Wat ik kan terug vinden is dat een spoed bericht van 2010... Kinkhoest herken je inderdaad wel, min zoontje heeft het vorig jaar ook gehad. Misschien een geruststelling voor sommige maar er heerst ook een verkoudheidvirus.
Maar waarom ben je dan niet meer gerust door dit topic? De hoest is er toch niet anders door, het heeft wellicht een naampje Net zoals de andere die al een paar weken hoestten, stel dat je naar de ha gaat en het wordt bevestigd dat het kinkhoest is, dan is de hoest toch niet anders dan de afgelopen paar weken? Dan zou ik zeggen: fijn dat het zo licht is heb je dat maar gehad . Ik heb het als kind gehad en ik durfde op een gegeven moment niet meer te hoestten omdat ik na elke hoestbui naar adem moest happen, was echt naar want probeer maar eens niet te hoesten met een kriebel.
Hier is het vooral erg veel slijm wat hij niet los krijgt, maar denk dat het bij baby's sowieso al wat minder prettig klinkt omdat ze het niet goed weg krijgen.
Hè bah!! Ik heb het ook gehad als kind zijnde. Mijn vader en ik tegelijk! Mijn moeder werd gek van mijn vaders geblaf en op de andere kamer hoorde ze het ook! Dus heeft ze pa en mij op 1 kamer gelegd en zij op mijn kamer haha Kon zij rustig slapen!! Moet er niet aan denken dat mijn ukkie kinkhoest zal krijgen!! Die arme kleintjes!
wij zijn voor het hoesten ook naar de huisarts geweest (2 maanden geleden al denk ik) - en het eerste wat hij zei was 'tja, er heerst weer kinkhoest' - er wordt ook niet op getest hier. En ja, het is vervelend, klinkt ook erg vervelend, maar verder doen ze er niets aan. De huisarts zei 'hopen dat het een virusje is, want als het wel kinkhoest is, wat ook goed zou kunnen, dan duurt het een stuk langer' . Hij adviseerde verder voor de jongste tijm siroop.
Dochter heeft al 2 keer een kinkhoest-achtige periode gehad. Is ze blijkbaar erg gevoelig voor. Beide keren wel onderzocht (via wangslijm-monster) maar was negatief. Evengoed is ze flink beroerd geweest en volgens huisarts zou dat niet eens heel veel ernstiger geweest zijn als het wél kinkhoest was.
tja klopt... je hebt gelijk. Het klinkt alleen zo eng: kinkhoest. maar goed, ik houd het wel in de gaten, mocht ze benauwd worden dan gaat de ha maar even goed kijken/luisteren. En in alle andere gevallen: dank je! (even noot: ik ben zelf verpleegkundige, maar voor mijn kinderen oh zo'n miep.. en dan zijn ze eigenlijk nooit ziek)
Haha, zo ben ik ook naar mijn eigen kinderen hoor Taliaa daarvoor zijn we moeder, het is je grootste rijkdom. Johanna: pfff, pseudo kroep. Toen mijn oudste het voor het eerst had ben ik snachts met gierende (figuurlijk dan ) banden naar de huisartsenpost gereden.
Van een verpleegkundige heb ik al eens begrepen dat de testen bij kinderen ook niet echt waterdicht zijn zeg maar...
Tja mijn zoon heeft het en ik zelf heb het vroeger heel veel gehad (tot aan flauw vallen toe; nu 30 jaar later kan mijn moeder dat wel makkelijk vertellen maar dat zal het niet geweest zijn). Hierdoor weet ik wel dat rustig blijven het aller aller beste werkt en gelukkig weet mijn man dit nu ook (klein beetje een hypochonder sssst) anyway. 1 dag voor de geplande keizersnee van onze dochter nog de hele nacht in de weer geweest en nu wel een 'spuit' vol medicijn gekregen weet zo even de naam niet. Als hij het weer heeft kunnen we die gelijk geven en dat laat gelijk de ontsteking afnemen.... fijn is het inderdaad zeer zeker niet. Ondanks dat het een kinderziekte is heb ik het tot ver na mijn pubertijd gehad en nog steeds heb ik elk jaar minimaal 1 keel een heftige keelontsteking...
Hier heerst op de basisschool ook kinkhoest en neemt onze huisarts het erg serieus. De psz van mijn oudste is in hetzelfde gebouw als de basisschool en kan hij of mijn man of ik daar de kinkhoest veroorzakende bacterie oppikken. Ik kreeg het advies van mijn huisarts om, zolang de jongste niet (volledig) gevaccineerd is hiervoor, contact op te nemen met hem als mijn oudste, mijn man of ik langer dan een week verkouden is. Het zou dan kunnen zijn dat diegene besmet is met de heersende bacterie. Ook zonder dat het gepaard gaat met koorts of hoesten en zonder dat de jongste ziek of verkouden is. Dan wordt er bij onze jongste bloed geprikt om te bepalen of hij de kinkhoestbacterie bij zich heeft. Als we dan meteen met antibiotica starten. Loopt hij veel minder gevaar op complicaties dan zonder de antibiotica.
biij ons op de peuterspeelzaal hangt al een week of 2 een papier dat er kinkhoest heerst, gelukkig geen van de kindjes heeft het, al waren er wel 2 die 2 week thuis zijn gebeleven, maar dat bleek na testen gewoone en verkoudheid te zijn
gat ik wordt er nerveus van!. Mijn schoonzus haar stiefbroer woont bij haar en haar zoontje in, en die had vorige week medicijnen gekregen tegen kinkhoest. Min schoonzus en haar zoon zijn hier al meedere keren geweest, en haar zoontje hoest wel. Onze jongste is 10 maanden :x
hier de waterpokken met een hoest erbij,en we gaaan morgen op vakantie naar italie gezellig,de kleine heeft ze ook niet gehad dus die zal ook wel komen
ja net op vakantie is wel heel lastig!.. in het dansgroepje van mijn dochter ook een kindje met kinkhoest..dus hou haar ook maar goed in de gaten..
Oké even een andere vraag dan: hoe is kinkhoest voor zwangere vrouwen? Ik ben natuurlijk wel ingeent, maar da's inmiddels ook zo'n 29 jaar geleden...