Hallo dames, Ik zou graag eens een recept willen maken met bladerdeeg het liefst met kip. Maar wat kan ik erbij doen... dat het lekker smeuig word? Moet ik de kip eerst in de pan bakken met groenten of rauw in het bladerdeeg en dat het dan gaard in de oven? veel liefs
Mijn vriendin maakte het met iets van roomkaas erin, ze had de kip eventjes in de pan gehad, daarna af laten koelen, vullen en in de oven. Maar kip gaart meestal vrij snel dus ik weet niet of het zo wel moet haha. Ze had er geen groenten bij maar die zou ik wel eventjes blancheren of aanfruiten, afhankelijk van wat je er bij wilt.
Ik doe weleens stukjes rauwe kipfilet mengen met ui, champignons, rauwe ham (of ontbijtspek) en boursin. Die combi stop ik dan in bladerdeeg. Heerlijk!
Oke dankjewel, ja helaas mijn vriend lust niks met kaas of roomkaas, ik heb in het verleden al eens ergens iets gegeten ( pittige vulling ) maar kan niks anders bedenken als kaas, tomatensaus, chili of ketjap.
Dit is dan meer iets als borrel hapje. Lijkt me ook lekker Sate Bladerdeeghapjes recept | Smulweb.nl (P,s: k heb nergens op dit forum kunnen vinden of je nou wel of geen websites mag neer zetten, sorry voor als t niet de bedoeling is)
Kipfilet marineren met ketjap en peper, even aanbakken. Ondertussen brocolli koken (5 min) en kleine stronkjes bij de kipfilet doen. Stukjes perzik erbij. Bladerdeeg in de ovenschaal en daaroverheen de kip met brocolli/perzik. Stukjes brie erdoor, bedekken met bladerdeeg reepjes en 20 min in de oven: heerlijk!!! Ik doe er ook nog vaak pijnboompitjes doorheen, ook erg lekker. Smaakt heerlijk met wat witte rijst bijvoorbeeld maar kan natuurlijk ook zonder.
Klinkt lekker! Ff off topic: Ik dacht trouwens even dat er een vliegje op m'n ipad zat, haha. Maar t was je afbeelding
Ik weet niet of ik je daarop moet bedanken, als ik je in negatieve zin diep heb geraakt, spijt me dat ontzettend en een hele knuff voor jou
Ellouisa Beter goed gejat dan slecht verzonnen maar deze recepten zijn van een forummer hier. Als je naar beneden scrolt zie je kipsatepakketjes staan.