Vliegvakantie begin zwangerschap na IVF

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wilm, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilm

Wilm Nieuw lid

8 apr 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mevrouw,

zou ik een vraag kunnen stellen over zwangerschap en vliegvakantie?

Op 17 maart heb ik een punctie gehad voor de eerste IVF behandeling en op 20 maart een terugplaatsing. Bij de zwangerschapstest bleek ik zwanger te zijn. Dit is geweldig nieuws, want we hebben al 6 jaar een kinderwens!
    We hadden dit echter helemaal niet verwacht en we zitten nu met een vakantie naar Washington-New-York. Deze is gepland op 27 april.
    Nu hebben we dit besproken met onze gynaecoloog en zij raadt het af om op vakantie te gaan. Niet dat er wetenschappelijk bewijs voor is, maar als ze in mijn schoenen zou staan, zou ze het niet doen, omdat het een kostbare zwangerschap is en er ook kans zou zijn op bloedverlies bij IVF. De KLM houd zwanger personeel tegenwoordig ook op de grond (maar die vliegen natuurlijk wel veel vaker).
    Ik zou zo annuleren, maar het probleem is dat we met een groep gaan.

Het is geen major issue, maar wat zou u aanraden?

Heel hartelijk bedankt voor uw reactie!

Hartelijke groeten,
    Wilm

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wilm,

wat een keus... Allereerst gefeliciteerd! Spannend hoor.
    Er is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs dat zegt dat vliegen in de zwangerschap de kans op een miskraam verhoogt. Ook niet bij IVF. De kans op bloedverlies is inderdaad wat hoger bij IVF, maar ook dat wil niet zeggen dat de zwangerschap mis gaat.
    Het is toch echt een afweging die je zelf moet maken. In hoeverre kun je het verband loslaten mocht je onverhoopt toch een miskraam krijgen als je op vakantie bent (gegaan)?
    Persoonlijk zou ik denk ik niet gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Groetjes Brigitte

3. Wilm

Wilm Nieuw lid

8 apr 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Brigitte,

heel erg bedankt voor je reactie en de felicitaties. Inderdaad zijn we heel blij, maar het is nog wel heel spannend of het goed blijft gaan zo in de eerste weken.
    Duidelijk ook wat de persoonlijke keuze betreft, dat zei mijn arts ook. Als mijn man en ik alleen zouden gaan, hadden we al lang geannuleerd, maar helaas gaan we met een groep. Hij gaat waarschijnlijk alleen mee.

Prettige dag verder.

vriendelijke groeten,
    Wilm

Deel Deze Pagina