Hallo allemaal, Ik hoop heel erg dat iemand mij hier de tip kan geven voor vandaag ik kook sinds kort voor m'n man en nu hij werk heeft is het dus nu aan mij om het avondeten te verzorgen en ik kan echt totaal niet koken.. haha Hij is daarintegen ook nog eens super goed erin dus nouja ik wil proberen beetje indruk te maken vandaag Ik moet het alleen nog een keer later opwarmen (koken in de middag, eten in de avond) en ik heb echt geen flauw idee wat ik ermee moet, moet ze zelf marineren, heb geen hele speciale kruides in huis dus alles wat op internet te zien valt heb ik al niet eens in huis. Ik dacht laat ik het maar in een braadpan doen, (ivm het opwarmen) maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen.. Dus.. hoe maak ik kipdrumsticks? (als iemand een goed filmpje weet te vinden, graag! )
Ik zou beginnen met basis-kipdrumsticks. Ga lekker naar de supermarkt en haal kipkruiden. Gewon huismerk, zijn net zo goed als silvo of Euroma. Ik doe altijd wel redelijk wat boter in de pan, vind ik beter bakken. Als de boter bruin wordt, kan je de kip in de pan doen. De kip kan je van te voren kruiden en dan in de pan, of kaal in de pan en dan kruiden er over heen doen. Aan 2 kanten goed bruin bakken en dan het vuur laag zetten, deksel op de pan en 20 minuten laten pruttelen (heet ook sudderen). Wel, omdat het je eerste keer is, regelmatig even kijken of het vuur niet te hoog staat. Dit zie je door dat de kip een steeds donkerder wordt na 20 minuten de kip omdraaien en weer 20 minuten laten sudderen. als het hardere stuk wat op de smalle kop zit los begint te laten weet je zeker dat je kip goed gaar is. Als je de kip moet opwarmen voor je man, zou ik hem op niet al te hoge stand in de magnetron opwarmen.
Ja, zoals Goblins het doet doe ik het ook, alleen draai ik vaker en totaal 30 minuten. Langer kan wel. Braadpan MET deksel, aardig wat bakvet en vuur laag houden. Zo'n droog kruidenmengsel kan wat aanbakken, dus je kan ze ook lekker inwrijven met peper en zout de eerste keer. Het is heel simpel, lekker kluiven vanavond!
Ik kruid de drumsticks en bak ze in een koekenpan. Flink wat boter erin. Als de boter bruin begint te worden, de kip erin. Op middelhoog vuur om en om gaar bakken. Half uurtje ongeveer.
Nouja ik ging eigenlijk voor de braadpan omdat ik het dan via de pan weer wou opwarmen.. of is dat een slecht idee?
Je kan ook, heel simpel, in de supermarkt een zakje maggi braadstomen halen. Dan heb je een speciale zak die in de oven kan, daar doe je de drumsticks in, evt wat groente erbij en dan de kruiden uit het zakje er over heen. Maakt de zak dicht met bijgevoegd klipje en dan in de ovenschaal braden. Echt heeeerlijk! Je kan ze dan evt. 's avonds opwarmen in de magnetron. Of je zet alles klaar en je zet dan de oven aan op het moment dat je vriend bijna thuis is, of dat het klaar is wanneer hij thuis komt.
Ik zou ze kruiden en daarna in de oven gooien! Gewoon op 200gr voor ong 30 min tot ze er bruin/ knapperig uitzien (niet zwart). Half 6 eten is 5 uur in een voorverwarmde oven mikken!
Ik denk ook dat ik ga voor bakken/en dan in de oven maar hoelang moet ik ze dan in de pan hebben eigenlijk? Ben zeg maar dit van plan: eerst insmeren met kruiden dan in de pan te doen, en dan ze in de oven verder te laten garen.. (met de jus waar ze uit komen in een ovenschaal ) (net een filmpje gezien van kippenbout - > keurslager dus nouja denk probeer het ook op die manier..
Nou ik zou ze op tijd kruiden... Even laten intrekken... Dan even aanbakken en hop de oven in. Gewoon op een rooster leggen en een bak eronder voor het lekkende vocht... Dus niet in het sap leggen. Je kan tegen het botje duwen en als deze mooi meeveerd en het vlees loslaat zijn ze gaar Beter op lagere temp langer garen, dat is het lekkerst
Wij doen het altijd in een braadzak in de oven. Dus niet eerst in de pan, is niet nodig. Zonder kruiden zijn ze ook gewoon lekker, smeer ze wel altijd een beetje in met olie, eventueel ook wat zout en peper. We hebben sinds kort een airfryer en daar gaan ze gewoon zo in (wel ingesmeerd met wat olie).
Ja dappertje dik dat hoort bij koken Succes dennenappel ! En laat even weten of je man het lekker vond
Ik maak ze altijd van tevoren klaar. Gewoon kruiden met zout en peper en wat andere kruiden, of kant en klare kipkruiden. Beetje boter in de braadpan op hapjespan. Kip erin. Aanbraden totdat het rondom een lekker kleurtje heft. Dan wat water erbij en wel een uur op laten staan. Ik hou van kipdie van het bot valt. Ik doe de braadpan bij het opwarmen ook wel eens in de oven maar het kan ook gewoon op het vuur. Ik zou nooit zo'n braadstoom zak kopen, kost alleen maar extra geld en een braadpan in de oven heft hetzelfde effect.
Prutje maken van peper, zout, paprikapoeder, knoflook, ketjap en zonnebloemolie, kip ermee insmeren en in oven tot ze gaar zijn. Met drumsticks zal dat hooguit half uurtje zijn inderdaad.
Supermakkelijk en megalekker: Ovenschaal pakken en de kipjes erin leggen, chilisaus en piri piri kruiden erover. Ff husselen en in de oven met alu folie erover op een graad of 100. Na een uur of 1.5(of langer) zet je hem hoger(160) en haal je de folie eraf. Eet smakelijk! Ohja niet vergeten te keren