Wortelkanaalbehandeling ... hoe lang last van napijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik heb gisterochtend een wortelkanaalbehandeling gekregen. Nu heb ik er geen last van als ik er van af blijf, maar als mijn tong of eten er per ongeluk tegenaan komt, dan schiet er een pijnscheut door de kies heen. En dat voelt echt niet prettig! Kan eigenlijk niet eens tandenpoetsen. Wie herkent deze pijn en gaat dit ook weer over na een paar dagen. Of is dit een teken dat er iets niet goed is gegaan en moet ik terug naar de tandarts?
    Jullie ervaringen zijn welkom .... gelukkig heeft mijn tandarts zondag dienst. Dus blijft het pijn doen, dan kan ik nog voor de kerstdagen bij hem langs gaan.
    Laten we hopen dat het elke dag een beetje minder pijn gaat doen.

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    In principe kan dat heel lang gevoelig blijven.
    Als de pijn verdacht veel gaat lijken op de pijn, die je voor de behandeling had (dus het kloppende gevoel) dan zeker even gaan bellen.
    Heb zelf helaas meer dan 18 wortelkanaalbehandelingen gehad, dus au au au, voel met je mee.
    Maar weet uit ervaring dat de langste napijn die ik ooit gehad heb, bijna een maand heeft aangehouden.....

Maarrrr dat was lang hoor. Als het goed is gaat het elke dag een beetje beter en voel je 't met een kleine week echt niet meer.

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Had helemaal geen pijn vooraf ... alleen gevoelig bij warm en koud. En nu dit ... bleh! Maar jij herkent dus dat gevoel van die pijnsteek door de kies. Kan er dus ook niet mee eten.

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh meis, dan is het helemaal balen.
    Dan komt de pijn een beetje hard aan, als je voor die tijd niet zoveel last had.

Maar ja, het niet kunnen eten is een bekend iets.

Er wordt natuurlijk ontzettend gerommeld in het wortelkanaal, je zenuw wordt vermoord en er wordt ook nog afgevuld met een verwarmd plastic staafje.... dus je wortelkanaal en je kaak krijgen een tik.

Ik herinner me dat ik soms met mijn mond open zat (ja echt intelligent:D) maar gewoon omdat het té zeer deed om mijn kiezen en tanden op elkaar te zetten.

Sterkte met de pijn en neem anders een ibu ofzo, dat verlicht soms toch ietsje.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier helemaal geen napijn gehad. Mazzel dus!!

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik vind de pijn op zich niet zo erg, als ik maar weet dat het er gewoon bijhoort en langzaamaan minder wordt. Zolang ik maar niet weer in de tandartsstoel kom te liggen. Heb namelijk vorige week aan de andere kant een wortelkanaalbehandeling gehad en die deed ook geen pijn. Vandaar dat ik nu een beetje bang ben dat het niet goed is gegaan. Maar niet alle kiezen zullen hetzelfde reageren, denk ik dan maar.

Deel Deze Pagina