Hulp/ervaring gezocht: deurwaarder inschakelen ex

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 2 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hallo,
    Ik heb hulp of ervaring nodig. Mijn ex betaald vanaf juli geen alimentatie. We hadden vorige maand een afspraak gemaakt (op papier) dat hij 3 maand minder mocht betalen (en de rest nog later). Nou is hij dit 1 maand na gekomen en helaas weer terug bij af. Hiervoor ga ik het LBIO weer inschakelen. Dus dit moet goedkomen.

daarnaast zou mijn ex voor afgelopen juli mij een bepaald bedrag betaald moeten hebben. Dit heeft hij niet gedaan. Echter staat dit wel vast in ons echtscheidingsconvenant. Mijn ex liet weten geen contact te willen en als ik wat wilde moest ik het maar via een deurwaarder doen. Dus bij deze: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb zijn adres overigens niet.

Ps. Ik heb hier in huis spullen staan die van hem zijn. We hebben (in ons convenant ook) vastgelegd dat ik dit mocht houden tot hij het nodig had. Nou vroeg hij me er vorige week om en heb ik geweigerd het te geven omdat hij mij meer dan 4000 verschuldigd is (spullen zijn Max 1000 waard). Hij heeft nu benoemd dat ik deze mag houden. Dus ik wil grotendeels verkopen. Of kan ik beter hiermee wachten tot ik zekerheid heb over die schuld die hij aan mij moet betalen?

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gewoon een deurwaarder bellen en vragen om informatie.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Een deurwaarder kan je pas inschakelen als je een uitspraak van de rechter hebt. Ik denk dus dat je eerst een advocaat moet contacten. Die kan je verder helpen. Of misschien even informeren bij een incassobureau, al dacht ik dat die geen familie en /of scheidingsrecht e.d. doen, maar dat weet ik niet zeker.

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Maar in het convenant staat al dat hij me dat moet betalen voor juli 2019? En dat heeft hij niet gedaan.

5. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik heb regelmatig een deurwaarder ingeschakeld voor mijn ex. Die betaalde ook niet. Iemand anders die ik ken had hetzelfde en deed het via een advocaat en dat duurde veeeel langer voor die eens wat geld zag. Ik heb gewoon contact met een kantoor in de buurt opgenomen en de stukken erheen gestuurd. Zou gewoon een kantoor in de buurt bellen en het uitleggen. Dan hoor je vanzelf wel wat de procedure is. Succes!!!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Onjuist. Een deurwaarder kun je juist inschakelen om dit traject voor je in te gaan. Je kunt ook eerst naar een incassokantoor gaan maar als die geen deurwaarder hebt moet je daarna nog overstappen naar een deurwaarderskantoor.

Juul75 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Spullen niet verkopen tot er zwart op wit staat dat je ze mag houden en hoeveel ze waard zijn. Anders zegt hij straks dat die spullen 4k waard waren en kan je naar het geld fluiten.

Kolibrie2, Novi, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    De spullen niet verkopen en als je al akkoord gaat met houden duidelijk zijn in welk deel van de schuld dat volgens jou compenseert. Anders voert hij wellicht aan dat de hele schuld daarmee is komen te vervallen. Pas als je er helemaal uit bent met hem over deze schuld verkopen.

Verder kan je gewoon naar de deurwaarder nu het is vastgelegd in het convenant. Houdt er wel rekening mee dat jij waarschijnlijk een voorschot moet betalen voor de kosten die zij gaan maken (voor het brengen van de beschikking naar je ex ect) omdat een deurwaarder deze kosten niet meer zomaar mag 'voorschieten'. Ze zullen die kosten wel bij de schuld van je ex optellen. Je kan met de deurwaarder natuurlijk afspreken hor ver je wilt gaan wat betreft maatregelen en kosten.

9. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Het LBIO inschakelen, zij kunnen je helpen en beslag leggen op zijn rekening.

10. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Dit. En je kan ondertussen altijd een deurwaarder bellen info vragen. Vragen kan geen kwaad lijkt mij.
    Daarnaast zou ik nog geen spullen verkopen voor je meer weet.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Zover ik begrijp uit het verhaal van te gaat het om een bedrag dat hij ineens moet betalen naast de alimentatie. Volgens mij behandelt het lbio dat stukje niet maar alleen het alimentatiestukje.

Als het lbio je ex niet tot betalen kan bewegen geven zij de vordering uit handen aan een deurwaarder die vervolgens inderdaad bijv. beslag kan leggen op een bankrekening.

12. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Hij betaalt al vanaf juli geen alimentatie. Uiteraard kan het lbio alleen helpen met de alimentatie

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Dat las ik maar ook over het bedrag ineens. Een deurwaarder kan voor beide ingeschakeld worden en het lbio alleen voor het alimentatiedeel. Dan heeft ze voor het overige bedrag (ervanuit gaande dat dat geen alimentatie betreft) alsnog een deurwaarder nodig. Vandaar mijn opmerking.

jade2011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina