Aaarchhhh... Zo dadelijk ga ik naar een vijftig jaar huwelijksfeest en kom ik er niet onderuit om mee een stukje op te voren. We gaan een tekst zingen (gruwel) voor het gouden bruidspaar op melodie van een liedje van Frans Bauer... (nog een keer gruwel). Ik vind het altijd zo verschrikkelijk en vaak tenenkrommend en saaaaaai als een hele trouwfeest in beslag genomen wordt door 'stukjes'. Toen ik ging trouwen heb ik met klem verzocht geen stukjes voor te bereiden. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen het nu echt heel leuk vinden. Ik zie al het hele weekend tegen onze zangstukje op. Degene die het bedacht heeft ... Heeft er ook nog aan toegevoegd dat het een soort flashmob moet worden en dat een begint met zingen en dat we allemaal willekeurig tussen de gasten verdeeld mee gaan zingen. Zo gênant. Wie gruwelt er hier nog meer van stukjes, of juist niet
Ik vind t ook vreselijk! Als vriendlief en ik ooit gaan trouwen (moet ie me wel vragen) zal ik ook heel duidelijk maken dat ik echt geen stukjes oid wil. Brrrr
Herkenbaar! Plaatsvervangende schaamte als ik zulke dingen zie. Echt gewoon tenenkrommend, kan er niet naar kijken/luisteren. Op onze bruiloft wilden wij ook geen stukjes. Heel veel succes straks, ik zou dat echt niet durven.
VRE-SE-LIJK! Toen wij trouwden heb ik alle gasten heel duidelijk gemaakt dat wij absoluut geen stukjes wilden en ook de polonaise niet. Ik heb er ook nog nooit 1 meegemaakt die ik leuk vond
Verschrikkelijk echt idd ik kan er niet eens naar kijken plaatsvervangende schaamte echt. Ik doe dus echt never mee met zoiets. Op ons huwelijk zijn ze ook zooo verboden geweest haha
Ik gruwel er ook van, maar ik gruwel ook van de verplichte "trek iedereen erbij ook al willen ze niet" polonaise en alles wat gemaakt leuk MOET zijn, ik hou meer van spontaniteit
Jáááá, ik vind stukjes ook vreselijk! Ik doe altijd maar half mee en blij meestal achteraan staan en mompel zo zachtjes mogelijk mee. Mn man is nog erger, die weigert gewoon pertinent om mee te doen, tenzij het idee heeft dat het feestvarken het écht heel leuk vindt. Maar meestal zijn het volgens mij de mensen die de stukjes organiseren die het vooral leuk vinden . Er zijn zoveel mensen die een hekel aan stukjes hebben dat ik eigenlijk niet snap dat mensen hier überhaupt nog aan beginnen. Op onze bruiloft en alle andere feesten die ik ooit heb gegeven stond ook een heel duidelijk stukjes verbod.
Het is ook niets voor mij maar...... als je er niet onderuit komt dan zou ik er maar gewoon het beste van maken. Dus zorgen dat het stukje de fatsoensgrenzen niet overgaat en gewoon enthousiast meedoen. Dat is wel zo leuk voor het gouden bruidspaar. Het is hun feest, niet jouw feest.
Oh.. Volgens mij ben ik de enige.. Maar ik vind stukjes vaak hartstikke leuk. Een mooie extra persoonlijke touch aan een feestje. Tuurlijk , de ene is leuker dan de ander, maar over het algemeen vind ik het erg leuk en gezellig 😊
Gewoon per ongeluk vergeten dat je mee zou doen of net even naar de wc. Wij wilden ook geen stukjes op de bruiloft. Gelukkig is mijn familie daar ook niet van en had de schoonfamilie het vergeten voor te bereiden. Binnenkort trouwt mijn zwager en mijn schoonmoeder begon er pas al over. Nou mij hoort ze er niet meer over haha.
Nee hoor, ik sluit me bij je aan ik vind het leuk dat mensen de moeite nemen om iets voor te bereiden. Het moet alleen niet te lang duren
Jup, hier ook een hekel aan stukjes. Ook vriendelijk verzocht op mijn bruiloft dat het niet hoeft. Als iemand mij vraagt is het NEE, ik weiger ook om mee te werken aan zoiets. Wel heb ik ooit een leuk stukje meegemaakt op een feest van mijn moeder (geen bruiloft maar 50 jaar) kwam iemand naar voor met microfoon, dus ik dacht al ohoh hier gaan we.. Maar iedereen mocht een blaadje komen halen, en een wens voor de jarige opschrijven. Toen werden er leeftijden geroepen waarin mensen naar voren moesten komen, en mochten hun wens op de jarige spelden. Dit vond ik dan weer wel leuk.
ik ga altijd naar de wc haha ik haat het en ik doe er ook echt niet aan mee ze kunnen hoog en laag springen maar echt niet. ik wilde het op ons feest ook niet hebben en gelukkig hebben ze zich er aan gehouden.. ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte
Vreselijk! 'Helaas' wordt mijn oma binnenkort 85 en zij heeft zelf bedacht dat het wel leuk is als er stukjes gedaan worden. Gelukkig weet ik dat mijn neven en nichten er de zelfde gedachtegang over hebben als ik zelf heb, dus wij proberen het nu zo ver te krijgen dat alleen onze ouders (dus kinderen van mijn oma) een stukje opvoeren, het is tenslotte hun moeder...
Ik heb dan altijd heel erg last van plaats vervangende schaamte als mensen een stukje opvoeren. Dus hier ook geen fan
nee hoor ik vind het ook helemaal leuk! Wat je zegt, het is soms wel hoeveel aandacht eraan is besteed en hoe persoonlijk het is (niet het cliché-ABCtje bijv) Ik vond het stukje dat mijn fam. deed bij onze bruiloft ook geweldig! Ze hadden er veel tijd en aandacht aan besteed en het was gewoon echt heel grappig, ook voor de rest van het publiek. En ik doe er zelf ook graag aan mee met voorbereiden