Houten jaloezie vs alminium jaloezien 50 mm.

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames help me out!
    Moet snel eens een keuze maken ipv steeds uit te stellen.

Ik weet dus dat ik jaloezien wil, alleen kan ik niet kiezen tussen de houten jaloezien of toch de alminium.

Houten jaloezien is nu goedkoper voor mij omdat de standaard maten prima kunnen denk aan 70 cm breed , 80 cm breed en 180 cm breed. Maar het is geen maatwerk dus niet nauwkeurig van muur tot muur..
    Ook kan k de erker niet in zn geheel pakken die is 3,40 lang en dat bestaat niet ook niet als maatwerk ze gaan maar tot 2,40.
    Snappen jullie het nog? Dus dan zou ik 80- 180-80 moeten nemen.
    Maar is dat wel mooi ?

Of ik neem dus alminium lijken op de houtrn alleen uiteraard niet het zelfde materiaal. En zou tot elke cm nauwkeurig kunnen bestellen. Dus van muur tot muur. Ook zou ik dus de erker als 1 stuk kunnen bestellen dus gewoon 1 van 3.40.

Kortom ik weeeeet het niet!!!

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tja ik zou zelf voor houten gaan gewoon omdat dat mooier is dan aluminium..
    ik moet eerlijk zeggen dat ik aluminium er goedkoop uit vind zien.
    hout heeft toch een luxere en warmere uitstraling.
    ik heb zelf 3 rolgordijnen voor 1 raam omdat die ik wilde niet in de maat kwam van mijn raam.
    de "gewone' wel maar die wilde ik natuurlijk niet.
    maar dat raam is dan ook weer opgedeeld in 3 stukken dus je ziet van buitenaf dan de naden ook niet tussen de rolgordijnen.
    ik vind het ook wel weer leuk dat je een beetje kan spelen met hoe laag je ze laat zakken

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier houten jaloezieën en ben er erg blij mee. Heb ze wel op maat laten maken maar bij 1 raam hangen er 3 omdat het raam te groot was. Maar dat valt bijna niet op. Ik vind aluminium niet mooi. Geeft geen sfeer voor mijn gevoel.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    In ons vorige huis hadden we houten jaloezieën. Echt heel mooi. Vele malen mooier dan aluminium. In ons huidige huis hebben we ze helaas niet. Zodra het verbouwd is wil ik ze wel weer graag hebben.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hout veel mooier

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hout is wel dikker. Ik had vroeger van die hele dunne zilverkleurige, die zag je bijna niet. ('s avonds icm gordijnen)

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Ik vind jaloezieen in delen echt niet mooi, het hangt vaak nét niet hetzelfde.
    Wij hadden in ons vorige huis een enorm raam, het was te hoog voor houten jaloezien (de breedte van 350 cm kon overigens wel met houten jaloezieen, maar doordat het zo hoog was, werd het te zwaar).
    Toen heb ik aluminium jaloezieen genomen, hele brede, in precies dezelfde taupe kleur als de muren met taupekleurig 'lint' van boven naar beneden op een paar plekken. Het stond uiteindelijk heel sjiek, veel minder standaard dan de houten jaloezieen.
    Witte smalle jaloezieen vind ik ook goedkoperig, maar ze hebben tegenwoordig zoveel keus.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben houten jaloezieën en dat vind ik veel mooier. Aluminium jaloezieën vind ik meer voor een kantoorpand dan een woning. Wij hebben overigens online besteld, omdat de maat die wij nodig hadden ook buiten de standaardmaten viel (boven de 3 meter). De prijs lag rond de 500 euro. Je moet wel zelf de maten opmeten, maar je krijgt heel duidelijke meetinstructies. Dus bij ons hangt het nu ook perfect. Als je interesse hebt, kan ik even navragen waar we dit ook alweer besteld hebben.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Ik zou absoluut voor hout gaan, aluminium vind ik boven nog kunnen, maar beneden niet.

10. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Ik zou gaan voor aluminium!! Maar dat is omdat wij dat zelf ook hebben, en er zeer blij mee zijn .
    ik vind de houten soort juist goedkoper aandoen..is ook goedkoper geloof ik maar dat terzijde:D
    Ik probeer even foto mee te sturen ...maar wij zijn er heel blij mee, persoonlijk vind ik 1 geheel ook mooier ....

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je toevallig een foto?
    Wij hebben t geluk dat via een website onze maten er tussen zitten alleen is het zeg maar ipv 84 cm de kozijn maar dan nemen we een jaloezie van 80 cm breed..

12. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 509787

Geen duidelijke foto dit is even wat k heb. Deze raam is 340 zou dus per raam apart kunnen nemen kom je uit op 3
    Stukken maar weet niet wat mooier is.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik begrijp de vraag niet helemaal.

Het is toch gewoon wat vind je mooier vindt (gewoon gaan kijken ergens) en hoeveel scheelt het, dus wat wil je ervoor uit geven?

Mijn ouders hadden van die aluminium en dat vond ik altijd zo lelijk. Daarom hen ik nu iets tegen jaloezieën in het algemeen. Ik vind er niets moois aan... Als je voor mooi gaat, ga je naar mijn mening voor shutters, maar dat neemt wel wat lichtinval weg. En ze zijn duur.

Als het niet zo veel scheelt qua prijs, dan zou ik in jouw geval wellicht voor alu gaan, puur omdat je het in de volle lengte kunt krijgen. Dat is toch echt heel veel mooier dan stukken. Maar in jouw geval ku je het wel delen ivm de tussenstijlen.

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet zelf niet wat ik wil, prijs ligt in dezelfde klasse. Op maat houten jaloezien ben k meer dan het dubbele kwijt. En het feit dat ik prima de standaard maten kan gebruiken wil k dat dus niet overwegen want tenslotte kan ook die raam van 3,40 niet als 1 strook zoals bij de alminium.

Ik vind beide wel wat hebben k weet dus niet of k nu voor 1 hele strook moet dus dan ben k verplicht alminium te nemen of toch stroken. 😂

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    te kleine al is het maar 4cm zou ik je echt afraden.
    ik heb er 1 gehad die net te klein was voor op mijn slaapkamer toen ik nog bij paps woonde en dat was echt geen gezicht en dat ging maar om 2cm dacht ik..
    het valt dan allemaal net niet mooi voor het raam.
    voor een slaapkamer van een tiener niet zo'n gigantisch probleem maar voor een erker zou ik dat dus echt niet doen.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind plissegordijnen of vlinderjaloeziën veel.mooier staan op het soort raam wat jij hebt. En dan drie aparte zodat je ze onafhankelijk van elkaar kan regelen.

Deel Deze Pagina