Hallo, Ik heb donderdagmiddag om 16.00 uur 1 kilo kipfilet bij de slager gekocht. Ik heb een kwart gebruikt en de rest in de koelkast gedaan met het voornemen het in de vriezer te doen na het koken. Dit ben ik helemaaaal vergeten en nu (ben niet thuis) bedenk ik me dat het nog jn de koelkast ligt. Mijn eerste ingeving is meteen weggooien bij thuiskomst. Zit ik hiermee goed of zou het nog veilig de diepvries in kunnen? Normaal gesproken vries ik het dezelfde dag nog in dus dit heb ik nooit eerder gehad. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zou het niet doen. Ik vind dat het vlees bij de slager sneller bederft en ruikt. Als ik bij de slager gehakt haal en niet invries is het de volgende dag al bruinig geworden. Dus 2 dagen zou ik te lang vinden.
Je weet toch wel dat supermarkt gehakt zolang mooi rood blijft omdat er kleurstoffen aan zijn toegevoegd? Die bruine kleur is heel normaal.
Ja dat weet ik. Maar daardoor is het van de slager wel minder houdbaar. Ik koop nooit bij de supermarkt want hoe kan kip in een pakje een week houdbaar zijn? Als je het bij de slager koopt is het na een week echt bedorven.
Hoe kan vlees van de slager minder lang houdbaar zijn dan van de supermarkt omdat er bij de laatste kleurstoffen doorzetten? Kwestie van ruiken lijkt me voldoende. Ruik je niks vreemd, is het vlees nog prima en kun je het gewoon gebruiken...
Er word een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ik vind dat vlees van de slager minder lang houdbaar is. Dat een ander dat niet vind dat kan.