Kinkhoest vaccin tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownie1992, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ik heb hem ook laten zetten, geen last van gehad.

    Nu de baby is geboren ben ik ook dolblij dat ik het heb gedaan. Iedereen in de omgeving is verkouden/hoesten en je ontkomt er bijna niet aan dat de baby ermee in aanraking komt. (Kraamvisite, nog een kind in huis, naar de winkel enz)
     
  2. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Misschien per gemeente verschillend? Ik heb ook een dochter van 2018 maar toen werd het bij ons ook al aanbevolen.
     
  3. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Veel vaker? Heb je cijfers? Dit is echt bangmakerij, want het is gewoon niet waar!
    In alle bijsluiters staat dat zwangeren een contro indicatie is en dan ineens mag het wel?
    En er is niet eens onderzoek naar gedaan.
    De zwangeren nu zijn gewoon proefkonijen, ik vind het echt heel heftig.
    Een volwassenen een proefkonijn, maar je ongeboren kind?

    Zwangeren mogen geen brie, rood vlees, de kattenbak verschonen, maar wel een vaccin met 4 ziektes ( je krijgt niet alleen kinkhoest, maar ook voor het gemak difterie,polio en tyfus erbij) ingespoten wat in de bloedbaan terecht komt..

    Ik hoop echt dat iedereen zich goed inleest en niet klakkeloos het advies van de verloskundige overneemt. Zij weten ook niet beter helaas en zijn het verplicht om het te vertellen.
    Mijn vriendin is vk, vaccineert niet, maar moet het toch gewoon tegen haar patienten zeggen.

    Kijk eens op nvkp en lees je in over wat kinkhoest nu eigenlijk is, lees de bijsluiter ( staat gewoon online op de site van het rivm) wat er allemaal in zit, want de bijsluiter van PCM wordt ook gewoon lezen, dus waarom deze niet?

    Maak basis daarvan je keuze en niet op basis van angst.
     
    mutskuh, AnnevandePol en Lizzy2019 vinden dit leuk.
  4. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Ben heel erg benieuwd naar jouw 10%. Als dit zo was, was dit allang op het nieuws geweest.

    #bangmakerij
     
    mutskuh en Mammielove vinden dit leuk.
  5. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Hipster gedoe?
    Jammer zo denigrerend, ik noem mensen die wel vaccineren ook geen domme schapen toch?

    En ja in elk ziekenhuis zijn ze voorstander, is er geen arts of vk die zijn echte mening durft en mag verkondigen helaas...
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Ja en wat zijn de gevolgen van die kinderen in Amerika denk je?
    Heb je dat weleens gezien of gehoord?
     
  7. Laust

    Laust Lid

    10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    tyfus??? :o:
     
  8. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Haha idd! Ik vind dat toch wel grappig, wist niet dat je ook nog echt de tyfus kon krijgen. Dan heeft iemand het over inlezen maar blijkbaar niet weten waar die T voor staat:roflmao:.
     
    j010 vindt dit leuk.
  9. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat kun jij mij vast haarfijn uitleggen, alleen jammer voor jou dat ik iemand die zegt dat je tyfus ingespoten krijgt echt niet serieus kan nemen.
     
  10. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Jeetje wat kinderachtig zeg, dat heet een typfoutje.
    Jammer dat je er niet inhoudelijk op reageert
     
  11. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Geen idee, maar de zwangeren die ik tijdens de vorige zwangerschap ontmoet heb, hebben veelal óók geen informatie gekregen en komen toch echt uit diverse provincies/regio's.

    Ik wist wel van het bestaan, je leest wel eens wat, maar er is niet over gesproken. Ik heb wel een wisseling gehad van verloskundigepraktijk i.v.m. verhuizing.

    Hoe dan ook is het gewoon te vaag voor me. Mijn oudste zonen liepen evenveel risico, maar er werd niet over gesproken. En nu zou het ineens een múst zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik onderschat kinkhoest zeker niet en wens het geen enkel kindje (of wie dan ook) toe, maar als ik mij nu zou laten vaccineren, is dat puur gebaseerd op angst. Je wilt het beste voor je kindje, maar ik weet oprecht niet of dat betekent dat ik mijn kind in de buik zou moeten laten vaccineren. Een zwangerschap kan altijd fout gaan, op ieder moment. Ik weet niet wat zo'n prik doet met mijn lichaam of dat van een ongeboren kind, waar ik geen zicht op heb. Ik ben bijna 24 weken, dus hoef ook nog niets te beslissen, maar blijf toch naar nee neigen.

    Als ik luister naar mijn vele angsten zeg ik doen, zet die prik. Alles om alle gevaren in te dekken en weg te strepen. Als ik luister naar mijn gevoel zeg ik niet doen, het voelt niet goed.
     
  12. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    #72 Snananas, 2 nov 2019
    Laatst bewerkt: 2 nov 2019
    Ik woon in de Biblebelt en heb dit nieuws niet vernomen... Dit komt ook niet overeen met de cijfers die ik via het RIVM etc. kan vinden. Prima dat je kiest voor vaccinatie, maar die 10% sterfte lijkt me sterk. Ik ben overigens helemaal voor vaccineren, maar niet specifiek voor dit vaccin.

    Overigens is afgelopen week de 5 weken oude baby van een vriendin opgenomen geweest in een ziekenhuis. Diagnose: influenzavirus. Word je in principe ook niet voor gevaccineerd. (Uiteraard wel mogelijk, alles kan)

    Kindje moest wel aan de beademing i.v.m. ademnood. Niet per se relevant n.a.v. jouw bericht of in dit topic, wel iets wat mij te binnen schoot.
     
  13. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mag jij kinderachtig vinden. Ik hoef er niet inhoudelijk op te reageren, zoals ik in mijn eerdere post al aan gaf, vertrouw ik op het oordeel van mijn huisarts. Hij is namelijk degene die verstand van zaken heeft en als hij ook maar een hele kleine twijfel had, zou hij de vaccinatie niet aanraden.
     
  14. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Inderdaad en als ze het wel doen worden ze aangeklaagd door het RIVM, toevallig gister filmpje van arts gezien over de griepprik waar hij het niet mee eens was.
     
  15. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Ja erg he, en dan valt aanklagen nog mee, er zijn ergere gevolgen geweest in het verleden:(
     
  16. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn vk durfde wel eerlijk toe te geven dat ze niet achter de vaccinatie staat. Nu werd het mij sowieso afgeraden, omdat ik allergisch reageer op vaccinaties, ik word extreem benauwd. En als ik zuurstoftekort krijg krijgt mijn baby ook geen zuurstof en dat was wel een risico. Maar de reden dat zij er niet voor is, is dat het weinig oplost. Er zijn al zoveel mutaties van kinkhoest en de vaccinatie dekt er maar eentje. Je baby kan dus nog steeds besmet raken met kinkhoest. Bovendien werkt het kinkhoest vaccin maar enkele jaren, dus er is geen mens boven de 13/14 jaar die nog beschermd is tegen kinkhoest tenzij iedereen elke 10 jaar een booster laat halen. Maar dat doen maar heel weinig mensen.
     
    femm88 vindt dit leuk.
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    De vk's zijn nog niks verplicht hoor, de mijne begon er niet zelf over, maar ikzelf. En zij kon me er weinig over vertellen, ook bij de huisarts maar weinig info.

    Maar hee mensen, t is niet verplicht dus laten we elkaars keuzes respecteren, of je er nou begrip voor hebt of niet.
     
    Snananas vindt dit leuk.
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Hipster gedoe inderdaad, wat wijst op wat iemand doet, niet hoe ik iemand omschrijf zoals jij doet.
    Zoals ik al in een volgende post zei is het vaak puur bangmakerij voor de inentingen. Welke dan ook. Er zullen best een paar mensen zijn die alles goed uitzoeken maar het gros wat niet wil inenten doet dat vaak puur vanwege het "horen zeggen van"
    "Ja ik las op facebook dat ze dit en dit krijgen, nou geen prik voor mijn kind hoor."
    En uiteraard zal echt niet alles even goed zijn maar ik blijf erachter staan dat entingen, dus ook die van de kinkhoest, niet worden gegeven om de bevolking in gevaar te brengen en dat juist het niet inenten het volk in gevaar brengt. (Zoals in mijn voorbeeld van de straat vol paraplu's.)
    Maar zoals ik al zei, het is ieder voor zichzelf en gelukkig mag je altijd vrij beslissen.
     
  20. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn jongste is van december 2018 en ik heb hem destijds gehaald. Mijn VK heeft het er niet over gehad, maar er hing wel een folder in de wachtkamer.
    Wat ik wel kwalijk vond is dat mijn zoon het reguliere vaccinatie schema heeft doorlopen erna terwijl ik wel duidelijk heb aangegeven bij het CB dat ik dus die enting had gehad. Ik was niet goed op de hoogte van die 1e vaccinatie dat die dan niet hoefde.

    Nu ben ik opnieuw zwanger en ze geven dus aan dat ik dus opnieuw die vaccinatie moet halen, maar ik heb toch nog die antistoffen in mijn lichaam van vorig jaar?
    Dus ga er nog goed overna denken en eens uitzoeken of ik echt nog een keer die vaccinatie nodig heb.
     

Deel Deze Pagina