wat na een bevalling met 18 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moique rouan, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo. 10 jan ben ik bevallen na 18 weken zwangerschap het babytje was helaas gestorven. een week later bleek op een echo dat er nog een stukje placenta was blijven zitten ( ik was ook gecurreteerd na de bevalling ) en dat zit er nog steeds. dus af en toe vloei ik wat maar niet veel. 5 febr moet ik naar de gyn op nacontrole en voor uitslagen van onderzoek op het babytje. dan wordt er een afspraak gemaakt voor een nieuwe curretage als het nog nodig is dan. ik heb net een test gedaan maar er zijn geen zwangerschapshormonen meer bij me. gaat mijn lichaam dan nu weer beginnen met de cyclus? en na de curretage zijn de hormonen dan weer op hol en moet het dan weer op gang komen?
    ik ben 39 en dit is mijn 2de miskraam achter elkaar dus je zult begrijpen dat ik niet veel tijd meer heb. ik heb 4 kinderen gelukkig maar wil dolgraag een 5de. kan het zijn dat ik een eisprong heb voor de curretage? dat is toch link met zo`n stukje er nog in?wat een vragen he?!
    alvast bedankt voor het lezen en ik hoop snel iets te horen.
    groeten van moique

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Moique,

helaas weet je nooit precies wannneer je cyclus weer op gang komt na een bevalling. Als er nog een stukje weefsel zou zitten is dat niet erg hoor. Dat komt vanzelf eruit met de volgende ongesteldheid. Meestal duurt het langer dan je gwend bent, de eerste ongesteldheid kun je na 6-8 weken verwachten. Je verliest dan ook meestal meer bloed dan je gewend bent.
    Ik snap dat je graag snel weer zwanger wordt, maar gun jezelf en je lichaam de tijd.

Mirjam

Deel Deze Pagina