Bierbeslag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zwanger2021, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwanger2021

11 dec 2021
    34
    6
    8
    Vrouw
    Oh ik voel me zo stom.. dat ik het even kwijt wil.
    Ik ben deze zwangerschap erg (denk té bewust) met voeding bezig.
    Normaal gesproken drink ik geen druppel alcohol buiten de zwangerschap om.

Laatst at ik (gelukkig maar 1) champignon dordogne met iemand mee en kwam er later achter dat dit met bierbeslag is gemaakt. Oke... helaas... volgende keer opletten.

Nu heb ik met mijn stomme kop in alle haast lekkerbekjes van iglo gehaald... in bierbeslag.
    Tijdens het eten dacht ik al hmmm... wat een gekke biersmaak... maar legde totaal de link niet.
    Ik heb het later opgezocht en er zit 1.2% procent bier in verwerkt. Je leest overal dat kleine hoeveelheden al eventuele schade aan kunnen richten bij de baby... maar zou deze hoeveelheid dat ook al kunnen doen? Ik ben 32 weken zwanger nu. Waarschijnlijk maak ik me weer veeleer te veel zorgen, maar ik vind het daarom toch wel even fijn om de mening van een ander te horen.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Je maakt je echt teveel zorgen. Met bereiden verdwijnt er al een boel alcohol.
    Als het uberhuapt nog iets terug te vinden is.

3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Al zou je mu één wijntje drinken, kan dit nog geen kwaad. Dit is echt helemaal verwaarloosbaar. Als er nog wat in gezeten heeft (wat ik niet geloof), is dat al afgebroken voordat het bij baby is joh, zo weinig. Geen zorgen!

4. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik zou me geen zorgen maken, die alcohol is tijdens het bereiden verdampt joh ;)

Deel Deze Pagina