Dag dames Even een snel vraagje Mijn man heeft vanmiddag ons zoontje (1.5jaar) kipfilet op brood gegeven die 3 dagen over datum was (tht 05-07-2017). Hii vond het nog goed ruiken en heeft het zelf ook gegeten. De verpakking is tot vanmiddag de hele tijd gesloten geweest en heeft steeds in de koelkast gelegen. Kan dit kwaad? En stel hij wordt er ziek van, hoe snel zou je zoiets normaal gesproken merken? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als de kip nog goed was, kan het natuurlijk geen kwaad. Wij eten wel vaker dingen die over de datum zijn maar nog goed zijn.
Ik eet zelf alles dat over datum is. Met uitzondering van vlees. Mocht het niet meer goed zijn dan doe je daar weinig meer aan. Denk dat je dat wel binnen een aantal uur merkt. Mocht hij ziek worden dan zou ik wel naar een arts gaan als het binnen een aantal dagen niet over gaat.
Lees nu dat het om kipfilet voor op brood gaat. Dan zal het zo'n vaart niet lopen denk ik. Die zou ik zelf ook nog wel eten
tht is 'gegarandeerd' goed tot die datum daarna moet je zelf kijken of je iets nog vertrouwd als er een te gebruiken tot datum op staat dan kan het niet meer na die datum. Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken aangezien een tht datum geen harde grens is en alles nog goed rook.
Als er inderdaad tht op stond zou ik me niet druk maken, dat betekent vaak dat je het even daarna ook nog wel kunt eten.
Fijn, dank jullie wel voor de reacties. Dat stelt me wat gerust. Ik heb zelf ooit een keer niet goed genoeg gegaarde kip gegeten en heb me nog nooit zo beroerd gevoeld, dus was al bang dat dat ons zoontje te wachten stond
Ik denk daf dit niet zo erg is omdat het om voorgegaarde kip gaat. Als het rauwe kip was die je zelf zou moeten bakken dan denk ik dat het erger was.
Ik denk dat het geen kwaad kan, zeker als de verpakking tot die tijd gewoon nog helemaal dicht was. Als het niet meer goed is ruik je het echt wel.