Kort mijn verhaal... Levy is inmiddels 3 jaar jong, de 1ste 1,5 jaar zijn een drama geweest. Veel ruzie met levy zijn "vader", waarbij ook huiselijk geweld aan te pas kwam. Levy is nooit wat aangedaan, maar heeft wel meegekregen hoe of wat. Uiteindelijk de knoop door gehakt en heb ik mijn biezen gepakt en ben ik bij mijn ouders en zusje gaan wonen. Hier heb ik ongeveer een jaartje gewoond. Levy is in zijn eerste 1,5 jaar vooral verzorgd, opgevoed, bezig gehouden (etc. etc.) door mij. Bij mijn ouders heeft hij een opvoeding genoten van 4 volwassenen. Ik weet een vrij bizarre situatie, dit is nog maar de beknopte versie ervan. Nu heb ik sinds een paar maanden mijn eigen plek samen met Levy. Heerlijk! We zijn samen tot rust gekomen en ben ik druk bezig om voor ons een zo meest ideale toekomst op te bouwen. Ik heb mijn diploma behaald, ben nu druk bezig met solliciteren naar een betaalde stage voor mijn vervolg opleiding. Nu heb ik sinds 3 maandjes een nieuwe vriend. Hij is geweldig... maar vind het ook zooo eng! Hij en levy reageren leuk en gezellig op elkaar. Ondanks dat het voor hem zo nieuw is, kinderen. En ik vind het eng, omdat... Ik wil niet teveel pushen, dus ik houd me een beetje op afstand als zij elkaar opzoeken (binnenshuis) zodat ze zelf een band kunnen opbouwen samen. Ik weet totaal niet hoe het gaat, stiefvader. Hoe doe je dat?? Mijn opvoeding hoeft de zijne niet te zijn, maar wat heeft hij erover te zeggen? Wat als hij, mijn kind op zijn donder wilt geven omdat Levy iets doet wat niet mag, maar Levy luistert totaal niet naar hem? Ik hoopte altijd dat er een leuke vent in mijn leven zou komen, maar realiseerde me niet wat er verder op je af zou komen. Verder... Levy gaat om het weekend, een weekend naar zijn "vader". Dit is pas sinds kort zo, maand of 2. Er zijn afspraken gemaakt. De afspraken worden niet volledig nageleefd. Erg frustrerend voor mij, uiteindelijk ook voor mijn nieuwe vriend. Hij reageert hier ook best heftig op. Hij vraagt zich af waarom ik "hem" nog een kans wil geven, om de "vader" uit hangen terwijl hij dit nog niet 1x is geweest. Waarop ik hem antwoord dat ik Levy zijn vader niet wil ontnemen en "hem" nog een kans wil geven aangezien er een hele nieuwe situatie is. Ik vind het fijn dat hij zo achter me staat, maar tegelijkertijd ook best beangstigend. Alle tips en/of adviezen zijn welkom! Groetjes, Wendy
Fijn dat jullie je rust hebben gevonden.Ik lig zelf momenteel in scheiding en heb zelf gescheiden ouders. Ik ben van mening dat je maar 1 paar ouders hebt,ook al is de vader van je zoon niet de vader die je zou willen dat ie is.Ik zelf zou dan ook niet willen dat mijn nieuwe vriend zich daar echt mee bemoeid,natuurlijk mag hij een mening hebben maar ik denk dat het allemaal nog extra verwarrend word voor de kleine als ie zich er ook nog in gaat mengen.Je bent pas 3maanden bij elkaar,buiten dat ik stiefpapa-vader een heel naar woord vind zou ik gewoon in het belang van de kleine heeeeeeel rustig aan doen en zorgen dat de kleine en jijzelf op een staan,jullie hebben al genoeg achter de kiezen dus volg je eigen gevoel in wat je wil voor jullie kindje niet wat je nieuwe vriend daarin wil.)ook al bedoeld hij het vast wel heel goed'.Heel veel sterkte kan me voorstellen dat t moeilijk is.