Ik heb de prik met 23 weken gehaald en had amper last. Mijn dochter hoefde nu met 2 maanden geen prik, vond ik ook erg fijn. De verloskundige zal je prima kunnen uitleggen waarom het vaccin veilig is in de zwangerschap.
Er gaan regelmatig jonge baby's dood door kinkhoest, of lopen grote schade op. Het wordt onderschat zo jong.
Mwah t is wel wat genuanceerder hoor, lees dit grote Canadese onderzoek maar. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5088088/ En dat elk jaar na toediening de effectiviteit iets verminderd maakt wel dat het eerste jaar na toediening de bescherming erg hoog is en dat verkeind de kans op zuigeling met kinkhoest enorm. Zonder vaccinatie is er geen bescherming en kan kinkhoest dodelijk zijn helaas voor een baby
Ja maar met een homeophaat dus goed te doen. Plus een betere weerstand als ze niet gevaccineerd zijn.
Maar werking vaccin is niet 100%. Falend zal ik het niet noemen, want kinderen met vaccin worden minder ziek dan kinderen zonder vaccin, dat is al een enorme winst. Het is dus goed om er bedacht op te zijn dat je het nog wel kunt krijgen, en ook je baby. Lijkt me nog steeds geen pretje als je 2 maanden oude baby het krijgt.
Die logica volg ik ook niet helemaal, waarom heeft een ongevaccineerd kind een betere weerstand? Mijn dochter kreeg ivm gezondheidsredenen vaccinaties later, voor vaccinaties is ze vaak ziek geweest, nu bijna nooit. Maar vind dat nogal ver gaan om dat aan die vaccinaties te koppelen. Dus welke beredenering zit er achter de bewering dat je zonder vaccinaties betere weerstand hebt?
En t is niet double blind gedaan met een controlegroep die placebo kreeg. Zoals ze elk medicijn wel testen
Niet ziek zijn betekent niet meteen een goede weerstand. Ziek zijn is juist goed voor een kind. Kinderziektes. Koorts.
Wel wat meer dan vitamine c. Ze kijkt naar het kind zelf. En geeft aan de hand daarvan individueel korrels of druppels. Ik weet niet uit mijn hoofd welke. Ben geen homeophaat. Maar ga er vaak heen. En het helpt altijd. Plus dat zei zelf verteld heeft dat ze vaak kinderen met kinkhoest goed heeft kunnen begeleiden.
Kinderen met een lage weerstand worden juist veel ziek of verkouden omdat ze vatbaarder zijn voor virussen en ontstekingen. Maar he, m'n schoolboeken zullen hier wel over liegen
Ik krijg toch jeuk van de dingen die sommige mensen schrijven. Biedt een veiligheidsgordel in de auto garantie dat je niet dood gaat of ernstig verwond kan raken in een ongeluk? Nee? Zullen we die dan ook maar niet meer dragen?
Huh, dus nu ik zwanger ben en daardoor al allerlei verkoudheden te pakken heb gehad terwijl ik daar normaal nooit last van heb, kan ik ook zo vertalen, namelijk dat mijn weerstand nu beter is dan voor mijn zwangerschap? Koorts is inderdaad niets mis mee, daarmee pakt je lichaam het virus aan. En kind e rziektes horen er inderdaad bij. Maar dat maakt kinkhoest voor een zuigeling niet minder gevaarlijk.
Ja ik zou ook zeggen dat het helpt, want het is het gene waarmee ze haar brood verdient.. Ik kan helaas niet het artikel meer vinden over dat de meeste homeopaten vaccins bestellen er iets bij indoen en dan verkopen aan hun klanten onder een andere naam.
Werd toch wat nieuwsgierig en kwam meerdere dingen tegen. Bedoel je dit? https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/de-werkzaamheid-van-homeopathie-de-korreltjes-die-mijn-moeder-me-gaf-doen-niets (iemand die het kwakzalverij vindt) En: https://www.martindemunck.nl/2014/12/homeopathische-profylaxe-hp/ (iemand die er wel in gelooft)
@Elisa199 Nee beide niet was echt een lang uitgebreid artikel... als ik het als nog vind post ik het.