Kinkhoest vaccinatie zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dogpaw, 22 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk! De homeopaat is toch alles? :rolleyes:
     
    Zuul en Iertje81 vinden dit leuk.
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Die staat erbij en kijkt ernaar. Maar is wel heel helpend hoor. :D
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Kan er gewoon bij. Is geen medicatie.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Maar wat dan?
    Je kan toch wel iets zeggen?
    Want nu zeg je steeds hetzelfde.
    De homeopaat kan helpen. Maar hoe?
     
    Iertje81 en Soturi vinden dit leuk.
  5. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Jij kunt ook googelen. Jij probeert ons ervan te overtuigen dat een homeopaat meer kan doen dan een ziekenhuis. Kom zelf dus maar met de links naar google die uitleggen wat jij ons probeert te vertellen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Maar dat is dus het punt...ik heb op Google gezocht omdat ik er meer van wilde weten. Alleen wil ik net zoals bij een vaccinatie weten wat er in zit. Als ik nu zoek op homeopathische middelen bij kinkhoest krijg ik alleen dingen te lezen over korrels en dat er per geval wordt gekeken. Heel fijn dat ze dat per geval afstemmen, maar dat doen ze ook in een ziekenhuis. Maar wat er dan in die korrels zit en wat ze precies kunnen geven in geval van kinkhoest is volledig onduidelijk.

    Ik zie niet in waarom ik op iets moet vertrouwen als ze er zo schimmig en vaag over doen.

    waarom zou ik op zo'n alternatief gebeuren moet vertrouwen zonder echt veel informatie te verkrijgen. Dan vertrouw ik liever op vaccinatie waarbij wel duidelijk is wat er in zit.

    Wat zorgt er voor dat jij wel het volste vertrouwen hebt in homeopathische behandelingen en middelen (die korrels die je als voorzorg kunt geven) waar weinig over te vinden is, en niet in reguliere zorg /vaccinaties waarvan het effect in ieder geval bij een deel van de vaccinaties is bewezen? (Denk bijv. Aan het succesvol bestrijden van de pokken)
     
    Soturi vindt dit leuk.
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier kan ik het niet meer mee eens zijn.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Tja ik had gedacht dat jij wel iets van info zou kunnen geven. Maar je weet het dus zelf eigenlijk niet zo goed
     
    Iertje81, Soturi en Vaasje vinden dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Maar behalve een opname (die lang niet altijd nodig is) krijg je ook gewoon een antibiotica kuur en zonodig zuurstof, mits je saturatie te laag is. Als die netjes blijft krijg je geen zuurstof toegediend.
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Oprecht een vraag. Stel er komt een vaccinatie voor kanker ga je je kind het dan wel of niet geven?
     
  12. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Nee. Maar ik kan er wel over gaan uitweiden. Maar heb daar de energie niet voor op dit moment.
     
  13. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Succesvol bestrijden van pokken? Er overleden juist ook mensen aan de pokken prik. Mijn moeder heeft 2 buurtkinderen in haar buurt gehad toen. En zijn overleden na de pokken prik.
     
  14. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Behandeling met homeopathie
    Homeopathie heeft uitstekende middelen om kinkhoest te lijf te gaan. Het hoofdmiddel is Drosera rotundifolia D3. Daarnaast kunnen diverse andere middelen zoals Cuprum metallicum worden toegepast, afhankelijk van de soort klacht. Hiervoor kun je de hulp inschakelen van een homeopathische arts. Een ervaren klassieke homeopaat kijkt als naar een persoon als geheel om tot een middel te komen. Daarbij worden zowel de fysieke als geestelijke factoren in ogenschouw genomen. Voor zelfzorg is ook het middel Drosera Complex van Vogel heel geschikt. Dit middel is samengesteld uit een aantal fytotherapeutische en homeopathische middelen.

    Er zijn maar een beperkt aantal onderzoeken over de effectiviteit van specifieke homeopathische behandelingen. Hieronder worden een aantal middelen genoemd die kinkhoestremmende kenmerken in zich dragen.

    Aconitum
    Dit is te gebruiken gedurende de eerste 24 uur nadat de symptomen zich openbaren. Vooral als deze zich ontwikkelen na blootstelling aan koud weer. Dit middel is vooral geschikt voor mensen met een hese, droge hoest, die klagen over een droge mond, dorst, onrust en wakker worden van de hoest. De symptomen verergeren bij koude lucht en het liggen op de zij.

    Bryonia
    Dit is te gebruiken bij een pijnlijke hoest die gekenmerkt wordt door de neiging de borst vast te houden, of iets tegen de borst aan te houden tijdens het hoesten.

    Drosera
    Bij een droge, verkrampte hoest met een scherpe pijn op de borst met een kriebelend gevoel in de keel. Dit zorgt ervoor dat iemand kokhalst, een gevoel krijgt van stikken of gaat overgeven. Dit remedie is vooral geschikt bij gevoeligheid voor heesheid, voor mensen die zweten tijdens de nacht en waarbij de symptomen verergeren als ze liggen.

    Hepar sulphuricum
    Dit middel is te gebruiken bij een later stadium van kinkhoest, waarbij er sprake is van een gierende ademhaling, weinig slijmvorming en een hoest die begint als er welk deel van het lichaam dan ook koud wordt.

    Ipecacuanha
    Bij spastische hoest met kokhalzen en overgeven. Deze remedie wordt vaak voorgeschreven bij kinderen.

    Phosphorus
    Dit wordt gebruikt bij verschillende types hoest, maar vooral een droge, hese hoest, die beschreven wordt als een aanhoudende kriebel met scherpe pijn op de borst. Kenmerkend is het stevig vasthouden en vastklemmen van de borst. Het is speciaal geschikt voor mensen die volledig uitgeput zijn en een continue onrust voelen die veel geruststelling nodig hebben.

    Spongia
    Voor een hese blaffende hoest zonder slijm. De kriebel in de keel verergert er warm voedsel of drinken wordt gebruikt.

    Vitamine C
    Longontsteking kan een gevaarlijke aandoening zijn als gevolg van kinkhoest. Vitamine C (ascorbinezuur) is hiervoor zeer effectief. Het versnelt het genezingsproces in geval van een infectie. Al in 1937 is er in Duitsland een onderzoek gedaan naar de werking van vitamine C bij kinkhoest. Het bleek dat deze vitamine een zeer gunstige invloed heeft op het verloop van kinkhoest. Het effect was met name duidelijk bij mensen met een laag vitamine C-niveau.

    Fytotherapie
    Kruiden zijn over het algemeen een veilige manier om het lichaam te versterken. Om te weten wat de juiste behandeling is kun je een deskundige inschakelen. Je kunt gebruik maken van kruiden in de vorm van gedroogde extracten in de vorm van capsules, poeders en thee, of extracten op glycerolbasis (glycerites), of tincturen (alcoholextracten). Er is geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van deze kruiden bij kinkhoest, maar ze worden al van oudsher gebruikt om de hoest te behandelen en het versterken van het immuunsysteem. Hieronder worden kruiden gegeven passend bij de specifieke werking:

    Immuunsysteem stimulerende kruiden:
    • zonnehoed
    • usnea korstmossen
    • knoflook

    Expectorantia (hoestbevorderend):
    • hysop
    • anijs
    • elecampane
    • koningskaars

    Spasmolytica (krampstillend):
    • indische tabak
    • catnip
    • kamille
    • jamaicaanse kornoelje
    • tijm

    Lees verder
    © 2013 - 2020 Ymbakker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
    Gerelateerde artikelen
    [​IMG]Kinkhoest bij baby's en kinderenKinkhoest is gevaarlijk voor baby´s. Als het kind jonger is dan 9 maanden loopt het extra risico´s. Bij zeer jonge kinde…
    [​IMG]Kinkhoest: baby en volwassenenKinkhoest is een infectie van de ademhalingswegen, en wordt veroorzaakt door een bacterie. Kinkhoest komt zowel bij kind…
    [​IMG]DKTP-Hib vaccin, DKTP inenting en DTP vaccinatieDe DKTP vaccinaties zijn belangrijke inentingen die het kind beschermen tegen de ziektes haemophilus influenzae type B,…
    Amalaki, een Ayurvedisch verjongingskruidAmalaki is een vrucht uit India, afkomstig van een boom met de wetenschappelijke naam Emblica officinalis of Phyllanthus…
    De medicijnmarkt van ParamariboOp de medicijnmarkt kun je diverse kruiden, houtsoorten en producten kopen met geneeskrachtige doeleinden. Dit vormt een…
    Bronnen en referenties
    • Inleidingsfoto: Bykst, Pixabay
    • Tijdschrift: beyond medicine, nummer 4 augustus/september 2012 jaargang 16
    • www.NVI-vaccin.nl
    Reageer op het artikel "Kinkhoest bestrijden met homeopatische middelen"
    Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
    Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
    Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan





    #
    Medische informatie…
    Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
     
  15. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik heb nog een artikel. Maar kan het niet delen hier. Als je googled op. Wat geeft een homeopaat bij kinkhoest. Kom je iets tegen van de nvkp.

    Maar meer ga k niet zoeken. Kost teveel energie. En k houd erover op. Ieder zijn overtuiging
     
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Ik kan mezelf vanaf nu ook een bepaalde titel geven, en dan kinderen met kinkhoest begeleiden met speciaal water. Wat is een logisch verloop van zo'n ziekte? Dat het op termijn meestal beter gaat. En dan zeg ik: zie je, dat komt door mijn water!

    Dat is homeopathie ook.
     
    Elsss, Zuul, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    :roflmao:
     
  18. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Nee dat is homeopathie niet.

    En hoe je nu overkomt is neerbuigend. Hiermee stop ik er ook mee te reageren. Als je geen eens respect hebt voor een ander zijn of haar overtuiging.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #119 GroeneBomen, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2020
    De vraag is of t verloop anders is als je geen homeopathische of fytotherapie toepast. Daar is geen onderzoek naar gedaan.

    Overigens ben ik niet tegeb fytotherapie, omdat gebruik van planten etc best helpend kunnen zijn: stomen met kamille kan prettig zijn, eucalyptus kan de neus openen etc.

    Diegene in t artikel haalt wel een onderzoek aan waarbij er wordt gezegd dst extra vitamine c alleen helpt als iemand dat al amper heeft: in deze hedendaagse maatschappij waarbij vitamine c in veel producten zit of zelfs is gestopt is t eerder onwaarschijnlijk dat iemand erg laag in vitamine c zal zitten. Ergo: extra vitamine c zal niet snel veel uitmaken,aangezien we er al vol van zitten
     
    Zuul, Iertje81, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Ik kan niet in homeopathie geloven, net zo min als ik dat in acupunctuur kan. Over dat laatste zijn dan wel weer studies gedaan dat het bij ivf wat kan opleveren geloof ik en moxa therapie bij stuitligging zou volgens studies ook wel wat werken. Ik denk inderdaad dat mijn standpunt duidelijk is, maar dat is het jouwe ook. Hoop alleen echt niet dat mensen een vaccinatie overslaan wegens het mogelijke effect van homeopathie. Ik kan er in geloven dat homeopathie op bepaalde manier bij sommige mensen iets doet, al is het maar dat je niet alleen maar aan het afwachten bent. Maar het kan een vaccinatie echt niet vervangen.

    Daarom mijn wat felle reactie. In mijn werk kom ik mensen tegen die vanwege op internet gelezen verhalen niet meer willen vaccineren. Dat raakt mij enorm.
     
    Soturi en Vaasje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina