Hallo, Ik word er een beetje nerveus van over wat je wel en niet kan eten tijdens je zwangerschap. Nu lees ik weer dat soja scheuten ook niet goed zijn....tjeetje...ik wordt bijna nerveus van iedere hap die ik eet. Als ik bij vrienden ga eten krijg ik de neiging ze te bellen met een lijst van dingen die ik wel en niet mag eten...want weten zij veel! En uiteten is ook doodeng zo langzamerhand. Slaan we niet een klein beetje door zo langzamerhand? Wie kan zich in dit gevoel vinden? Groetjes van Mij.
Ik negeer alle informatie over eten, wat niet op HET algemeen bekende lijstje staat. Anders wordt ik helemaal gek voordat ik de 40 weken heb bereikt. Tot nu toe werkt deze strategie
Valt best mee hoor, wat je niet mag eten. Geen rauw vlees, rauwmelkse kaas etc., het bekende lijstje, en voor de rest gewoon alles met mate.
Ik hou me aan de adviezen van het voedingscentrum, dan valt het allemaal wel mee vind ik... Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten
Joh, er wordt zoveel beweerd over wat wel en niet zou mogen in de zwangerschap. Zoals de dames hiervoor: ik hou me aan de adviezen van het voedingscentrum en voor de rest doe ik wat ik verstandig vind. Laat je niet gek maken, met (hopelijk) goedbedoelde adviezen. Geen idee wat ik me bij die sojascheuten moet voorstellen, maar als jij er zin in hebt, zou ik ze gewoon eten.
Helemaal mee eens. ik heb zelf enorm behoefte aan patat, chips. Gewoon slechte dingen. Ik hou me wel in maar soms neem ik het er ook even van. Alleen inderdaad de dingen die op HET lijstje staan eet ik niet, maar voor de rest.... Ben veel te gek op chips enzo!! hahaha
Rauw vlees en dingen waar rauwe melk in verwerkt is. Zoveel is dat niet en voor de rest geldt: eet waar je je goed bij voelt en overdrijf niet....40 weken is bést lang!
Bedankt allemaal voor het reageren! Ik hou me ook aan de standaard lijst en probeer verder niet te panikeren. Groetjes van mij