Weet iemand dit? Ik heb gisteravond kipfilet klaargemaakt, laten afkoelen en toen meteen in de koelkast gezet. Vandaag hebben we toch iets anders gegeten. Kan ik die kip dan nu nog invriezen of is dat al te laat?
Herkenbare situatie. Ik vries de kip dan nooit meer in. Als je m vandaag nog opeet dan wel goed verhitten!
Ik zou de kip niet meer invriezen en omdat weggooien zonde is lekker vanavond opeten (nadat je hem goed verhit hebt)
Hmm...de antwoorden zijn lekker verdeeld, wat moet ik nou?? Ik neem maar het zekere voor het onzekere en gooi het gewoon weg.
Zou ik ook doen! Invriezen mag zeker niet meer, morgen alsnog opeten is misschien een optie, maar met kip zou ik het niet durven.
Als je het bereid hebt en in wil vriezen moet je het meteen koelen en dan invriezen. Niet eerst nog een dag in de koelkast laten staan. Echt niet aan te raden hoor!
Je weet dat vlees vaak half bevroren aankomt bij de supermarkt, en dat het dan in het schap ligt, ontdooit, en je het thuis weer in de vriezer gooit? Ik zou het wel gewoon invriezen
anders in de koelkast laten staan voor morgen. na bereiding kan je het nog wel een dag of 2 a 3 in de koeling bewaren. (zou het dus ook gewoon invriezen maar goed)
ik begreep trouwens dat ze het gemaakt had, in de koelkast gezet en toen wilde invriezen. Want bereid vlees kun je makkelijk invriezen ook al is het ontdooit geweest.
Ik maak geregeld macaroni of nasi en dan meerdere porties. Dat vries ik dan in. Daar zit natuurlijk kip en gehakt door. We hebben nog nooit wat opgelopen hoor. Dus volgens mij moet dat makkelijk kunnen.
Klopt, ik had die kip net in de supermarkt gekocht en vanuit de koelkast klaargemaakt (ik weet natuurlijk niet of het in de supermarkt al een keer ontdooid is geweest).