Kinkhoest vaccin tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownie1992, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Als ik nu zelf zwanger zou zijn zou ik m ook laten zetten. Ik heb zelf kinkhoest gehad toen ik 16 jaar was (was wel ingeënt) en het was echt verschrikkelijk. Zou er niet aan moeten denken dat een kleine baby dat krijgt.
     
  2. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    Ik zou hem niet zetten
    Waarom?
    Omdat we ontzettend voorzichtig moeten zijn met medicijnen en eten en dan wel een ongeboren kindje een vaccinatie geven
    Dit gaat totaal tegen mijn gevoel in
     
    AnnevandePol, Emma1990, Appeltje85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Dit gevoel hebben mijn man en ik precies hetzelfde! Vorig jaar bij de zwangerschap van mn dochter werd er niet eens over gesproken. Zo lang is dat nog niet geleden.
     
    Emma1990, Snananas, mutskuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het komt nu weer veel vaker voor en daarom wordt deze maatregel genomen. Je bent niet verplicht natuurlijk en hoop dat t jullie bespaard blijft, een baby met kinkhoest, dat is een nachtmerrie van maanden in t ziekenhuis, een blauw aanlopend kind dat bijna stikt etc.
     
  5. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Ik heb gelukkig nog even de tijd om me te laten informeren en erover na te denken:)
     
  6. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik ben meer dan 2 jaar geleden bevallen van mijn dochter en heb het toen ook laten zetten. Ook toen adviseerde de Gezondheidsraad het al hoor. Alleen overname van dat advies door minister en vervolgens opname in het rvp heeft lang geduurd.
     
    Ansj84 en Blondiiieee vinden dit leuk.
  7. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Ik heb hem 2 dagen geleden laten zetten. Liever het zekere voor het onzekere.

    Er werd mij alleen niet verteld dat er een lange levertijd was. Dus hou daar rekening mee dat het mogelijk nog besteld zou kunnen worden. Daardoor kon ik hem nu pas laten zetten.
     
  8. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ga hem niet zetten.
    Om de simpele reden dat zowel mijn kinderen, mijn zusjes en ikzelf allemaal ziek worden van deze vaccinaties.

    Ik durf niet het risico te lopen dat ik een week met 40 graden koorts (of zelfs hoger) rondloop met alle gevolgen voor mijn kleine in de buik.

    Wij vaccineren ook niet met 8 of 12 weken al. Wij beginnen pas met 6 maanden.
    Ik heb 3x in het zkh gezeten met kindjes die een heftige reactie (bijwerkingen) op de vaccinaties hebben en dat is weleens kantje boord geweest.

    Daarnaast krijg je het hele vaccin en niet alleen kinkhoest, want die bestaat los nog niet.
     
    Emma1990, mutskuh, aicirtap en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik ga hem zeker halen. Bij mijn eerdere zwangerschappen ook gedaan, ook al moest ik twee keer de dokter overtuigen dat ik dat echt wilde en dat het RIVM dat echt aanraadde. Een kindje in mijn eerste zwangerschapsgroep heeft vanaf een paar weken oud echt heel lang in het ziekenhuis gelegen met kinkhoest en dat was verschillende keren heel erg kantje boord. Ik wil dat risico niet nemen, zeker omdat het nu weer vaker voorkomt.
     
  10. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Precies dit! Mijn jongste wordt morgen een jaar en nooit eerder is er over gesproken. Ik weet dat het in het buitenland al langer aangeboden is en de normaalste zaak van de wereld, blijkbaar.
    Zowel ik als beide zonen heb in het verleden heftig gereageerd op vaccinaties. In de buik heb ik er geen zicht op. Ik vind het allemaal te vaag...
     
    Emma1990, mutskuh, Appeltje85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit idd, mijn baby heeft hem nu met 3 en 5 maanden gehad.
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nee. Geen vaccinaties dktp of griepprik in mijn lijf. Wat de andere nee - zeggers hierboven ook zeggen.
     
    Emma1990, Lizzy2019, mutskuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Waar haal je deze informatie precies vandaan? Ik zie de afgelopen 20 jaar op jaarbasis een vergelijkbaar patroon in het aantal meldingen van kinkhoest.
     
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Na veel nadenken heb ik hem laten zetten in mijn laatste zwangerschap.
    Waarom?

    1 ik woon in de bible belt.
    2 mijn zoon gaat naar een kdc waar van alles rond waard.( zelf de 5e ziekte opgelopen in de zwangerschap )
    3 mijn nu geboren zoon hoefde pas met 3 maanden gevaccineerd te worden en dan pas met 5 mnd weer.
    Ik bespaar hem er dus nu 1.
     
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Mijn meisje is nu bijna 4 weken en ik ben blij dat ik de prik heb gehaald in mijn zwangerschap. Waarom?

    1. Er wordt duidelijk gezegd dat je kindje dmv borstvoeding genoeg antistoffen krijgt. Ik wilde zo graag borstvoeding geven, dit is absoluut niet gelukt. Nu dus flesvoeding. Blij dat ze al wat antistoffen nu heeft van de prik.
    2. Consultatiebureau gaf aan dat mijn dochter nu de eerste vaccinatieprik voor kinkhoest niet hoeft. Dit omdat ik de prik in de zwangerschap heb gehad. Ipv met 8 weken, krijgt mijn dochter nu met 12 weken haar prik (de tweede prik van de kinkhoestvaccin)
    3. Ik had toch het gevoel dat ik nu ook een deel kon helpen met het ‘opruimen’ van het vaccin tijdens mijn zwangerschap. Ik was er ook aardig beroerd van.

    ikzelf ben erg met homeopathie bezig en ben erg van het natuurlijke. Daarom extra blij dat ik de eerste heb kunnen nemen, waardoor mijn dochter niet met haar kleine acht weken al de prik ‘in haar eentje’ moest krijgen.

    want... hoe erg ik ook van het natuurlijk ben, ik geloof wel dat er hulpmiddelen nodig zijn. Als baby zijnde heb ik kinkhoest gehad en ik mag blij zijn dat ik hier nu met mijn dochter op de bank kan zitten.
     
    Louise11110, Kikkertjekwak en paula1984 vinden dit leuk.
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier niet gedaan. Mede door de reden dat je niet alleen de vaccinatie voor kinkhoest krijgt, maar ook tegen difterie, tetanus en polio en ook nog eens hep. Dat vind ik grote onzin. Als er een los vaccin was geweest had ik het overwogen. Maar nu dus niet.
     
    Snananas vindt dit leuk.
  17. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Ik heb hem nog steeds niet ivm besteltijd. M’n huisarts vind het eigenlijk onzin op huidige termijn. Donderdag 35 weken. Maar ze vond mijn zorg om koorts ook wel terecht ergens. Als je er erg ziek en koortsig van word heb je ook weer kans op vroegtijdig weeën. Dus ik blijf nog steeds met wel niet wel niet achter. Klopt het trouwens dat met 35 weken nutteloos is geworden en dat de gyn mij te laat heeft geïnformeerd ?
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.528
    26.076
    113
    Vrouw
    Zag deze week bij cb dat er hier kinkhoest heerst, dus afspraak heb ik nu ingepland voor over 2 week. Zoon heeft net zn shot gehad iig.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jazeker, wel gehaald en geen bijwerkingen gehad. Hoogstens een beetje gevoelig op de injectieplaats
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nutteloos denk ik niet. Maar het advies hier was tussen de 28 en 32 weken
     

Deel Deze Pagina