kom in de koelkast kipblokjes tegen. Houdbaar tot gisteren.... Balen! Compleet over het hoofd gezien. Zouden jullie deze vanavond nog eten? Of weggooien?
ik zou deze weggooien. Kip durf ik echt niet aan, andere dingen ligt eraan. Yoghurt bijv kijk, proef en ruik ik aan, maar je kunt zo ziek worden van bedorven kip, dus....
Oef lastig. Staat de verpakking bol? Hoe ziet de kip eruit? Hoe ruikt hij? Ik ben zelf altijd van ik zou het zelf misschien wel opeten mits goed ruikt en eruit ziet. Goed doorbakken maar zou het mijn kinderen nooit meer geven.
Vanavond eten, goed ruiken, bij twijfel alsnog weggooien. Je bakt kip toch altijd goed gaar. Heb één keer bedorven kipblokjes gehad, die waren volgens de datum nog twee dagen houdbaar.... Heel vaak kip 1 dag over de datum gegeten, altijd nog goed.
Weggooien! Vooral met kip zou ik het niet na de houdbaarheidsdatum eten. Met ander vlees ook niet trouwens.
Ik zou het weg doen. Ben normaal wel makkelijk met houdbaarheidsdata maar niet met vlees. Over de datum gaat weg
Ruiken, als kip bedorven is dan ga je al over je nek als je de verpakking open maakt. Dat merk je dus al heel snel.
Ik heb het ook wel eens voor. Ik ruik altijd eerst en ook tijdens het bakken. Ruikt het vreemd dan gaat het alsnog weg anders eten we het gewoon, ook de kinderen. Altijd al goed gegaan zo. Ik heb een hekel aan verspilling. Kijk als het nu een week over datum was dan gaat het linea recta de vuilbak ik maar voor 1 dag zou ik toch nog proberen.
Weggooien. Het is een TOT datum en niet TOT EN MET. Dus als er staat houdbaar tot 30 juli, dan bedoelen ze dat het tot en met 29 juli. Dus de kip is twee dagen over de datum en met kip zou ik mij hier niet aan wagen. Gaat zoiets om een blikje dan luistert het niet zo nauw.
Voordat het echt bedorven is gaat nog een proces aan vooraf waarbij het ook niet goed is. Het gaat niet van goed naar pats boem bedorven
Bij heel veel dingen kijk ik niet eens naar de datum. Als het er nog goed uitziet en lekker rui. Maar kip (gevogelte) en vis neem ik echt geen risico mee. Jammer van het kippetje en die paar euro’s verspilling. Maar zou geen risico nemen op ziek worden.
Nee het is een tgt datum, dus ip nog veilig te gebruiken op de datum die op het product staat. Gekopieerd van de voedingscentrumsite: TGT-datum TGT staat voor 'te gebruiken tot'. Een TGT-datum staat op voedingsmiddelen die je maar kort kunt bewaren, zoals vlees, vis, voorgesneden groenten, koelverse maaltijden en verse vruchtensappen. Deze datum is de laatste dag waarop je het product nog veilig kunt gebruiken. Na deze datum kunnen er namelijk ziekteverwekkers, zoals bacteriën gaan groeien. Deze kun je vaak niet zien, ruiken of proeven, maar je kunt er wel ziek van worden. Na de TGT-datum moet je het product dus weggooien. Maar ik zou toch ook het risico niet meer nemen, met kip dan. Een zak voorgesneden groente zou ik nog best gebruiken mits het nog goed ruikt.
Op de kip die ik in huis heb staat: te gebruiken tot en met. @ts Ik zou de kip wegdoen. Ruiken en checken doe ik sowieso vlakbij de uiterste houdbaarheidsdatum. Maar daarna neem ik geen risico meer (met vlees en vis producten).
To heeft het over: tot gisteren. En tot is t/m de dag daarvoor. Op iedere verpakking staat het anders en daarom is het belangrijk goed te lezen hoe het genoemd staat.
Kans is natuurlijk vrij groot dat ts niet uitgebreid overtypt wat op de verpakking staat en bedoelt ‘tot en met’ ipv ‘tot’ en ‘te gebruiken’ ipv ‘houdbaar’. Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar