Zoals de titel al zegt.... Het jij een 'noodpakket' in huis? Momenteel hoor je steeds een reclame op de radio over het belang van een noodpakket. En wat er allemaal in moet zitten. Die vent van mij stapte gisteren doodserieus naar mij toe met de mededeling: dat ga ik ook aanschaffen... Moest ontzettend lachen want ik zie/zag er het nut niet van in. We wonen in NL. Wanneer gebeurd er nou wat? Ik bedoel, je hebt altijd eten en drinken in huis. Aanstekers en lucifers ook. Zaklamp ligt ook in huis. Alleen de radio op batterijen ontbreekt. (ik opperde al dat je ook radio via gsm kan luisteren ) Al met al..ik vind het een beetje onzin... Hoe denken jullie er over? Hebben jullie een noodpakket in huis? En wat hebben jullie er in zitten?
Hebben zo'n noodpakket niet in huis, vind het ook complete onzin! De benodigdheden voor het evt. uitbreken van een ramp is denk ik altijd wel aanwezig....lucifers, aanstekers, kaarsjes, zaklamp etc.
Hier ook niet hoor, de belangrijkste dingen zijn in huis. Ik heb trouwens wel altijd een paar flessen spa blauw in huis. Normaal gesproken drinken we kraanwater, maar toen ik in mn kraamweek zat zijn ze hier in de buurt met de leidingen bezig geweest, er kwam 3 dagen donkerbruin water uit, lekker voor een pasgeboren baby. Toen moesten we ook spa blauw gebruiken en sindsdien altijd in huis. Wij hebben ook jodiumpillen in huis, maar zitten vlakbij doel en moesten deze bij de gemeente ophalen, das dus alleen bij een kernramp
Mijn man vond dat ik te lachoniek reageerde Ik dacht even checken wat de rest van NL doet! En volgens mij was mijn reactie zo gek nog niet. Hij zei nog: "Stel, je zit 2 dagen zonder water... Wat dan?" Mijn antwoord: "Of ik sluit aan bij de rij in de supermarkt, of ik rij naar mijn ouders in een andere plaats. "
Hier ook niet, voor de komende paar dagen heb je genoeg in huis en als er ECHT een ramp gebeurd zal niemand het overleven en is dus een noodpakket niet nodig imo.
Huh? Wij wonen hemelsbreed nog geen 10 km vanaf Borssele en hebben geen jodiumpillen? En ik lees dat jij in NB woont vlakbij Belgie, dan zitten wij toch dichter bij de kerncentrale? Hier geen noodpakket... Enerzijds zou het wel verstandig zijn, je GSM doet het ws ook niet in een noodsituatie en je mag ws ook de weg niet op dus ja, dan zit je toch zonder hoor!
Haha, je beeld van een ramp is duidelijk erg eenzijdig Een watersnoodramp bijvoorbeeld? Dat overleven echt wel een aantal mensen, maar een noodpakket kan in zo'n geval toch wel handig zijn. Hier hebben we er wel 1 in huis. Overigens hadden we vrijwel alles wat in dat pakket zit niet standaard in huis hoor. We gaan ook een voorraad water inslaan; qua eten kun je misschien wel even vooruit, maar wat nou als de watervoorziening wordt afgesloten? Zonder water kun je niet leven en zeker met kleine kinderen wil ik niet in die situatie terecht komen. Bovendien vind ik het een kleine moeite.
Hier ook geen noodpakket! We hebben pleisters in huis en dat vind ik genoeg Flauwekul, maare aanstekers, batterijen e.d. zijn allemaal aanwezig en we hebben een EHBO koffertje in huis, dus ik red me wel en er ligt altijd eten genoeg in de kast, anders ren ik wel even naar mijn schoonmoeder, die woont toch om de hoek!
tijd terug in tilburg gesprongen hoofdleiding gehad, en dus de hele avond zonder water gezeten. hebben sindsdien wel altijd flessen water voor nood, was toen vechten om water bij de ah, en kan het risico gewoon niet nemen, heb water nodig voor fenne's fles. daarnaast, niet echt nood-producten. heb pakje batterijen voor de camera, maar of ik die nu gebruik in geval van nood kaarsjes en aanstekers hebben we ook standaard in huis. zelfde geld voor medicijnen. zaklamp heb ik niet, wel een dinosaurus die licht geeft van een happymeal van mijn dochter
ik heb wel wat in huis. flessen water,radio op baterijen,kaarsen+ aansteker,overlevings zakmes, touw. alles op 1 plek in huis. in een ton. ik wil graag voor bereid zijn.
ik heb het laatst allemaal aangeschaft en waarom? het weer wordt steeds extremer overal en dat maakt me soms best angstig.. en je kan wel zeggen we wonen in nl wat kan hier nou gebeuren? maar dat vind ik eerlijk gezegd nogal naief want ook hier kan vanalles gebeuren! wat dacht je van een aardbeving? oorlog? en je hoort ook steeds vaker over orkanen, wervelwinden noem maar op.. dus noem mij een schijterd maar ik zorg liever voor
ja ik weet niet hoe het bij borssele zit. Ik woon aan de grens, vlakbij Putte. Iedereen die in een straal van een aantal km (weet niet meer precies hoeveel) woont moest die pillen bij de gemeente ophalen, in BE ook. Ze gaan het nu zelfs uitbreiden naar Bergen op Zoom, das weer een stukje verder, maar toch??
Ik pak eerst een lekkere warme deken, voordat ik in mijn roeiboot stap en zorg dat ik me dik heb in gepakt!