Vandaag is voor mij de laatste mogelijkheid om de griepspuit te gaan halen (de normale, niet mexicaanse). Omdat ik iets aan mijn longen heb, krijg ik elk jaar een oproep om deze te gaan halen. 2 jaar geleden heb ik dit voor het laatst gedaan, vorig jaar was ik toevallig weg toen de griepspuit uitgedeeld werd en ben er toen verder niet meer achteraan gegaan. Ik ben op 't moment 27 weken zwanger. Is het verstandig om 'm dit jaar wel te halen, of is het net als bij de mexicaanse griepspuit niet echt duidelijk wat het met het kindje doet. Ik ben verder niet echt vatbaar voor griep (heb 't naar mijn weten nog nooit gehad). Natuurlijk is de keuze om wel of niet te gaan voor mijzelf, maar toch hoor ik graag wat jullie doen/zouden doen.
Dat het mag, dat weet ik. De mexicaanse griepspuit mag ook. Maar ik vraag me af of het verstandig is. Ik wil bijvoorbeeld de mexicaanse griepspuit niet gaan halen, ik heb hier veel dingen over gelezen, en heb overwogen het niet te doen. De gevolgen voor het kindje zijn niet bekend/niet duidelijk ed. Maar ik heb eigenlijk helemaal niet gelezen over de normale griepspuit (bij google kom ik voornamelijk uit op mexicaanse).
Volgens mij mag je de griepspuit gewoon halen hoor. Vraag even je HA anders? De mexicaanse mag ook. Ik haal hem alleen omdat ik denk dat ik dan de kans verklein dat mijn kleintje de mexicaanse griep krijgt.
Ik denk niet dat ik het zou doen, zou het mezelf namelijk nooit vergeven als er iets gebeurd. En als je de griep krijgt moet je als je zwanger bent ervoor zorgen dat je eventuele koorts onderdrukt met pijnstillers. Maar dat is mijn mening hoor, gewoon doen want je gevoel zegt.
Ik moet toevallig morgen, ook ik ben zwanger en zit in t laatste termijn. Bij mijn vorige zwangerschap raadde de HA t mij af, ivm 'dat het niet bekend is welke gevolgen het heeft voor t dan nog ongeboren kind'. Dus toen niet gehaald. Nu had ik gebeld met de HA ivm wederom zwangerschap en de komende vaccinatie. Plus idd later de vaccinatie van de mex.griep. HA raadde nu wel aan de griepprik te halen. En ook die voor de mexicaanse griep. Ze heeft contact gehad met de gyneacoloog hier in t ziekenhuis ivm 'beleid' zwangere vrouwen. Ik ben nl vroeg december uitgerekent, met de kans dat ik de eerste prik van de Mex.griep vaccinatie haal als ik nog zwanger ben, en de 2e prik kan ik bevallen zijn. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Ik haal de gewone vaccinatie wel en over die van de mexicaanse griep twijfel ik nog..