Hallo! Ik kom er net achter dat ik gister kipfilet heb gegeten dat 2 dagen over datum was ( tht 02-07-2012). Ik ben 29 weken zwanger. Weten jullie of dit gevolgen kan hebben? Vandaag heb ik eraan geroken en het rook nog prima.
Bedoel je kipfilet op brood? Of rauwe kipfilet om te bakken? Ik denk dat het weinig kwaad kan, alleen zou ik het nu niet meer eten! Maar dat had je vast zelf ook wel bedacht En als je het niet vertrouwd anders even contact opnemen met de verloskundige?
Als het niet meer goed was geweest had je het echt wel geproeft en gemerkt. Denk dat het niet zoveel kwaad kan.
Ik heb ooit is kipfile gegeten wat nog niet rauw is, binnen een uur werd ik heeeeeel ziek (toen niet zwanger) Ik heb alleen maar lopen spugen 3 dagen lang. gebeld met de ha post die zeiden dat dit een erg goeie reactie was je lichaam ging het zelf er uit gooien, als die dit niet doet krijg je dus een voedselvergiftiging. Beiden lijken me niet goed voor je en al helemaal niet terwijl je zwanger bent, het zou je nu gebeuren en ookmet dit weer ben je zo uitgedroogd... Zou dus altijd wel of niet zwanger heel voorzichtig zijn met kip/en vlees
Hoi hoi. Bedankt voor de snelle antwoorden! Het was kipfilet voor op brood. En ja, normaal kijk ik goed naar wat de houdbaarheidsdatum is . Ik laat het ook nooit langer dan 3 dagen in de koelkast liggen. Ik heb deze keer in de winkel al niet goed gekeken want ik heb het 3 dagen geleden gekocht. Stom stom. Maar ik mag aannemen dat ik er al sneller ziek van was geworden als het niet goed was. Ik zit alleen even met die listeria in mijn hoofd, de evt gevolgen voor de baby. Aan de andere kant, is het niet zo dat de baby nu helemaal ' af' is en alleen nog aan moet sterken. Afwijkingen lijken me niet meer echt van toepassing dan. Angsthaas die ik ben
als verpakking nog dicht zit van kip voor op brood is het langer houdbaar. Nu tijdens mijn zwangerschap hou ik 3 dagen na houdbaarheidsdatum aan. Als ik niet zwanger ben vertrouw ik op kleur en geur. Veel produkten zijn veel langer houdbaar dan aangegeven. Wel moet een produkt nog dicht zijn en in orginele verpakking. Met rauw vlees wel goed opletten.
Nee hoor, ik bedoel als een verpakking al een tijdje open is en over de datum dan pas ik extra goed op. Tijdens mijn zwangerschap ben ik extra voorzichtig. Maar ik zou me verder geen zorgen maken. Als het niet goed was dan had je dat nu echt al wel gemerkt. (misselijk, diarree) Wat ik bedoel is dat met houdbaarheidsdata, het heel erg overtrokken is. Vaak zijn produkten veel langer houdbaar dan op de verpakking staat.
Dat is idd zo, als het niet goed was geweest had je het echt al vernomen. Ik was echt binnen een uur ziek van rauwe kip gaat dus erg snel...
In heel veel supermarkten worden ze opnieuw gestickert dus dat betekent dat we heel vaak beleg eten wat eigenlijk over de datum is.