenin.
    Het blijfat staan 5 min of zo waardoor langzaam zaakt.

Wil je meer vormen maken etc koop dan bubber in verschillende kleuren en kan je mengen en dat blijft staan al lijkt dat op zand.
    Is alternatief van supersand.

Ps: eerst werd kineticzand ontwikkelt en dan alle andere zandwn zeg maar. Maar kineticzand is unic om zijn eigenschappen en zijn tastmomemten. Je kan het scheppen, bouwen, het lijkt een organisme.
    Ik ben zelf van mening dat k.zand is erg goed is voor ontwikkeling van 1 jaar tot rond 3 jaar. Voor wat oudere kindjes zou ik voor superzand kiezen of bubber.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Wij hebben het allebei. Het kineticsand is echt veel beter dan het superzand. Kinetisch is veel steviger. Echt zand. Dat superzand vind ik meer stof en blijft nog wel aan je handen kleven.

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Kinetic is duurder dan superzand.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Piccolina: waarom dan geen bak zand? Mmm, dat lijkt me duidelijk ivm de zooi ;) en alle andere redenen waarom supersand/kinetic sand ed nu genomineerd is als speelgoed van het jaar!
    Maar ik zal eens googlen op dat "bubber" Vormpjes maken lijkt me voor mn driejarige wel erg leuk.

Tuti80: hoe is jouw ervaring met vormpjes en kinetic sand?

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    kinetic is 1 kg voor 22,50 euro en supersand 450 gram voor 20?! ( zitten dan wel vormpjes bij).

Deel Deze Pagina