Ik heb kipfilet in de koelkast en zie tot mijn verbazing dat ie tot gisteren geldig is. kan ik dit nog bakken?? Het heeft de hele tijd in de koelkast gelegen.
Met kip zou ik dat niet doen. Maar er zullen vast leden zijn die je zeggen eraan te ruiken, en als het niet raar ruikt te gebruiken. Maar mijn advies: Niet doen!
Ander vlees zou ik nog maken maar met kip of ander gevogelte neem ik nooit een risico en als het 1 dag over datum is dan gaat het gewoon in de vuilnisbak.
Eén dag meer of minder maakt volgens mij niet heel veel uit. Ik zou het wel nog eten, als je het maar goed door bakt.
Normaal vind ik 1 dag niet zo erg maar gezien ik zwanger ben hupakee weg ermee. dat wordt pannekoeken vanavond vervelend
Ik zou er aan ruiken. Ruikt het nog normaal en heeft het nog een perfect normale kleur, dan zou ik hem opbakken. Anders ging ie bij mij de vuilbak in.
Ik vind het een verschil of er op de verpakking staat "TENMINSTE houdbaar tot" of "te gebruiken tot". Op vleeswaren en kip staat volgens mij meestal "te gebruiken tot + datum". Na die datum zou ik het dus echt niet meer gebruiken.
Maar als het te gebruiken tot is, is het toch eigenlijk ook op de dag van de datum niet meer houdbaar? Want dan had het moeten zijn te gebruiken tot en met....? Ik had het trouwens wel gewoon gegeten. Oh wacht, ik zie dat je nu pannenkoeken hebt gegeten. Dan had ik het ook wel geweten, ik hou van pannenkoeken