Hallo, Ik ga elke week boodschappen doen bij de Lidl. Niks raars aan veders.. Alleen.... gister kwam ik met m'n auto bij de Lidl aan, en er tonden al 3 auto's geparkeerd.. die stonden ook te wachten(winkel was nog dicht) en toen stapte er een man uit z'n auto... een Pool. Daarna nog 1tje. Toen gingen ze heel erg vreemd beetje rondjes lopen daar en lopen (nep) bellen. en ze praatte in het Pools. Althans, ik kom er niks van verstaan. Ze keken vooral de vrouwen na, en niet met de ding: zo, das een lekker ding. Nee, ze keken de vrouwen na of dat ze wouden zeggen: kunnen we nog wat bij je weg halen? Ik zat nog in de auto te wachten, want ik vertrouwde ze niet. Toen kwamen ze richting mijn auto gelopen. Toen dacht ik: als je nou te dicht bij komt dan rij ik lekker weg. Ik vertrouwde ze voor geen meter... pfff Maar ik had m'n moeder er ook al weken over gehoord over die 2 mannen. Alleen mijn moeder heeft het over een jonge man en een oudere man. En die ik zag waren 2 oudere mannen. Toen ik en die mannen eenmaal binnen waren hield ik ze ook constant in de gaten. Alleen dat moest ik stiekem doen, want ze keken ook elke keer.. Maar zoals m'n moeder dus al weken lopen te zeggen is dit dus al weken lang zo.. Eerlijk gezegd... ik vertrouw ze van geen meter. Want de volgende keer als ze er weer zijn dan ga ik weer weg. Wat moet ik hier nou mee?
Aan de wijkagent doorgeven of anders melding maken bij de manager van de Lidl, omdat dit op hun terrein gaande is. Verder kun je er niet veel mee zolang er geen strafbare feiten gepleegd worden en ze geen overlast veroorzaken. Zou ze wel in de gaten blijven houden als je het niet vertrouwd. Maar voor hetzelfde geld zijn het gewoon werklui die voor hun werk nog even een broodje gaan halen.
Ik snap het denk ik niet helemaal. Je bent bang dat ze je op klaarlichte dag gaan beroven bij een supermarkt?
Tja.. daar heb ik ook al aan zitten denken om het te gaan zeggen bij de Lidl. Maar dan ben ik bang dat ze gaan denken dat IK iets wil gaan doen. Ze doen gewoon heel erg opvallend en raar. Ze lopen de hele tijd rondjes etc.. Echt raar!
haha sorry maar.. omdat het polen zijn die in het pools aan het nepbellen zijn (hoe weet je dat ooit? ) en ze rondlopen daar vind je het verdacht? mensen met een andere afkomst gedragen zich nu eenmaal wel is anders dan oerhollanders
Niet persee omdat het Polen zijn, maar ze gedragen zich heel erg opvallen en raar. ik vertrouw het niet.
je vind het wel nodig om te melden dat het polen zijn die pools praten.. maar denk je echt dat ze wekenlang de aandacht daar op zich gaan vestigen als ze werkelijk van plan zijn om iets uit te spoken?
Ben het er mee eens, ik geloof best dat je je geintimideerd voelt maar dat wil niet zeggen dat ze op iets slechts uit zijn. Misschien wachten ze tot t tijd is om aan t werk te gaan, noem maar wat, en lopen ze daarom rondjes. Als je het echt niet vertrouwd kan je idd bij de lidl aangeven, maar zolang er niks raars is gebeurd vind ik dat je mensen niet mag veroordelen. Want rondjes lopen en praten in een andere taal, daar kan je mensen niet van beschuldigen, zolang er verder ook niks is gebeurd. (Meer zakkenrollers of weet ik veel) Denk dat er ook een beetje vooroordeel meespeelt.
Haha dit dus..zou gewoon uitstappen en boodschapoen doen. Voor hetzelfde geldt komen ze thuis en zeggen tegen hun vrouw: goh dr was toch een rare vrouw die ons vanaf de auto in de gaten hield.
Een melding van maken bij de politie of bij de Lidl, nummerborden van de auto's opschrijven of zo. Als er iets gebeurd heb jij je best gedaan, als het niets is niets aan de hand. Ik vind het niet overkomen alsof je denkt dat ze verdacht zijn omdat ze (waarschijnlijk) Polen zijn. Goed dat je oplet en dat het je iets uitmaakt als er iets gebeurd.
Ik snap heel t probleem niet haha.. Er lopen mannen Pools te bellen en te kijken of er wat te halen valt, al weken hahaha.. Want jij weet hoe ze kijken en denken ?? Kan ook wel tegen jou zeggen dat je naar me kijkt om te zien of je me kan overvallen..
och jee. omdat ts het heeft over polen gaan we haar daar weer lekker over aanvallen? verder snap ik het ook niet zo goed. vind het niet super verdacht ofzo
Ik vind dat je overdrijft. Hoe weet je dat ze Pools zijn als jd ze niet verstaat?! Alsof het wat zegt als ze wel Pools zijn trouwens.. En misschien willen ze even de auto uit en lopen ze liever rondjes dan in de auto te zitten wachten tot de winkel opengaat. Aannames, aannames, aannames.
Ts als je echt het idee hebt dat ze wat kwaads willen, moet je het melden bij Lidl. Die hebben camera's hangen en kunnen zo zien wat die rondjes lopers allemaal uitspoken. Als je bang bent dat Lidl jou gaat verdenken van iets, zou ik me afvragen waarom?? Jij bent toch een nette klant die dr boodschappen elke keer netjes op de band zet? Dat weten ze best in de winkel en ze zullen je enkel dankbaar zijn als je melding maakt van opvallend gedrag voor en in de winkel.
Polen gedragen zich nou eenmaal bijna altijd verdacht zit een beetje in hun aard om nieuwsgierig te zijn en niet stil te zitten en dat komt voor ons Nederlanders verdacht over. Tenminste zo komt het altijd op mij over. Het zijn in onze winkel ook de nederlanders die het meeste jatten
De Polen die bij onze Aldi komen gedragen zich anders nooit verdacht oid hoor. Ze komen elke dinsdag om 09.00u. en slaan dan in voor een 'weeshuis' wat vaak al grotendeels klaar staat en vertrekken dan weer in hun busje.