Ringen verpest met topcoat

Discussie in 'De lounge' gestart door Cobon, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

#1 Cobon, 6 feb 2024
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2024
    Hallo!

Ik heb geen verstand van sierraden, en ik dacht een mooie ring gekocht (gekregen) te hebben, het was de bedoeling dat deze een leven lang mee ging. Nu ging deze heel erg groen afgeven, omdat het gold plated brass bleek te zijn. Ik las dat je er een laagje blanke nagellak overheen kon doen. Mijn narcose brein heeft er een laagje sneldrogende topcoat overheen gedaan, en nu zijn mijn ringen verpest. Die lelijke deuken enzo waren er voor die tijd al.

Is dit nog te redden? Het ziet er niet uit, maar of nagellakremover nou zon goed idee is.. Laatste foto is zoals de ring was.

Bekijk bijlage 764262

Bekijk bijlage 764263

Bekijk bijlage 764264

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Deze ringen zijn overigens 2 jaar oud :( baal er zo van, die rode heeft sentimentele waarde. Voor mijn doen was dit niet goedkoop, en heb zilveren goedkope (10 euro) ringen die een eeuwigheid meegaan al.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    je goud zou niet moeten oplossen in de nagellak remover en je messing eronder ook niet, dus je zou ze kunnen wegleggen in een laagje nagellak remover, en daarna proberen het losgeweekte top coat eraf te wrijven met een theedoek ofzo, niet papier doen, dan plakt er straks weer een stuk papier aan die ring. echter weet ik niet wat voor materiaal je "stenen" zijn. want die kunnen wel aangetast worden door nagellak remover als het van plastic/kunsstof is.
    ze zijn hoe dan ook nu ook verpest dus je zou het kunnen proberen.

Cobon vindt dit leuk.
  4. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.074
    113
    Zou je ze niet eerst even in een bakje water kunnen leggen? Die nagellak laat al los, misschien kan je het er zo wel afvegen / peuteren?

Cobon vindt dit leuk.
  5. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.715
    113
    Vrouw
    Misschien even langs een juwelier om advies te vragen?

Cobon vindt dit leuk.
  6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou even langs een juwelier of edelsmid gaan voor advies. Ik heb ook sieraden die gold plated zijn en versleten. De edelsmid kon ze opnieuw voorzien van een goud laagje zodat ze weer een tijd meegaan. Maar als je echt een goede goudkleurige ring wil dan moet je voor vol goud gaan en niet voor gold plated.

Cobon vindt dit leuk.
  7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja, dit weet ik nu idd.
    Kun je je nog herinneren wat dat kostte, een nieuw laagje?

8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik ga eerst water proberen! Je weet maar nooit.. Dank voor jullie tips.

9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Ah wat shit zeg!! Ik hoop dat het je lukt en inderdaad, bel even naar een juwelier voor advies.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja dat kostte 10 euro, ging trouwens om een kettinkje / hanger.

en ik had het in mijn eerdere bericht over een edelsmid maar ik bedoelde een goudsmid.

11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Dat is niet duur :) dankje voor de informatie!

12. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    395
    83
    Ik leg altijd mijn sieraden goud en zilver in een bak met kokend water beetje soda en een prop zilverpapier

Klinkt raar maar werkt top om t schoon te maken misschien werkt t

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Als ze na de eerste schoonmaakactie al niet vrij zijn van, dan gewoon dragen. De wrijving haalt die laag er ook vanaf. Die nagellak heeft geen houvast op je ringen zo te zien.

14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Hier gaat mijn goud in warm water met afwasmiddel, op advies van juwelier (zo maken zij zelf ook de sieraden schoon), maar bij gold plated weet ik niet of dat handig is? Mijn ervaring met gold plated in het verleden is dat het laagje goud er in enkele weken al af is.

15. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nee, van de ring krijg ik het wel af maar niet van de rode steentjes en dat is super lelijk.

16. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja, sjongejonge, ik dacht dat ik gewoon goud had gekocht, wist ik veel :o:

17. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik denk dat ik het ga proberen, op de stenen.. zou ook niet zo netjes zijn als dat plastic blijkt.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ik heb ook een gold plated ring, maar met zilver eronder. Hierdoor krijg je een zilver kleur er doorheen. Jouw ringen hebben messing als onderlaag. Messing heeft ook een goud kleur. Dus je ziet veel minder van de slijtage. Wat op zich slim is. Messing is alleen wel een zacht materiaal. Dus daarom misschien die deukjes erin.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ik hoop dat het werkt. Je zou kunnen kijken of je nagellak remover met aceton hebt of met ethylacetate, de tweede zou iets milder kunnen zijn.

20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Dankje, ik ga even kijken.

Deel Deze Pagina