Hoe gaan jullie om met stress en spanningen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marjo83, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik heb er lang over moeten doen om zwanger te raken en hiervoor een MA gehad. Deze zwangerschap lijkt helemaal goed te verlopen en daar ben ik erg blij om. Daarom wil ik graag alles goed doen en spanningen zoveel mogelijk vermijden. Wel ben ik een type dat van nature niet goed over stress kan en me snel druk maak. Op het moment spelen er een aantal factoren mee in mijn omgeving die het niet makkelijk maken om altijd even rustig te blijven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen week best veel stress gehad heb. Ik baal er acheraf ontzettend van dat ik me daarin zo heb laten meeslepen, maar ja dan is het alweer gebeurd..
    In hoeverre kan het kindje met mij meevoelen en hoe gaan jullie om met spanningen/ stress situaties? Het kindje staat zeker op nummer 1, maar soms heb ik mijn emoties gewoon niet goed onder controle en dat maakt me best onzeker..
     
  2. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik denk dat je vooral moet proberen om je niet te druk te maken en dan zeker niet over het feit dat je je te druk maakt. Het is makkelijk gezegd, dat begrijp ik, maar het helpt wel om je eraan over te geven.

    Wat mij heel erg helpt is zwangerschapsyoga. Het lijkt misschien een beetje zweverig, maar dat is het helemaal niet. Je leert er bewust te ontspannen en ook oefeningen om thuis te doen zodat je wat afstand kunt nemen van alles.

    En bedenk maar dat verreweg de meeste kindjes gezond op de wereld komen, ook van vrouwen die steeds stress hebben, roken, drinken en ga zo maar door.
    Veel succes!
     
  3. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Bedankt voor je reactie Minie! Ik zag toevallig vorige week bij mn gyn een foldertje liggen over zw.schapsyoga. Heb er nog niet veel mee gedaan, maar mijn moeder raadde het me ook al aan.. Denk dat ik er toch maar es heen ga bellen.. Verder voel ik me al een stuk relaxter de afgelopen dagen, heb bewust afstand genomen van de zaken die mij extra spanningen geven.. Tot nu toe gaat dat erg goed :)
     
  4. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Fijn om te horen dat je wat relaxter bent!
     
  5. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik ga idd ook aan zwangerschaps yoga doen om te leren ontspannen.

    tijdens m'n vorige zwangerschap heb ik heel veel stress gehad door het overlijden van m'n schoonvader, eigen vader en stress op werk.
    Had ik toen maar aan de yoga gedaan...

    Uiteindelijk kreeg ik een kindje met een erg laag geboorte gewicht. wat deels te wijten is geweest aan stress dacht de gyn.

    ga nu dus alle mogenlijke middelen inzetten om dat te voorkomen.
     

Deel Deze Pagina