Chocolade

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aalsthuis, 28 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Hoi,

Vandaag een verjaardag op het werk en een collega had een overdreven grote mand mee met ole, choco ass, cent wafels,... Alles met chocolade. Ze ging hier ook 4x mee rond. Ik nam 3x een ole (niet op een uur maar verdeeld)maakte een andere collega plots de opmerking dat je zo veel chocolade niet mag eten tijdens de zwangerschap. In had hier nog nooit iets over gehoord en voel me nu mega schuldig voor mijn kindje. Weet niet of ik dit mag geloven. Ik eet voor de rest groenten en fruit en alle dagen verse soep. Als ik opzoek lees ik dat je 200mg.caffeine per dag mag wat.10repen chocolade zijn. Zo veel chocolade zot echt niet in 3koeken toch?
    Pff stomme collega ik was nu net aan het genieten

2. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    ik leef deze zwangerschap op en met chocolade. :roflmao:
    Heb echt een chocolade verslaving.buiten de zwangerschap doet het me niks en de andere zwangerschappen ook niet gehad.
    Maak je geen zorgen,deze ene keer wat meer chocolade kan echt geen kwaad.

3. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Oef. Dank je wel.het moet dan maar zo lekker niet zijn ook maar echt die rotopmerking ook...... Toen ze hoorde dat ik zwanger was zei ze kort: is één nog niet genoeg? Euhm ze heeft er zelf 4! Dat mag iedereen toch zelf bepalen. En dan die rotopmerking. Heb er niet van geslapen. Bedankt en nog veel snoepplezier voor jou hoe ver ben jij trouwens?

4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wellicht vat je het wat vervelender op dan bedoelt en bedoelde zij het gewoon goed. Je mag inderdaad niet teveel cafeïne namelijk. En dit zit dus in koffie, thee, cola, chocolade. Veel mensen weten niet dat het in chocolade zit bijvoorbeeld :)
    Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Ik drink ook weleens 3 kopjes koffie met een stukje chocolade erbij, niks aan het handje. Zolang je niet iedere dag kilo’s weg eet, is er niks aan de hand.

Aalsthuis vindt dit leuk.
  5. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    ik ben 29 weken zwanger.

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Ik heb gisteren per ongeluk 2 repen chocola op. Van die grote.
    Tja... kind was lekker druk vannacht zullen we maar zeggen :roflmao: maar kan echt geen kwaad als je dit een keer overkomt.

(Is echt naar als je zoiets overkomt :roflmao:)

Mamavandrie34 en Aalsthuis vinden dit leuk.
  7. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Sorry dat ik het zeg maar je gaat je toch niet druk maken om een beetje chocola..

Als je nou 3 flessen cola op een dag drinkt moet je bij jezelf eens gaan nadenken of dat wel zo gezond is voor je kindje (en voor jezelf) maar een paar stukjes chocolade..

chrystel73, Biny, Aalsthuis en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

9. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Was er vooral door gedaan door wat mijn collega zei. Alle dagen zit ze te kijken wat ik eet en hoeveel. Ik word er gek van vandaag ook weer. Ik zit fruit te eten. Jaja weet je hoeveel natuurlijke suikers er in meloen en appelzitten middagmaal: och kind dat is je derde sneetje brood. Je gaat het er nooit nog afkrijgen. Of als ik terug kom van toilet drink nog wat meer kanjer nog meer gaan plassen.goed om een blaasontsteking te krijgen...

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.045
    113
    Mag je collega's een mep geven? :rolleyes:

SAARC, Cobon, Fruity90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Dat mens is gewoon jaloers op je. Niet teveel van aantrekken want dan mag je niks meer in deze wereld. En ik zou dat ook gewoon tegen haar zeggen (mja dat ben ik..)

12. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Echt even een flinke uitbrander geven "Als jij je nou eens met je eigen eten bemoeit" en als ze dan begint te miepen het op de hormonen gooien.:rolleyes:

Aalsthuis en chrystel73 vinden dit leuk.
  13. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Zalig plan :) dat moet ik eens proberen :)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat was exact het antwoord wat ik gaf aan een collega toen ze me vroeg of ik wel zwanger mocht worden. Ja dat mag ik en ik mag ook slaan van mijn neurologe. Ze heeft het er nooit weer over gehad.

Maar zoals ik het lees gaat het niet zozeer over de chocolade maar heb je last van een collega die bij houdt wat jij precies eet en drinkt en hier commentaar op geeft.

Ik zou haar , b.v morgen, een lijstje overhandigen met daarop wat je die dag gaat eten met de mededeling, hier dan hoef je mij niet de hele dag aan te kijken om bij te houden wat ik eet. Op het lijstje zou ook een zak chips staan ;), die ik met de koffiepauze al open zou trekken.

Wat betreft de chocolade zelf weet ik het niet. Toen ik 16 jaar geleden zwanger was werd ik gewaarschuwd voor kaneel (toen ik een stukje appeltaart nuttigde) want als je daar teveel van binnen kreeg zou het niet goed zijn. Toen ik dit ging googlen bleek dit waar te zijn maar dan moest ik wel dagelijks 4 eetlepels kaneel nuttigen :roflmao:

15. Aalsthuis

Aalsthuis Lid

17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Heel goed plan! Ja kaneel has ik ook gelezen maar moet je idd veel van eten. Mijn gynaecoloog zegt alles met mate... Maar ja als je zo zin hebt in iets ,

Deel Deze Pagina