Angststoornis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Raomi, Jul 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    Ik heb (of had) een angststoornis, waarbij ik af en toe behoorlijk paniekgevoelens ontwikkelde. Ik heb hiervoor medicijnen geslikt, waar ik in januari dit jaar mee gestopt ben. Ik heb deze medicijnen net geen jaar geslikt, en was minstens 6 maanden klachtenvrij. Ik was toen begonnen met een soort ademhalings therapie, omdat het op dat moment goed met mij ging en ik het idee had dat ik het aankon om nu de diepere oorzaak aan te pakken.

Echter, na twee maanden kwamen we erachter dat ik zwanger ben (ongepland). Naast wat paniek van mijn kant ook veel blijdschap. Maar....sinds afgelopen week is de angststoornis terug. Pieker weer veel (over hetzelfde waar ik altijd over pieker met mijn angststoornis), maar nu in combinatie met de verantwoordelijkheid van een baby die in mijn (ons) leven komt.

Ik werk nog 40 uur per week, rijdt een uur heen en een uur terug (heb wel elke twee weken een dag vrij). Normaal rijdt ik ook nog paard, maar dat heb ik sinds deze week uitbesteed omdat ik het idee heb dat ik het te druk heb. Mijn vriend steunt me heel erg, kent me ook door en door (had het al aan zien komen). Ik ben nog steeds in deze ademhalingstherapie, ga straks beginnen met zwangerschapsyoga, kortom, doe er voor mijn gevoel veel aan om innerlijk rustiger te worden.

Na dit verhaal is mijn vraag, is er ook iets homeopathisch wat ik mag gebruiken? Om rustiger te worden? Slapen gaat nog prima.

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Raomi,

Wat je eventueel zou kunnen proberen zijn rescue druppels van Bach. Deze zijn verkrijgbaar bij "De Tuinen' en diverse drogisterijen. Een paar druppels in een glas water en dit een paar keer per dag, wil nog weleens helpen. En hierbij geld: baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Lonneke

3. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    Bedankt, Lonneke!

Share This Page