Hai! Ik ben benieuwd naar vragen mbt de kz. 1. Wanneer was je weer zwanger na een kz? 2. Mag ik na 4.5mn onder de zonnebank? Litteken afdekken of bloot?
Na 14 maanden. Mbt je andere vraag, geen idee. Littekens op andere plekken dek ik niet specifiek af in de zon.
15 maanden na de 1e ks en 24 maanden na de 2e ks. Verder ook geen idee, mijn litteken valt onder mijn bikinibroekje, dus geen ervaring mee. Voor het mooiste herstel geloof ik dat je beter een jaar kunt wachten met zonnen.
Misschien omdat littekens "lelijker" kunnen worden bij een te vroege blootstelling aan zon (en vast ook zonnebank)?
Haha 3 maanden.. serieus? Vond je het niet eng dat de wond (en overige horror verhalen eromheen) zou scheuren?
Volgens mij raden ze toch ook aan om minimaal 1 jaar te wachten? Alhoewel dat geloof ik ook per gynaecoloog wisselend, ik lees hier iig altijd verschillende adviezen. Mijn gynaecoloog adviseerde in ieder geval om een jaar te wachten.
Advies was hier 1 jaar wachten en er zit 2 jaar tussen de jongens, dus netjes opgevolgd. Was dus met ong 1 jaar en 3 maanden weer zwanger. Kennis was ook (te) snel zwanger en dat is op het randje goed afgelopen. Niet aan te raden dus
Mijn gyn zei dat je in principe na 6 weken weer zwanger mocht worden.. Hij zei dat al die verhalen maar achterhaald zijn. Het was niet echt de bedoeling om na 3 maanden weer zwanger te zijn.. Maar het gebeurde. Nooit geen problemen mee gehad en ook in het ziekenhuis vonden ze het geen probleem...
Wij zijn "druk" bezig om weer zwanger te raken.. dus hopelijk zo'n 13-15 mnd na ks. En qua litteken.. waarom word ie lelijk van de zonnebank? De huid erom heen word bruiner, waardoor het witte litteken meer afsteekt.. die van mij valt overigens onder rand van bikini broekje dus ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken zou het litteken wel ff goed in smeren met zonnebrand! Littekenweefsel is wel gevoeliger dan gewone huid
Eerste vraag na 9 jaar. Tweede vraag ik zo'n nooit en het is omdat ik het weet is streep anders zou het niet opvallen.
Mijn gyn vind 1 jaar wachten te overdreven lang na 6 mnd moet alles echt wel helemaal geheeld zijn en kun je weer zwanger worden maar ik wacht nog even hoor haha
Onze mannetje is nu al 4.5 maand.. maar we denken al aan een tweede haha.! Mn litteken is heel netjes geheeld nog wel roze en af en toe wat gevoelig.
Hihi ik ken je gevoel over een tweede hihi maar goed ik wacht nog even vind 1 kindje toch ook wel genieten denk dat een tweede best druk is opeens