Nu heeft mijn zoontje van net 2 jaar sinds 2 dagen een loopneus. Nou ja, zo verkouden dat het groene snot er echt uitloopt. En hij is hangerig en is een beetje warm. Gaan ze bij kinkhoest gelijk hoesten erbij of hoeft dat niet? Want dat doet hij dus niet. Ben als de dood dat hij het ook heeft.
Ik heb het gehad toen ik eindexamen deed. Het was verschrikkelijk eng. Inderdaad kreeg ik een hoestbui, waarna ik geen adem meer kreeg en heel erg moest overgeven. In eerste instantie riep de ha stress! Door de examens. Maar het bleek dus kinkhoest. Heeft weken geduurd en nog steeds kan ik me een beetje paniekerig voelen als ik erg moet hoesten. In maart moesten dochter en ik ook zo hoesten. En spugen erna. Toen ook weer getest op kinkhoest. (ja kan het meerdere keren krijgen) maar gelukkig negatief en na een paar dagen spuugde ik niet meer. Denk dat t mijn angst meer was toen....
Bah wat klinkt dat eng. Ik ben altijd al bang voor benauwdheid, heb ook weleens hyperventilatie. Maar hoe lang duurt het dan voor je weer kunt ademen? Kun je er niet door stikken?
Weet eigenlijk niet meer hoe lang dat duurde.... Denk een seconde of 30? Maar dat weet ik eigenlijk niet meer (ben inmiddels 30+ Hahaha!) Stikken gebeurd niet zo snel bij volwassen denk ik. Bij babys is dat gevaar er geloof ik wel....
klopt ik hoor ook overal dat het vooral gaat om hele jonge kinderen of kinderen boven de 8 jr. Dit is omdat de dktp prik dan zijn werk (nog) niet goed doet.
Zoals je zelf al gemerkt hebt, ben je ook met de vaccinaties van de afgelopen 6 jaar niet altijd maar volledig beschermd. Bovendien werkt de vaccinatie maar 8-12 jaar, dus daarna kan elke puber/volwassene het weer bij zich dragen en anderen besmetten. Dit is dus niet de schuld van ouders die niet vaccineren ofzo. Heel erg vervelend natuurlijk dat je kids ziek zijn, maar ook met vaccinatie op zak, is dat geen garantie dat he beschermd bent: je lijf moet het namelijk wel voldoende oppakken. Dat wordt nooit gecheckt middels bloedprikken en kijken naar het aantal opgebouwde anti-stoffen, dus als je ergens de schuld neer wilt leggen, zou het moeten zijn bij het feit dat ons vaccinatiesysteem zodanig is opgebouwd dat niet gecheckt wordt achteraf of er idd voldoende antistoffen zijn opgebouwd...
dat is natuurlijk ook afhankelijk van de gezondheid van je kind. Mijn zoon heeft erg slechte longen. ze hebben alledrie bij mij door de vroeggeboorte erg slechte longen en hierdoor astma en bpd. Zulke kindjes hebben er meer last van dan een gezond kindje. Mijn laatstgeborene heeft sowieso al maanden in het ziekenhuis gelegen, onder andere vanwege zijn longen. Wanneer hij kinkhoest krijgt, moet hij weer aan het zuurstof en ligt hij er weken. Ik weet zeker dat hij in de risicogroep valt die overlijdt aan kinkhoest. Bij een gezond kind, met een goede weerstand en goede longen is deze kans lang niet zo groot. Ik ben erg blij dat hij al 1 jaar is, en al zijn vaccinaties heeft gehad. Ik ben er ook niet bang voor, want je kunt het niet voorkomen. Het is pech als hij het krijgt. Maar hij moet het niet opzoeken, dus geen grote gezelschappen en ook geen kdv. Maar dat doen wij sowieso al niet bij dit zoontje van mij, wordt ook afgeraden door de dokters.
Oh jee, ppff heftig hoop toch heel erg dat het niet uitbreekt allemaal zeg... Mn middelste en jongste hebben slechte longen (mn middelste kan ook niet meer zonder dr pufjes helaas en mn jongste begint ook al en is net eindelijk van de nasleep van het Rs virus af die hij in Februari had)