Zijn jullie lid van de (postcode)loterij?

Discussion in 'De lounge' started by dochters, Dec 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ben je lid van de (postcode)loterij?

1. Ja

2. Nee

3. Anders....

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    In mijn kerstpakket zit een lot voor de postcodeloterij. Je kunt hem activeren. De eerste maand speel je dan gratis mee, de overige maanden moet je dan betalen, maar is wel maandelijks opzegbaar.

Iets in mij zegt dat we dit niet moeten doen, maar ja.... wees eerlijk, wie wil er nou geen miljoenen euro's winnen?

Daarom even een poll erbij. Zijn jullie lid? Waarom wel of waarom niet?

2. Nachtzuster

Nachtzuster Actief lid

Sep 20, 2016
    140
    0
    16
    Ziekenhuis
    Nee wij zijn geen lid.

1: zonde van het geld.
    2: de kans dat je daadwerkelijk wat wint is zo klein.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, ik denk dat wij het meeste winnen door er niets aan uit te geven :)

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja ik ben lid. Vooral omdat ik mezelf echt voor mijn kop zou slaan als de straatprijs hier zou vallen en ik dan geen lot zou hebben. De kans is echt nihil, maar toch..;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Wij zijn lid.

1 kans om te winnen is altijd leuk
    2 mocht hij in de straat vallen hoef ik niet toe te kijken
    3 steunt goede doelen en monumenten etc
    4 win regelmatig een boek/uitje/wat lekkers/rituals

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Dit.. Vindt het zonde momenteel als vaste last :) hebben wel altijd mee gespeeld maar toen mijn man 4 jaar geleden kreeg te horen dat z'n werk failliet was hebben wij het per direct opgezegd. En nooit weer lid geworden :D zou m'n eigen wel voor m'n kop slaan als hij wel hier in de buurt valt haha. Maar nee, zolang mijn man geen vast contract heeft vindt ik dit gewoon kapitaalvernietiging haha

7. Nee, paar maanden geleden opgezegd. Ik vind de postcodeloterij echt verschrikkelijk. Zodra je lid bent geworden, krijg je ineens ook tig brieven van de vriendenloterij, of je daar ook mee wilt gaan spelen. Je krijgt nóg meer brieven van de postcodeloterij zelf, want je moet écht met nog meer loten mee gaan spelen, want dan is de prijs die je wint nog veeeeeel hoger, als je wint.

Toen ik opgezegd had, werd ik gebeld door een meisje. Waarom ik opgezegd had, of ik wel eens iets gewonnen had ('Verder dan de koekprijs ben ik niet gekomen.' - Oooooh, maar dat is wel heel lekker voor bij de koffie he mevrouw? ;) ;) ;) ). Ik heb drie keer gezegd dat ik écht niet opnieuw lid ging worden. Het meisje wilde toen zeggen dat dat okay was, maar toen hoorde ik iemand anders zeggen wat zij moest zeggen. Kennelijk zat er iemand naast haar die alles voorzegde en die haar alle agressieve verkooptechnieken aan het bijbrengen was. Ik kreeg nog een preek over alle goede doelen die ik steun als ik wél meespeel, enzovoorts. Ook als je na die eerste maand opzegt, ben je dus nog lang niet van ze af :p Ik geloof dat ik alleen in december al 5 brieven heb ontvangen met 'kanjerloten' en weet ik veel wat allemaal..

Lekker niet aan beginnen dus!

De staatsloterij vind ik daarentegen wél erg leuk :D

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    @shaddix

Ik heb echt nog nooit wat vd vriendenloterij gehad hoor.
    En afgelopen maand toevallig eentje van de pc loterij maar daar staat op "aan de bewoners van ..." niets persoonlijk dus.
    Dat dat zo anders is per deelnemer..

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit.

Ik vind het ook zo raar dat mensen mee doen aan loterijen in de illusie dat je misschien ooit op een dag heeeeeul rijk word..

Denk dat je eerder arm bent geworden door al die dingen te kopen dan dat je 1000 euro wint..

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij zijn wel lid, zeker nadat mijn ouders een leuk bedrag
    wonnen naast alle losse kleine prijzen. Daarnaast steunen wij meteen wat goede doelen: prima voor ons 😀

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wij spelen sinds deze maand mee met 1 lot en 1 gratis lot. 13 euro per maand, dat kunnen we missen. De reden eigenlijk heel simpel: stel je voor dat hij op onze postcode valt en we doen niet mee!

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Zonde van 't geld. En als de straat wint, dan verhuizen de winnaars waarschijnlijk toch. ;)

13. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik verhuis dan graag met ze mee :)

14. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    Ik ben zo iemand die niet meedeed. Wel jammer maar op andere gebieden hebben we dan wel veel geluk gehad. Ik doe nu ook nogsteeds niet mee.

15. Mel3

Mel3 Actief lid

Mar 14, 2015
    268
    0
    16
    Wij zij geen lid en ja, de prijzen zijn al eens op onze postcode gevallen. De hele wijk vierde feest in het centrum en wij ook 😊. Mensen vroegen ons hoeveel we hadden gewonnen en vonden het erg dat we geen loten hadden. Vervolgens vroeg ik hoeveel zij hadden gewonnen en hoe lang ze al lid waren. Ik kon ze toen precies voorrekenen dat ze hun eigen prijs betaald hadden 😆. Verderop in de wijk is een straatje waar ze miljoenen hadden gewonnen. Daar is uiteindelijk niemand van verhuisd. Wij zijn overigens nog altijd geen lid.

16. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    In de buurt van mijn ouders verhuisde dus echt niemand, ondanks echt aardig grote prijzen. De enkeling die niet meedeed voelde zich echt wel even flink beroerd. Zeker aangezien vlak erna een straat
    verder ook een flinke prijs ontving een luttele maand erna.

17. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Nope:

Het kost geld
    Het kost geld
    Hele kleine kans dat je iets wint dat hoger is dan je uiteindelijk besteed eraan
    Goede doel is vooral goed voor de directeuren en daar sponsor ik niet aan mee.

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,871
    5,109
    113
    Ja, wij zijn lid

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Nee natuurlijk niet. Dat eeuwige gezever en psychologie van "stel dat de prijs in uw straat valt en u heeft geen loten...dat zou rot zijn.."

Nee hoor, ik ben daar echt totaal niet gevoelig voor. Ook niet als de prijs in het zeer zeldzame geval in onze straat zou vallen.

En ik ga echt geen 13 euro per maand uitgeven aan ijs of koekjes of weet ik veel allemaal wat.

Sorry ik heb echt een hekel aan de postcodeloterij

20. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik ben lid en heb al 2 x een hele mooie prijs gewonnen: €2000 en €5000.
    Ik blijf dus absoluut lid!

Share This Page