Inline staten/skeeleren na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sim1, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim1

sim1 Lid

17 mrt 2009
    6
    0
    0
    Hallo,

Ik ben eind april bevallen (nu 5 weken) en was van plan te gaan staten om wat fitter te worden. Nu hoorde ik alleen van iemand dat dat nog niet mag. Ik zou het pas na een half jaar mogen ivm de bekken/bekbodemspieren. Weet iemand hier iets van? Ben nu erg benieuwd of dat waar is en ik beter kan wachten.

Bedankt!!

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Geeen idee... Ik wilde het zelf ook gaan doen, maar mijn bevalling is al bijna 8 maanden geleden. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, want mijn spieren daar voelen wel anders... Doe goed je bekkenbodemoefeningen en ga het gewoon eens kleine stukjes proberen. Je lichaam weet het het beste. Als het pijn doet of ongemakkelijkmis, gewoon wat langer wachten!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ga het ook gewoon weer proberen.
    Als het nog teveel is of niet gaat, dan merk ik dat snel genoeg.

Zo snel als jij durfde ik niet, was veel te bang dat ik op een vreemde manier zou vallen en mijn hechtingen weer open zouden springen haha! :)

4. Jola81

Jola81 Niet meer actief

#4 Jola81, 5 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2012
    Als ik het me goed herinner mag je al vanaf dag 1 je bekkenbodemspieren weer trainen, vanaf week 4 rustig je buikspieren weer wat trainen en mag je na 6 weken weer beginnen met rustig sporten.

Bij mij was mijn bekkenbodem trouwens zo verslapt dat het misschien wel een half jaar geduurd heeft voor ik weer fatsoenlijk kon sporten.

Luister gewoon goed naar je eigen lijf, dan voel je wel aan wat je wel/niet aan kunt.

5. sim1

sim1 Lid

17 mrt 2009
    6
    0
    0
    Haha, om mijn hechtingen maak ik me niet meer druk, dat gaat goed (gelukkig)!

Over mijn bekkenbodem heb ik wel twijfels, moet ook nog even opzoeken hoe ik die train. Ben benieuwd als ik echt ga skaten hoe het dan voelt.
    Ik kon op internet al niks vinden dat ik zou moeten wachten tot een half jaar. Ik denk dat als ik naar mijn lichaam luister het wel goed komt.

Bedankt!

6. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb na een week of 8 weer op de skeelers gestaan. Vond het heel eng, omdat ik zoiets had kan het nog uitscheuren ofzo whaha. Maar is helemaal goed gegaan. En het voelde ook goed :) heerlijk lekker in de buitenlucht achter de kinderwagen :D
    Volgende dag heb je wel behoorlijk spierpijn in je benen. haha

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Haha daar was ik dus ook zo bang voor! :D
    Maar jij skeelert achter de kinderwagen?
    Nog niet eens over nagedacht, maar dat kan natuurlijk ook...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en anders het even vragen bij de verloskundige??
    het is zowiezo wel slim om je bekkenbodem goed te trainen en oefeningen te doen. had je eigenlijk in je kraambed al mee moeten beginnen. de kraam heeft je als het goed is, oefeningen gegeven die je moet doen. hier te laat mee begonnen en nu na 13 maanden nog problemen mee dus ik zou het goed in de gaten houden.
    5 weken zou ik persoonlijk nog te vroeg vinden om te gaan skaten.

ik skate ook achter de wandelwagen. maar met kind in de wandelwageninzet. dus vast. ik zou persoonlijk niet met een kind in kinderwagenbak gaan skaten. kans is toch groter dan bij bijv. wandelen dat je valt en als je de wagen mee trekt, rolt kindje op straat.

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Volgens mij stond ik na 5 weken wel weer op mn skeelers.. en reed toen ook weer paard. Nergens last van gehad, maar moet ook zeggen dat ik geen hechtingen oid had en me eigenlijk in de kraamweek lichamelijk alweer prima voelde!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het werd mij echt afgeraden om na 5-6 weken weer paard te gaan rijden omdat je bekkenbodem dan erg veel te verduren krijgt bij draven/galopperen. en ik hoefde er niet meteen last van te krijgen, bekkenbodemklachten kunnen na ene lange tijd alsnog ontstaan omdat je te vroeg met alles bent begonnen. dus een evt. " klap"/terugval kan later alsnog komen. ook al lijkt het nu goed te gaan. dus altijd uitkijken, hoe goed je je ook voelt.

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ja is een heerlijke manier om je te verplaatsen! Ik fiets normaal gesproken kleine afstanden, maar dat kan nu niet. Dus vandaar dat ik de skeelers erbij pak en achter de wagen maar :)

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou je vk eens vragen..!

13. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik loop bij een fysio ivm baarmoederverzakking. Ik mag nog niet hardlopen en springen,maar wel skeeleren. Omdat er geen druk naar beneden komt als je skeelert. Ik denk dat het juist goed is voor het trainen van je bekkenbodem spier. Probeer ook goed je onderste buikspier aan te spannen wanneer je skeelert. Het is heel goef,omdat je al je spieren gebruikt. Je moet jezelf ook continue in balans houden en dantrain je je romp. wel zou ik tot week 6 wachten. Vanaf dan mag je rustig weer gaan opbouwen

Deel Deze Pagina