Hoi hoi, Mijn meisje is 3 maanden en wilt eigenlijk vanaf dag 1 niet op de buik luggen....ze gilt het uit dan! Iemand tips en of enig idee waarom? Liefs jo-ellen
Ik denk gewoon blijven proberen. Al is het maar 1 of 2 minuutjes, misschien dat het dan vanzelf komt?
Mijn zoontje vond dit ook vreeselijk! het was meteen brullen.. toen hij begon te tijgeren werd het beter, maar dit heeft wel even geduurt
hier ook onze meid wil niet op der buik ze doet haar hoofdje recht naar beneden dus de neus in matras/boxkleed etc maar de aanhouder wint ik leg haar dagelijks 2a3x op de buik en ze kijkt nu een tijdje zo'n 5/10 minuten omhaar heen en dan recht naar benden. maar ja vanaf 13 weken draaid ze van buik naar rug dus tsja
lekker op haar buik op jou buik leggen. Vaak vinden ze dat wel prettig en het is ook nog eens erg gezellig.
Inderdaad zorg dat jullie contact houden! Dus lekker op je buik nemen, of op de grond plat naast/voor je kindje gaan liggen zodat ze je aan kan kijken, en gekke geluidjes en gezichten maken
Mijn meisje wilde ook niet op haar buik. Ik kreeg als tip van de osteopaat mee, gewoon beginnen met na elke verschoning neerleggen op de buik op de verschoonmat. Ik liet haar dan liggen en probeerde haar te vermaken met gekke bekken en geluiden totdat ze begon te huilen. Dit tijd bouwde dan vanzelf op.
Ik probeer het inderdaad paar keer per dag eventjes...bij mij op de buik vind ze wel fijn...maar dan valt ze in slaap dus dan heeft het nog weinig zin lijkt me...of is het dan ook goed?
Mijn zoontje wilde dat ook niet, na 3 maanden(kan ook veel eerder) heb ik bij kruidvat zo'n halfrond kussentje met speelmatje gekocht(15 euro) die moet je onder de borst leggen, dat vond hij een stuk leuker en zo kon hij zijn armen goed trainen. Na 4 maanden vindt hij het leuk op de buik, vooral op het aankleedkussen, daar houd hij het veel langer vol. En als hij nu begint met miepen ga ik voor hem liggen en ben met hem bezig of als ik verder weg ben en hij miept reageer ik heel overdreven GOED ZO!! als hij zich omhoog duwt en dan lacht hij weer.
hier oo het probleem... wij doen ongeveer 10 keer per dag 1 min buik.. zo went hij eraan om ook op ze buik te willen liggen...En we traien gelijk ze rugspieren erbij... we leggen een speelkleed op de grond en doen we dat en dan leggen we hem daarna terug op de rug en dan doen wij oefeningen met ze hoofd hij heeft nog geen afgeplat hoofdje en toch een voorkeurshouding dus probeer het eruit te krijgen met wat kleine oefeningen..