Gezeur om op te halen speelgoed

Discussion in 'De lounge' started by Akira, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Akira

Akira Lid

Jul 6, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even jullie mening, want ik vraag me af of wij zo raar denken.
    Mijn oma heeft oud speelgoed staan op haar camping (hier 3 kwartier rijden vandaan.)
    Dit speelgoed is een klein wipwapje, een glijbaan, een plastic speelhuis en een klein kiep vrachtwagentje.
    Ze belde ons al elke week op wanneer we dit spul kwamen halen, alleen doordat wij geen geld hadden voor de benzine om het op te komen halen duurt dit al zo'n maandje of 2.
    We verwachten binnenkort een kleine dus al ons extra geld gaat daar momenteel heen. Dat vinden wij even belangrijker.
    Het speelgoed is te groot (met name door het grote plastic speelhuis) voor een normale personen auto. Dus we moesten van familie een klein busje lenen.

Nu zei dat familielid, neem de auto maar, wij betalen de benzine dan wel. Dus we hadden opgebeld gister dat we de spullen op zouden komen halen.
    Nu belde mijn oma me vanmiddag dat het grote speelhuis daar toch achterblijft, doordat mijn neefje (van 13, heeft add) geen afstand van het ding kan doen en er nog graag bij haar mee wil spelen.
    Ik vond dit prima, en dacht verder niet na over de grote van de het andere speelgoed.
    Nu zei mijn man, ja hallo, voor die kleine spulletjes ga ik niet helemaal 3 kwartier op en 3 kwartier terug rijden, terwijl het nu gewoon in een normale personen auto past en we het kunnen ophalen als we er langsrijden. Dit gebeurt regelmatig, doordat ik familie daar in de buurt heb wonen.

We zouden niks aan de benzine kwijt zijn, maar ik vind het lullig voor diegene waarvan we de auto lenen om voor die kleine dingetjes op en neer te rijden en daarbij benzine te verbruiken. Daarnaast is onze zoon nog te jong voor die glijbaan, dus hij kan het op dit moment toch nog niet gebruiken.
    Mijn oma is nu dus boos op mij, omdat we hadden gezegd dat we het kwamen ophalen en nu dus niet doen.
    Maar ik vind dat nu onzin aangezien dat grote speelgoedhuis (waarvoor mijn zoon wel een leuke leeftijd heeft) er niet bij zit. De andere dingen zijn niet dingen waarvan het haast heeft en later dus opgehaald kan worden, tegen de tijd dat we zelf de benzine kunnen betalen en er langs komen als we bijvoorbeeld naar mijn familie gaan.
    Of denken wij zo krom? Ik ben trouwens even anoniem ivm meelezers ;)

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mmm lastig.

Jullie hebben het niet breed lees ik dan ben je toch juist heel erg blij met gratis spullen voor je zoontje? Zoals je het beschrijft klink je ook wel een beetje ondankbaar. Als dat niet zo bedoeld is sorry:), zo komt het op me over.

Je zegt dat jullie het nu elk moment op kunnen halen dan doen jullie dat toch? Weet je al wanneer je naar familie gaat? Dan kan je je oma ook een tijd aangeven. Staat het haar niet ook in de weg? Wat ik me kan indenken.

3. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Sorry maar het lijkt er meer op dat je gewoon geem zin hebt om er moeite voor te doen. Had het gewoon opgehaald toen je dat aangeboden kreeg...

4. Akira

Akira Lid

Jul 6, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu hebben we het even niet heel breed, door alle extra kosten voor de beeb, maar normaal lukt het ons wel om rond te komen.

Die spullen zijn leuk en vind het lief dat we ze mogen hebben, maar is ons eigenlijk ook een beetje opgedrongen. Het zijn oude spullen van mijn neefje en nichtje van toen hun jong waren.
    Ik heb ooit eens gezegd toen we daar waren, ohh ja tegen die tijd is dat wel leuk idd. Sindsdien vraagt mijn oma dus elke keer wanneer we het spul kunnen ophalen. Mijn zoon is pas 1 jaar, dus veel haast is er echt niet bij.

We kunnen het niet elk moment ophalen, ligt eraan hoe we zitten qua geld die maand en of we de auto kunnen lenen. Maar we gaan regelmatig die kant op door familie bezoek en komen er dan langs. Ik stelde dus voor aan mijn oma om het dan te doen, aangezien we nu dat grote ding niet meer op te hoeven halen. Alleen weet ik niet wanneer dat is.

Vind het wel raar dat je het ondankbaar noemt, want we willen het juist nu niet ophalen, omdat we dan iemand anders met benzine kosten opzadelen terwijl het later ook opgehaald kan worden. Dus als we er langs rijden. Die spullen staan niet in de weg, dat weet ik omdat ze daar al een tijd staan zonder problemen. Nu mijn oma deze dingen heeft opgescharreld (lagen onder de caravan) heeft mijn neefje er oog voor gekregen, maar daarvoor wist niemand dat het er lag.

5. Akira

Akira Lid

Jul 6, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heeft er niks mee te maken, maar we vinden het niet prettig als er iemand anders betaald voor ons. Toen het echt nodig was (dus dat huis er nog bij zat en we speciaal een andere auto ervoor nodig hadden) was het prima. Zo kon het opgehaald worden en snel. Alleen nu kan het ook als we er langs rijden.

Ik vind het net zoiets als een bloemetje ophalen bij iemand die 3 kwartier verderop woont. Daar ga je toch ook niet speciaal voor heen en weer rijden?
    Ik haal het trouwens niet op, maar mijn man. Het boeit hem totaal niet of hij heen en weer moet, maar dan moet er wel een goede reden voor zijn dat het meteen moet gebeuren. Het gaat nu om een klein autootje, een klein wipje en een glijbaan die meteen de schuur in moet, omdat zoon hem nog niet kan gebruiken. Ik snap niet waar de brand is, maar ik denk dan toch dat wij apart denken.

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Dus je bent al minstens 2 maanden niet bij je oma geweest, maar wilt wel haar speelgoed hebben?
    Ik vind het ook een beetje vreemd.....

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik vind het ook wat raar klinken allemaal

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    volgens mij denk je niet heel raar, alleen jij en je oma maken er zo samen wel een heel issue van......en als jij financieel even krap zit, tjsa begrijpelijk toch!

9. Akira

Akira Lid

Jul 6, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom er regelmatig, alleen het staat bij haar op de camping en daar is ze niet altijd. Daarnaast als we (dus man ik en zoon) daar zijn, dan zijn we met de normale (geleende) personenauto. Het past daar niet in, tenminste niet alles, plus speelgoedhuis.
    Nu we weten dat dat huis niet meegaat, past het daar wel in en zullen we het ophalen als we er langs komen.

10. Akira

Akira Lid

Jul 6, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja dat denk ik nu ook maar ;)
    En mix van hormonen zal het dan ook wel zijn denk ik.
    Ik maak me er verder ook niet meer druk om, komt wel goed.
    Maar wilde alleen weten of wij echt zo raar denken haha

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Jullie hadden toch best een dagje naar oma kunnen gaan op visite en dan op de terugweg de spullen meenemen?
    3 kwartier rijden = ongeveer 80/100 km? Dan terug is ruim genomen 200 KM. Gemiddelde auto rijdt 1 op 13/15 zoiets.
    Dus 15 liter benzine zo ongeveer x 1,80 voor een litertje super en dan nog niet eens het goedkoopste benzinestation. (Ik heb gisteren getankt voor 1,69 een liter)

Dus kost je dagje oma 27 euro aan brandstof op zijn hoogste...

Dat je krap zit okee maar ik bespeur hier inderdaad enige onwil. Waarschijnlijk vind oma het ook niet leuk dat jullie niet langs willen komen.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ondankbaar misschien verkeerde woord.
    Maar als het opgedrongen is dan kon je toch eerder zeggen dat ze ze beter aan iemand anders kon geven?
    Maar ze vind het goed dat jullie het ophalen zodra jullie die kant op gaan? Dan is het opgelost toch?

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Sorry maar ik zou er gewoon heen gaan of jullie die grote speelgoedhuis meekrijgen of niet en dan een leuke dagje uit van maken.. Kids zijn happy en oma ook.. Ik vind dit een beetje gedoe om niks sorryhoor maar is het die koppijn waard? En is ook sneu voor oma die wilt jullie en kleinkind ook zien denkik

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan en ik lees tussen de regels door ook onwil. Vind dat je er eigenlijk te moeilijk over doet.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en ik vind dat oma ook een beetje water bij de wijn kan doen. het is niet dat ze haar nooit zien, ze rijden gewoon niet voor jan piets snot naar de camping. het is dat ze voor 3 dingen geen onnodige benzine wil verstoken terwijl oma eigenlijk nu in haar hoofd heeft dat het ineens weg moet. tja dan zou ik ook zoiets hebben van joh kan je het niet weer onder de caravan leggen en dan komt het wel als ik voorbij kom rijden.

Ik snap eigenlijk niet dat jullie (de zp meiden) verwachten dat hun maar even heen en weer gaan rijden voor spullen die ooit oma een bedacht had voor hun , terwijl er niet om gevraagd word en het nu gewoon niet echt nodig is.

16. knap

knap Niet meer actief

Ik denk dat oma eerder boos is omdat je niet komt dan om die spulen.

Vind het eerlijk gezegd ook een beetje gezeur. De auto had je al benzine had je al geregeld ect had er een middag je uit van gemaakt.

Snap dus wel dat oma wat boos is.

Een glijbaan leg je trouwens toch ook niet zo in een normale auto. En misschien wil oma verder wel van die rommel af.

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar het is toch niet aan jou om te beslissen of het bij iemand in de weg staat of niet? Je krijgt het aangeboden, dan haal je het zo snel mogelijk op en laat je het niet nog twee maanden staan. Zeg dan dat het niet wilt hebben, dan kan je oma er een ander blij mee maken. En het is niet het probleem van een ander of jij wel of geen geld hebt voor de benzine. Als ik je verhaal zo lees, kom je toch een beetje ondankbaar over.

18. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik geloof dat ik hetzelfde zou voelen. Ik lees namelijk, corrigeer me als ik het mis heb, dat je niet om de spullen gevraagd hebt. Het wel oke vindt, maar er ook niet om staat te springen. Het wordt he een beetje opgedrongen? Als dat bij mij zo zou zijn, zou ik denk ik hetzelfde reageren. Als de auto er is prima. Maar het komt niet uit in de financien. Dan zou ik ook denken. We nemen het wel mee als we daar zijn en er niet speciaal voor rijden. Uitgaande van jullie situatie dan waarbij elk dubbeltje er 1 is.

Maar oplossing. Eerlijk zijn tegen oma en de nensen van de auto. Dan hoef je je daar niet schuldig over te voelen en oma zal je ook beter begrijpen.

19. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Ik snap het probleem niet eigenlijk zal wel aan mij liggen. Als jij zegt dat je REGELMATIG die kant op gaat voor familiebezoek dan kan je toch gewoon een afspraak plannen met jouw oma om dan die spullen op te halen voordat jullie op familiebezoek gaan?? Als de afspraak staat hoeft zij ook niet te blijven vragen wanneer jullie de spullen komen ophalen?

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

dit dus!
    even ter aanvulling van dikgedrukte zinnetje; De benzine voor de leenauto zou door de eigenaar van de auto betaald worden, niet door TS zelf.
    ja ik zou me dan ook bezwaard voelen als we voor die 3 kleine dingetjes een ander met benzinekosten opzadelen als het ook op een ander moment met "eigen" benzine gehaald kan worden.

bij oma op de camping ligt het niet in de weg dus waarom moet het persee nu opgehaald worden? Heeft oma er zoveel last van dat ze elke week vraagt of het weggehaald kan worden?

dit vind ik verder niet als ondankbaar of onwil klinken, ik ga ervan uit dat TS graag het speelgoed wil op komen halen, maar op een eigen
    geschikt moment.

Share This Page